Kosmetyczny Okrągły Stół w Senacie Rzeczypospolitej Polskiej

Kategoria: Aktualności Bliżej branży
3 min. czytania

Fot. mat. prasowe

W miniony piątek w Senacie Rzeczypospolitej Polskiej odbyły się pierwsze obrady Okrągłego Stołu przemysłu kosmetycznego, na zaproszenie Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. To spotkanie ma szansę realnie wesprzeć i wzmocnić dialog pomiędzy administracją publiczną, kluczowymi dla sektora instytucjami państwowymi i przedsiębiorcami.

Szeroka reprezentacja sektora i administracji

Branżowy Okrągły Stół został zainicjowany przez dr Żanetę Gortat-Stanisławską, CEO firmy MG Evolution, we współpracy z Marszałek Senatu Małgorzatą Kidawą-Błońską, która objęła wydarzenie swoim patronatem i otworzyła obrady. Przy jednym stole zasiedli Pani Marszałek ze zespołem swojego gabinetu, pani Karolina Zioło-Pużuk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, pan Jerzy Małachowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, liczni przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju i Technologii, na czele z panem Piotrem Zabadałą oraz pani Monika Łyk z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentowali wiceprezesi Anna Bieluń (MINISTERSTWO; Bielun&Bielun) i Henryk Orfinger (Dr Irena Eris S.A.), członek Rady Nadzorczej, Krzysztof Wasilewski (Orientana), zespół biura (Justyna Żerańska, Ewa Starzyk, Aleksandra Lau-Wyzińska, Milena Milik, Dorota Rejman, Magdaleana Turowska)i liczni reprezentanci firm członkowskich: 4 Szpaki, Aromat Vertex, Dr Irena Eris S.A., Dr. Bazela Cosmetics Consulting, Graylabs sp. z o. o., Haleon, L’Oréal Poland and Baltic HUB, Laboratorium Kosmetyczne AVA, Marion, MG Evolution i Yonelle. Dzięki temu dyskusja była wielowymiarowa i odzwierciedlała realne potrzeby środowiska.

.Jest dla nas wielką radością fakt, że związkowe inicjatywy cieszą się tak dużym zaufaniem przedsiębiorców i że systematycznie rośnie liczba firm biorących udział w tego typu spotkaniach. Dzięki temu możemy precyzyjnie, na konkretnych przykładach i w sposób wiarygodny omawiać rozmaite kluczowe dla biznesu kosmetycznego kwestie

– mówi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Kosmetyki „made in Poland” – potencjał dla całej gospodarki

To pierwsze od dawna spotkanie Kosmetycznych w Senacie Rzeczypospolitej miało na celu zainicjowanie procesu prowadzącego do opracowania spójnej mapy drogowej dla rozwoju przemysłu kosmetycznego. A moment jest ważny – zarówno rodzimy, jaki i europejski sektor aktualnie walczy mocno o zachowanie konkurencyjności i szans na stabilny wzrost.

Okrągły Stół obradował więc wokół tematów, które w ostatnich latach najczęściej były wskazywane przez branżę jako te o kapitalnym znaczeniu. Były wśród nich: innowacje i inwestycje w B+R jako motor rozwoju sektora, wzmocnienie marki „made in Poland” w Europie i na świecie, bariery administracyjne i legislacyjne, potrzeba stałej czy płynnej współpracy między administracją a firmami i światem nauki.

Nie wszystkie watki udało nam się wyczerpać podczas tego spotkania, ale otrzymaliśmy wstępne deklaracje, że będą kolejne. To dla nas szalenie ważne, bo przemysł kosmetyczny jest jednym z najbardziej nowoczesnych i innowacyjnych sektorów polskiej gospodarki i powinien być otoczony szczególną troską administracji. Jest tu rodzimy kapitał, know how od pokoleń, cała niezbędna branży infrastruktura, wykształcone i wyspecjalizowane kadry. Nasze produkty trafiają do setek krajów na wszystkich kontynentach, więc mamy wszelkie warunki, by kosmetyki „made in Poland” stały się jednym z globalnie rozpoznawanych symboli nowoczesnej polskiej gospodarki

komentuje inicjatorka spotkania, dr Żaneta Gortat-Stanisławska, CEO firmy MG Evolution.

Wszyscy uczestnicy spotkania zgodzili się, że Okrągły Stół powinien mieć charakter cykliczny. Do omówienia nadal pozostało wiele wątków, m.in. rozwinięcie listy barier, omówienie branżowych propozycji legislacyjnych, wymiana wiedzy i doświadczeń z innymi resortami i agendami rządowymi itd. To dopiero początek, ale fundament został położony.

***

O Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl) 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju rynku kosmetycznego w Polsce,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 19 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.  

Związek skupia ponad 270 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. Więcej informacji na stronie www.kosmetyczni.pl

Dodatkowe informacje

Źródło: informacja prasowa PZPK