L Catterton inwestuje w Kiko Milano

Kategoria: Aktualności
1 min. czytania

Fot. AdobeStock

Zmiany w marce Kiko Milano. W tą włoską markę kosmetyków masowych zainwestował fundusz private equity wspierany przez LVMH – L Catterton. Inwestycja jest związana z nabyciem większościowego pakiety udziałów w Kiko Milano. To ogromny krok w dalszym rozwoju tej znanej, włoskiej marki kosmetyków, która osiągnęła spektakularne sukcesy w minionym roku.

Marka Kiko Milano istnieje od 1997 roku. Została założona przez rodzinę Percassi i na przestrzeni lat zyskała stabilną pozycję na rynku kosmetycznym. Obecnie produkty Kiko Milano sprzedawane są w 66 krajach, a marka posiada ponad 1100 sklepów. Mimo że L Catterton przejmuje większościowy pakiet udziałów w firmie, to Antonio Percassi ma utrzymać zarówno stanowisko prezesa firmy, jak i zachować „znaczące” udziały w spółce.

Rok 2023 w Kiko Milano

W 2023 roku marka Kiko Milano odnotowała przychód netto na poziomie ok. 800 mln euro, jednocześnie osiągając niemal dwudziestoprocentowy wzrost w ujęciu rocznym.

Simone Dominici, Dyrektor generalny Kiko Milano, skomentował partnerstwo z L Catterton, mówiąc „Dzięki swojemu dużemu doświadczeniu w inwestowaniu w kategorię kosmetyków na różnych rynkach, L Catterton będzie w stanie zaoferować cenne spostrzeżenia, które pomogą nam w dalszym zwiększaniu skali naszej marki”.

W planach marki jest realizacja strategii omnichannel, jednoczesne zwiększenie potencjału, chociażby na takich rynkach jak Stany Zjednoczone.