AnnonaSense CLR™. Naprawdę coś się zmienia – dekodowanie połączenia skóra-umysł

Kategoria: Artykuł Surowce kosmetyczne
4 min. czytania

Spostrzeżenia konsumentów kosmetyków z objawami na skórze związanymi ze stresem:

„Zauważyłam, że moja skóra intensywnie reaguje na stres związany z dużą ilością pracy, małą ilością snu oraz dotykiem. Potrzebuję kosmetyku, który pozwoli mi odstresować skórę”.

„Chce długodziałającej pielęgnacji, która daje widoczne efekty i wpływa pozytywnie na moje samopoczucie”.

„W ciągu dnia moja skóra czerwieni się i czuję pieczenie – to już nie jest zabawne. Używałam różnych kosmetyków, ale żaden z nich nie pomaga”.

„Moja skóra jest zwierciadłem mojej duszy. Czuję się dobrze, gdy moja skóra czuje się dobrze”.

Wzrasta częstość występowania powszechnych schorzeń skórnych, m.in.: trądzik, atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, alergie, zmiany związane z cukrzycą, (przewlekły) świąd. Konsumenci opisują swoją skórę na podstawie negatywnych percepcji (np. sucha, wrażliwa, tłusta itp.). Około 50% wszystkich ludzi w uprzemysłowionym świecie uważa, że ich skóra jest wrażliwa.

Konsumenci potrzebują produktów, które wpływają nie tylko na skórę, ale również na to, jak się czujemy. „Dobry dzień dla skóry to dobry dzień dla umysłu”. Gdy rano wstajemy i widzimy w lustrze siebie i się sobie podobamy, jesteśmy gotowi na dobry dzień, pełni optymizmu i energii. Na rynku produktów pielęgnacyjnych pojawił się nowy trend – NeuroGlow. Neurokosmetyka i psychodermatologia. Nie interesuje nas już tylko, jak wyglądamy. Celem stosowania produktów, nawet tych dekoracyjnych, jest to, jak się CZUJEMY. Czy możemy wywierać wpływ na system biologiczny, który znajduje się najwyżej w hierarchii i który może regulować wszystkie inne systemy biologiczne? Czy składnik aktywny kosmetyku może powodować zauważalne zmniejszenie wrażliwości skóry? Czy swędzenie można zauważalnie zmniejszyć? Czy aktywny składnik kosmetyku może w sposób zrównoważony zapewnić zdrowszy wygląd skóry?

AnnonaSense CLR™ jest odpowiedzią na wiele trendów. Surowce kosmetyczne oparte na składnikach spożywczych czerpią korzyści z postrzegania ich jako bezpieczne, zdrowe i naturalne. 64% produktów do pielęgnacji skóry wprowadzonych na rynek na całym świecie w ciągu pięciu lat do maja 2023 r. zawierało oświadczenie botaniczne/ziołowe. Użytkownicy produktów BPC w USA postrzegają superfoods (np. awokado, ananas) jako bezpieczne (43%) i skuteczne (34%). Właściwości adaptogenne roślin stają się obecnie dobrze znane konsumentom. 40% Spośród 18-24-latków w Wielkiej Brytanii słyszało o adaptogenach, a 10% wszystkich konsumentów wie, czym one są. Łagodzące stres działanie adaptogenów może stać się jeszcze bardziej widoczne w kosmetycznych produktach do pielęgnacji skóry. Globalny kryzys zdrowia psychicznego i zwrot w kierunku piękna neurokosmetycznego /psychodermatologicznego sugerują, że można jeszcze lepiej wykorzystać łagodzące stres działanie adaptogenów.

Up-cyclingowane, naturalne składniki to duży trend w branży kosmetycznej. Marki szukają pomysłów, które pozwolą sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju. 49% dorosłych w Wielkiej Brytanii twierdzi, że kupowanie produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, które są szkodliwe dla środowiska, staje się społecznie nieakceptowalne.

Produkty kosmetyczne uzupełniające pielęgnację przed i po zabiegu, mają kluczowe znaczenie dla powodzenia zabiegu estetycznego skóry. Poczucie komfortu na własnej skórze podczas zabiegu jest dla konsumentów priorytetem.

Nadanie głębszego znaczenia codziennej pielęgnacji skóry głowy dla zrównoważonego dobrego samopoczucia skóry głowy jest również silnie rozwijającym się trendem.

Wielowymiarowe podejście do bariery skórnej, takie jak czynniki stresu fizycznego i psychicznego, zastępuje uogólnioną koncepcję bariery skórnej.

Produkty do pielęgnacji twarzy dla skóry wrażliwej podlegają wielowymiarowemu trendowi segmentacji, który uwzględnia takie aspekty, jak rodzaj skóry i powiązanie między mózgiem a skórą. 40% Konsumentów twierdzi, że ma wrażliwą skórę, a dyskusje na ten temat w mediach społecznościowych w ostatnich latach cieszą się dużą popularnością.

Aby dowiedzieć się, czy AnnonaSense CLR™ rzeczywiście może mieć wpływ na wygląd skóry i samopoczucie, przeprowadzono badanie w Cardiff, w Walii. Do badania włączono dwie grupy ochotników: osoby o wrażliwej skórze oraz osoby narażone na wysoki poziom stresu w życiu codziennym, głównie pracownicy służby zdrowia.

Wyniki badań

AnnonaSense CLR™ zmniejsza:

  • Wrażliwość skóry (efekt natychmiastowy) – 67%
  • Uczucie dyskomfortu (po 24h) – 54%
  • Zaczerwienienie skóry (po 17 dniach) – 36%
  • Rumień (po 4 tygodniach) – 63%

Spostrzeżenia ochotników ze skórą wrażliwą i atopową, którzy czują się zestresowani kondycją swojej skóry:

„Czuję się wyciszona/y i zrelaksowana/y” + 28%

„Obudziłam/em się wypoczęta/y i zrelaksowana/y” +60%

„Czuję się pełna/en energii” +51%

Spostrzeżenia ochotników, którzy mają stresującą pracę:

„Uważam, że obecnie jestem zestresowana/y” – 20%

„Położyłam/em się późno, ale spałam/em dobrze i czuję się wypoczęta/y” +26%

„Jestem zadowolona/y z wyglądu mojej skóry (z tego jak wygląda i się czuje)” +35%

Poziom kortyzolu -33%

AnnonaSense CLR™ otrzymuje się z Annona cherimola, nazwa zwyczajowa Cherimoya. Jest to jadalny owoc pochodzący z Ameryki Południowej. W Hiszpanii owoce cherimoya uprawiane są dla przemysłu spożywczego. Ponieważ są bardzo wrażliwe, wiele owoców nie nadaje się do przemysłu spożywczego i pozostaje niewykorzystanych. We współpracy z lokalnymi rolnikami CLR wykorzystuje te straty w uprawach do produkcji wysoce skutecznego adaptogennego składnika kosmetycznego: AnnonaSense CLR™.

AnnonaSense CLR™

  • Wykazuje działanie adaptogenne na system ECS/EVS skóry
  • Trwale stabilizuje zdrową homeostazę skóry
  • Silnie aktywuje receptor CB2
  • Zmniejsza produkcję kluczowych mediatorów stanu zapalnego CGRP, IL-1β, IL-8 i IL-6
  • Zmniejsza ekspresję IL-31RA
  • Zmniejsza wrażliwość i swędzenie oraz poprawia wygląd skóry
  • Poprawia i utrzymuje wygląd skóry
  • Poprawia samopoczucie i jakość życia
  • Zmniejsza produkcję hormonów stresu w organizmie (kortyzolu)
  • Redukuje negatywne skutki stresu psychicznego na skórę
  • Jest zatwierdzony przez Cosmos

AnnonaSense CLR™ to odpowiedź na zapotrzebowanie konsumentów. Jest botaniczną inspiracja dla zdrowej i młodej skóry, składnikiem aktywnym łagodzącym stres skóry. Jest idealnie dopasowany do up-cyklingowego, czystego i naturalnego piękna.

Opracowano na podstawie materiałów firmy (CLR) Chemisches Laboratorium Dr. Kurt Richter GmbH

Artykuł promocyjny

Dodatkowe informacje

Artykuł został opublikowany w kwartalniku „Świat Przemysłu Kosmetycznego” 2/2024

Autorzy

  • dr inż. Anna Piotrowska

    Protec Ingredia Polska
    annapiotrowska@protecingredia.com