Świat Przemysłu Kosmetycznego 3/2014

W tym wydaniu

Patenty
10Przegląd nowości w kosmetologii, czyli nowe wynalazki z branży kosmetycznej
Produkcja
13AVON – sukces piękna – piękno sukcesu.
18Nos do technologii. Rozwiązania informatyczne wspierające pracę firm z sektora kosmetycznego
22Rozlewanie produktów kosmetycznych
26Boccard Polska stawia na rozwój
Surowce
30Substancje aktywne pochodzenia roślinnego, stosowane w produktach kosmetycznych – α-bisabolol i inne
34Lipout TM – naturalne, skuteczne i innowacyjne wyszczuplanie
36Ewolucja formulacji kosmetycznych
39Surowce pochodzenia naturalnego
44Kompozycje zapachowe vs syntetyczne
46Oleje roślinne jako surowce kosmetyczne cz. III. Oleje palmowe: egzotyczny luksus…
49Lanolina i surowce z niej otrzymywane we współczesnej kosmetologii
54Przyszłość peelingów. Co dalej z PE?
56Foxo i klotho – proteiny młodości
58Pigmenty efektowe – nowe oblicze kosmetyków
61Lipex PreAct – Bioaktywny emolient dla wzmocnienia ochrony skóry
62Sukces peptydów we współczesnej kosmetologii – czym jest warunkowany?
Jakość i bezpieczeństwo
66Ocena ekspozycji jako element oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych
70Problemy z oceną ekspozycji w praktyce
75Piękno czystości część III
Opakowania
78Opakowanie transparentne z folii
84Uwzględnienie systemów znakowania na etapie projektowania opakowań
88Airless – opakowanie idealne
92Drewno jako materiał odnawialny w produkcji opakowań kosmetycznych
Prawo
96Badanie znaku towarowego chroni przed utratą czasu i pieniędzy
98Typowe i nietypowe znaki towarowe w branży kosmetycznej
Polski Przemysł
10210 lat Polskiej Branży Kosmetycznej w Unii Europejskiej
104Między farmacją a branżą kosmetyczną: kontrola warunków dystrybucji
106Chcesz sprzedawać? E-dukuj pracowników!
Badania i Rozwój
109Nowoczesne metody badań kosmetyków na przykładzie linii Skalpel
112THINKY – Wirówkowe Mieszalniki Planetarne – nowość na polskim rynku
113Ekspozycja na promieniowanie UV jako istotny parametr w ocenie stabilności produktu kosmetycznego