WNIOSKI Z EUROPEJSKIEGO BADANIA NA TEMAT POSTRZEGANIA PRZEZ KONSUMENTÓW KOSMETYKÓW I PRODUKTÓW HIGIENY OSOBISTEJ PRZEPROWADZONEGO PRZEZ COSMETICS EUROPE I IFOP

Europejskie badanie konsumenckie Cosmetics. Our Essentials for Daily Life European Consumer Perception Study 2022 na temat postrzegania przez konsumentów kosmetyków i produktów higieny osobistej potwierdziło, że kosmetyki są niezbędne na wszystkich etapach naszego życia. Europejscy konsumenci wykazują silne poczucie przywiązania do produktów, których używają i doceniają rolę, jaką kosmetyki odgrywają w ich życiu.

Wielu z respondentów uczestniczących w badaniu zwróciło uwagę na wpływ kosmetyków na ich dobre samopoczucie, poczucie własnej wartości, jakość życia i interakcje społeczne.

Wyniki i wnioski z badania John Chave – dyrektor generalny Cosmetics Europe - przedstawił podczas konferencji „Zielone jest nieuniknione”, którą Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD) zorganizowało z okazji jubileuszu 30-lecia.

European Consumer Perception Study 2022 zostało przeprowadzone przez Cosmetics Europe we współpracy z międzynarodową agencją badań rynkowych Ifop. Celem badania było poznanie opinii konsumentów na temat kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała oraz naszej branży kosmetycznej.

W badaniu uczestniczyło ponad 6 000 konsumentów z dziesięciu krajów europejskich: Bułgarii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Polski. Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu kwestionariusza online, w grupie reprezentatywnej dla rozkładu płci i grup wiekowych w każdym kraju.

Znaczenie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała w ochronie przed infekcjami i zapobieganiu rozprzestrzenianiu się chorób nigdy nie było bardziej oczywiste, ale to tylko część pełnego obrazu. – mówił John Chave – dyrektor Generalny Cosmetics Europe.

Dlaczego kosmetyki są aż tak ważne? Uczestnicy badania zwracali uwagę, że nie tylko pozwalają zachować podstawową higienę, lecz są kluczowym czynnikiem kształtującym ogólną jakość życia, poczucie własnej wartości czy interakcje społeczne. Coraz częściej używamy kosmetyków dla poprawy własnego komfortu i samopoczucia.

Higiena jest ważna, ale używamy kosmetyków również po to, by czuć się ze sobą dobrze. Aż 72% europejskich konsumentów ocenia kosmetyki jako ważne lub bardzo ważne w ich codziennym życiu. W grupie kobiet uzyskano wynik jeszcze wyższy – na poziomie 80%.

Przeciętny Europejczyk używa w ciągu dnia 7 różnych produktów kosmetycznych, a w ciągu tygodnia 13. Tu także w grupie kobiet uzyskano wyższe wartości: 9 produktów dziennie i 15 tygodniowo. Warto zwrócić uwagę na osoby z grupy wiekowej 18-24 lat – te używają aż 16 produktów tygodniowo.

Podstawowym powodem korzystania z produktów kosmetycznych nadal jest oczywiście utrzymanie higieny – 88% respondentów w Europie wierzy, że produkty, których używają, pozwalają na osiągnięcie tego celu. Jako jeden z głównych powodów wskazywana jest jednak również chęć poczucia się lepiej we własnej skórze. Aż 71% europejskich konsumentów uważa, że kosmetyki są ważne lub bardzo ważne w podnoszeniu jakości ich życia, 70% wskazuje użycie produktów kosmetycznych za istotne dla ich poczucia własnej wartości, a 62% odbiera je jako ważny aspekt postrzegania ich osoby przez innych oraz wchodzenia w interakcje społeczne.

Badania wskazują również, że na przestrzeni ostatnich kilku lat wzrosła świadomość dotycząca stosowania produktów ochrony przeciwsłonecznej, kosmetyków do ciała i twarzy, perfum, a nawet makijażu wśród mężczyzn. W porównaniu z rokiem 2017 r., znaczenie tych kategorii produktów wzrosło o 5,5 punktu %.

Wnioski z badania przeprowadzonego w Polsce

Wyniki uzyskane w ramach European Consumer Perception Study 2022 w Polsce są nieznacznie wyższe od średniej europejskiej. Tu 78,5% konsumentów wskazuje, że kosmetyki są ważne lub bardzo ważne w ich codziennym życiu. Wśród kobiet, wynik ten jest wyższy – 86%. Przebadane osoby używają średnio ponad 8 ] różnych produktów kosmetycznych dziennie i 13 tygodniowo, natomiast wśród Polek jest to 11 produktów dziennie i 16 w skali tygodnia.

Polacy również postrzegają produkty kosmetyczne jako istotne nie tylko pod kątem ich podstawowej funkcji zapewniania czystości. 92% respondentów uważa, że kosmetyki, z których korzystają, pozwalają im na zachowanie higieny, natomiast jako jeden z najistotniejszych powodów do ich używania wskazywana jest również kwestia poprawy wyglądu oraz samopoczucia. Aż 87% Polaków uważa, że kosmetyki pozwalają na wzrost jakości ich życia. 84% badanych deklaruje podniesienie poczucia własnej wartości w wyniku użycia produktów kosmetycznych, 80% polskich konsumentów uważa, że są one ważne w kontekście postrzegania danej osoby przez innych, a 75% respondentów wskazuje kosmetyki jako istotne dla wchodzenia w interakcje społeczne.

Jak wskazują powyższe dane, kosmetyki odgrywają w naszych życiach znacznie większą rolę niż można by początkowo przypuszczać. Oprócz ich podstawowej funkcji zachowania higieny, wpływają też na szeroko pojmowany dobrobyt konsumenta – jego pewność siebie i poczucie własnej wartości, podejmowane interakcje społeczne i podniesienie ogólnej jakości życia.

Czy kosmetyki są zatem niezbędne? Osobom, które mogłyby mieć jeszcze wątpliwości odpowiada John Chave: - Wyobraźmy sobie jeden dzień bez kosmetyków lub jeden tydzień. Jak wyglądałaby jakość naszego życia?

W naszej ocenie, na podstawie przywołanego badania – jak najbardziej tak. Te wyniki są ważne nie tylko dla firm wprowadzających do obrotu produkty kosmetyczne, ale także dla szeregu innych instytucji otoczenia biznesu:

  • Zrozumienie, co konsumenci z całej Europy myślą o produktach kosmetycznych i jak wpływają one na poprawę jakości życia mieszkańców Europy, jest dla nas bardzo ważne. - mówi dr Anna Oborska – dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD), będącego członkiem Cosmetics Europe To kolejny argument, obok tradycyjnie przytaczanych danych makroekonomicznych takich jak wielkość produkcji, wartość eksportu, wartość nakładów na badania i rozwój, czy liczba tworzonych miejsc pracy, które należy podnosić w dyskusji o wartości i znaczeniu branży kosmetycznej, jako sektora gospodarki.

Więcej ciekawych informacji na temat postrzegania przez konsumentów kosmetyków i produktów higieny osobistej znajdą Państwo tu: Cosmetics Europe - The Personal Care Association :: European Consumer Perception Study 2022

 

Agnieszka Sobkowiak

Menedżer ds. komunikacji i PR

Tel. 881 361 611

[email protected]

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4192

    Kosmetyczne rozwiązania z efektem „wow”

    Zabiegi bankietowe przed świętami i sylwestrem Czytaj dalej

  • 4188

    Kolekcja Holiday od florence by mills

    Eksperci alarmują, że młodzi ludzie coraz bardziej uciekają od życia offline w świat wirtualny. Jak pokazują wyniki badań młodzież w wieku 16-19 lat spędza przy komputerze aż 28 godzin tygodniowo*! Z kolei blue light, czyli niebieskie światło emitowane przez te urządzenia, ma bardzo negatywny wpływ na kondycję cery, wnika głęboko w warstwy naskórka i ma zdolność do niszczenia wszystkich warstw ‒ osłabia barierę naskórkową, powoduje powstawanie przebarwień pozapalnych, przyczynia się do przedwczesnego starzenia skóry. Czytaj dalej

  • 4187

    Krok numer 2: pielęgnacja domowa czyli jak przedłużyć efekty zabiegów gabinetowych?

    Profesjonalne zabiegi w gabinecie kosmetycznym to obecnie stały punkt kalendarza wielu z nas. Zabieg… i co dalej? Jak przedłużyć działanie składników aktywnych wykorzystanych w gabinecie? Jak sprawić, by skóra na dłużej zachowała oczekiwany efekt? Odpowiedź stanowi profesjonalna pielęgnacja domowa, czyli „krok nr 2”. Czytaj dalej

  • 4186

    3 zabiegi trychologiczne na piękne włosy i zdrową skórę głowy jesienią

    Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania. Czytaj dalej

  • 4185

    SERIA ZIMOWA NOC OD YOPE

    Tej zimy YOPE dba o skórę i jednocześnie rozpieszcza zmysły. Limitowana seria kosmetyków o nazwie Zimowa Noc to połączenie naturalnych składników, esencji, masła oraz olejów roślinnych z cudownie kojącym zapachem cynamonu, goździków imbiru i nutą słodkiego rumu. Od teraz sen o miękkim, aksamitnym ciele staje się rzeczywistością dzięki YOPE. Czytaj dalej

  • 4184

    Zabłyśnij fryzurą podczas „wielkich wyjść”. 5 zasad perfekcyjnej pielęgnacji.

    Miękkie fale, wet look, kucyk w stylu Barbie lub perfekcyjny sleek bun – to fryzjerskie hity zimy 2022. Już niebawem zadasz nimi szyku podczas świątecznych spotkań w firmie, przy wigilijnym stole oraz w czasie sylwestrowych szaleństw i karnawału. Będzie bosko! Perfekcyjna fryzura to jeden ze sposobów na zrobienie piorunującego wrażenia. Jest jeden warunek – włosy muszą wyglądać zdrowo i być idealnie wypielęgnowane. Czytaj dalej

  • 4183

    Nowości do naturalnej pielęgnacji twarzy od Hagi

    Firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe linie kosmetyków do naturalnej pielęgnacji twarzy. Produkty są odpowiedzią na potrzeby skóry na każdym etapie codziennej rutyny: oczyszczania, tonizacji i pielęgnacji właściwej. Wśród kosmetyków do oczyszczania twarzy znajdziemy produkty do demakijażu i mycia o różnej konsystencji i przeznaczeniu. Wśród produktów pielęgnacyjnych wyróżniono dwie linie: dedykowane skórze bardzo wrażliwej i wymagającej: COMFORT ZONE oraz przeznaczone dla skóry dojrzałej: POWER ZONE. Wszystkie nowe produkty są wegańskie i pełne naturalnych, skutecznie działających składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4182

    Pielęgnacja… jak po maśle!

    Masło mango tłoczone jest na zimno z pestek mango indyjskiego, czyli Mangifera Indica. Taki proces sprawia, że zachowuje wszystkie naturalne substancje odżywcze, a co za tym idzie właściwości pielęgnacyjne. A ma ich całe mnóstwo! Jego wszechstronne – nawilżające, natłuszczające i kojące – działanie na skórę można poznać dzięki kosmetykom z serii Botanic Origin. Czytaj dalej

  • 4175

    3 zasady pielęgnacji skóry suchej jesienią

    …czyli demakijaż, nawilżanie i emolienty Czytaj dalej

  • 4173

    Jesienna pielęgnacja skóry. O czym należy pamiętać?

    Jesień to czas, kiedy dużo więcej chwil spędzamy w domu. Możemy więc skupić się na dbaniu o siebie i swoją skórę. Z jednej strony należy zadbać o oczyszczanie po lecie, z drugiej przygotować się na zimę. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry jesienią? Jakie domowe zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyki najlepiej sprawdzą się teraz? Radzimy! Czytaj dalej

  • 4172

    MARKA: Equilibra, SERIA: Argan – NOWE OPAKOWANIA

    ASORTYMENT: - Arganowy przeciwzmarszczkowy krem do twarzy Equilibra – 50 ml - Arganowy złuszczający peeling do twarzy Equilibra – 75 ml - Arganowa woda micelarna Equilibra- 400 ml Czytaj dalej

  • 4171

    Nowość! Emulsja stymulująca Bionigree — pomoc dla skóry głowy i włosów

    Stres, niewłaściwa dieta, czynniki zewnętrzne, nieprawidłowa pielęgnacja — przyczyn złego stanu włosów i skóry głowy może być wiele. Szukając źródła problemów, warto zwrócić się o pomoc trychologa lub sięgnąć po profesjonalne kosmetyki. Czytaj dalej

  • 4169

    Pierwsza certyfikowana maska do włosów 4w1 od Nature Box firmy Henkel

    Nature Box z nowym wegańskim produktem do pielęgnacji włosów Czytaj dalej

  • 4168

    Pielęgnacyjne SOS. Jak w kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia poprawić kondycję skóry?

    Boże Narodzenie i Sylwester to wyjątkowy czas. Wiąże się ze spotkaniami w szerokim gronie rodzinnym oraz okazją do rozmowy z dawno niewidzianymi krewnymi i przyjaciółmi. Jeśli jednak stan Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia, służymy pomocą. Przedstawiamy kilka zabiegów, które bez problemu wykonasz w domu, a Twoja twarz odzyska zdrowy, młodzieńczy wygląd. Czytaj dalej

  • 4167

    Miesiąc świadomości raka piersi. Marka kosmetyczna Yolyn przyłącza się do kampanii ,,różowego października’’

    Polska marka kosmetyczna Yolyn wspiera międzynarodową kampanię ,,różowego października’’, który na świecie określany jest jako miesiąc świadomości raka piersi. Do fundacji ,,OnkoCafe’’ oraz ,,Pokonaj raka’’ trafią produkty Yolyn. Kosmetyki będą przekazywane kobietom, które pomimo choroby pokazują siłę i determinację. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/