Aktualności
Beiersdorf został doceniony jako światowy lider w dziedzinie ochrony środowiska, otrzymując potrójną ocenę „A” od CDP

Źródło: materiały prasowe firmy Beiersdorf
Już drugi rok z rzędu renomowana organizacja non-profit CDP uznała firmę Beiersdorf za wiodącą firmę pod względem wyznaczania celów, osiągania wyników i przejrzystości w zakresie klimatu, lasów i wody. Wynik „CDP Triple A“ potwierdza Agendę Zrównoważonego Rozwoju CARE BEYOND SKIN firmy Beiersdorf, dzięki której koncern dąży do zrównoważonej transformacji.
Już drugi rok z rzędu renomowana organizacja non-profit CDP uznała firmę Beiersdorf za wiodącą firmę pod względem wyznaczania celów, osiągania wyników i przejrzystości w zakresie klimatu, lasów i wody. Wynik „CDP Triple A“ potwierdza Agendę Zrównoważonego Rozwoju CARE BEYOND SKIN firmy Beiersdorf, dzięki której koncern dąży do zrównoważonej transformacji.
Hamburg, 6 lutego 2024 r. – Drugi rok z rzędu firma Beiersdorf dołączyła do prestiżowej listy „Triple A” – listy firm, które wykazują najlepsze praktyki w zakresie przeciwdziałania wpływowi na środowisko w swoich łańcuchach wartości. Spośród ponad 21 000 firm na całym świecie, które przekazały swoje dane, spółka notowana na DAX jest jedną z zaledwie 10, które otrzymały tę najwyższą ocenę za rok 2023.
„Jesteśmy dumni z tego, że po raz kolejny otrzymaliśmy od CDP najwyższą ocenę. Potwierdza to nasze zdecydowane wysiłki na rzecz poprawy efektywności środowiskowej naszego portfolio produktów i dekarbonizacji naszej działalności jako całości”
– wyjaśnia Vincent Warnery, CEO Beiersdorf AG.
„To dowód naszego przekonania, że chcemy napędzać transformację naszej branży w zakresie zrównoważonego rozwoju, jednocześnie zachwycając konsumentów i zapewniając wyjątkowe wyniki”
Każdego roku organizacja non-profit CDP (dawniej „Carbon Disclosure Project”) ocenia ujawniane przez firmy informacje na temat środowiska według rygorystycznych kryteriów, takich jak zarządzanie ryzykiem środowiskowym, kompletność przekazywanych danych lub zaangażowanie w realizację solidnych i ambitnych celów.
„Nasz program zrównoważonego rozwoju CARE BEYOND SKIN i zawarte w nim zobowiązania dotyczące ochrony środowiska opierają się na nauce. Na przykład nasz cel klimatyczny został zatwierdzony w ramach inicjatywy Science Based Targets i ma na celu redukcję emisji CO2e o 30% bezwzględnie w zakresach 1–3 do 2025 r. Jest to główne zobowiązanie w naszej branży”
– wyjaśnia Jean-François Pascal, Vice President Sustainability, Beiersdorf AG.
„Nie boimy się przekształcać nawet naszych najbardziej kultowych produktów do pielęgnacji skóry w skali globalnej, wprowadzając bardziej zrównoważone składniki i rozwiązania w zakresie opakowań. Dzięki temu możemy znacznie zmniejszyć nasz ślad węglowy.”
– dodaje Gitta Neufang, Corporate Senior Vice President Global R&D w Beiersdorf AG
Jednym z takich produktów, który w ostatnim czasie uległ transformacji, jest NIVEA Soft. Udoskonalona ikona zawiera w 100% naturalny olej jojoba i osiąga 98% biodegradowalności. Udoskonalona formuła prowadzi do zmniejszenia emisji CO2e o ~40%, co jest nadzwyczajnym krokiem.
Duże osiągnięcia we wszystkich trzech wymiarach CDP
W 2023 r. firma Beiersdorf osiągnęła kolejny ważny kamień milowy na swojej drodze dbania o klimat, otwierając nowe centrum produkcyjne w Lipsku w Niemczech. Zakład spełnia najwyższe standardy ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz działa neutralnie pod względem emisji CO2e, wykorzystując odnawialną energię elektryczną i biogaz do wytwarzania ciepła. W przyszłości Beiersdorf planuje przekształcić tę fabrykę w obiekt „Energy+”, który wytwarza więcej energii odnawialnej, niż zużywa.
Aby zachować lasy jako naturalny środek łagodzący zmiany klimatyczne i źródło różnorodności biologicznej, firma Beiersdorf jeszcze bardziej wzmocniła swoje zaangażowanie we wspieranie drobnych rolników w bardziej zrównoważonej uprawie oleju palmowego. Wraz ze swoim wieloletnim partnerem, WWF Germany, firma Beiersdorf rozszerzyła swój projekt w indonezyjskiej prowincji Kalimantan Zachodni, którego celem jest certyfikacja grupy rolników liczącej 200 członków zgodnie z międzynarodowym standardem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) do 2026 roku.
I wreszcie, co równie ważne, firma podejmuje również działania w obszarze gospodarki wodnej. Dla firmy zajmującej się pielęgnacją skóry woda jest podstawowym składnikiem wielu receptur produktów – dlatego odgrywa kluczową rolę w procesach produkcyjnych i podczas stosowania produktów. Wraz z WWF Germany Beiersdorf pracuje nad gospodarką wodną. Obejmuje to odpowiedzialne planowanie i zarządzanie zasobami wodnymi w ramach procesu włączającego zainteresowane strony, który obejmuje działania na miejscu i zlewni. W ramach strategicznego partnerstwa z WWF Germany firma Beiersdorf przeprowadziła wszechstronną analizę ryzyka związanego z wodą i wkrótce wdroży w życie długoterminowe, kontekstowe cele dotyczące wody w całym łańcuchu dostaw.


Dodatkowe informacje
Źródło: materiały prasowe firmy Beiersdorf