W wakacje marka obchodzi swoje urodziny, a w tym roku powodów do świętowania jest wiele, ponieważ na konto sukcesów marki wpłynęło wiele znaczących osiągnięć – rozbudowanie portfolio, poszerzenie sieci dystrybucji online’owej, jak i stacjonarnej oraz kolejne nagrody w prestiżowych plebiscytach beauty. Zapał do poszukiwania nowych rozwiązań i ciągłego udoskonalania nie gaśnie, a brand sukcesywnie rozwija się, wprowadzając jakościowe, naturalne produkty, odpowiadające na różne potrzeby skórne i wpisujące się w bieżące trendy lub nawet wyprzedzające je. Aby lepiej poznać markę, poniżej przedstawiamy 6 pytań i 6 odpowiedzi odnoszących się historii, filozofii czy też sukcesów Alkmie.
- Jak wyglądały początki marki?
Wszystko zaczęło się w 2017 roku w Bolonii, gdzie miała miejsce premiera Alkmie na targach Cosmoprof. Już wtedy produkty marki wyróżniały się pod kątem innowacyjności i zaawansowania receptur, które opracowywano tak, by były jak najbardziej skuteczne. Alkmie od początku łączyło naturalność z innowacyjnością, co 6 lat temu nie było łatwe – wymagało chociażby sprowadzania składników zza granicy. Zespół marki był jednak zdeterminowany i wierny swoim przekonaniom, które wyznaje do dziś i które świetnie odzwierciedla claim „innowacje z natury” – skuteczne połączenie naturalnych surowców z zaawansowaną technologią.
- Do czego nawiązuje nazwa Alkmie?
Inspiracją do stworzenia marki były Karkonosze – zarówno tradycje tamtejszych laborantów, regionalne, dawne receptury na bazie ziół i naturalnych składników oraz samo bogactwo przyrodnicze i kulturowe tego obszaru. Sama nazwa Alkmie (czyt. Alkmi) pochodzi od alchemii, czyli połączenia natury z nauką. Taka myśl, w nowoczesnym już wydaniu, przyświeca marce do dziś. Nieprzypadkowa jest też ważka, znajdująca się w logo brandu – jest ona symbolem przemiany, delikatności, ale też aktywności i odwagi.
- Które kosmetyki zostały wprowadzone jako pierwsze?
Na pierwszych targach w Bolonii Alkmie zaprezentowało 4 linie: Anti age, Nature’s treasure, Snow white i Microbiome. Nie były one tak rozbudowane, jak obecnie – liczyły po 3-4 kosmetyki, jednak właśnie te serie powstały jako pierwsze, będąc odpowiedzią na najbardziej powszechne w pielęgnacji cery wyzwania takie, jak oznaki starzenia, zmęczenia, przebarwienia, podrażnienia czy suchość skóry. W skład linii Snow white już wtedy wchodziło bestsellerowe serum Wake up shot!, z potrójną witaminą C, które aż do dzisiaj cieszy się uwielbieniem wielu konsumentek.
- Kiedy Alkmie zwróciło uwagę na mikrobiom skóry?
Chociaż dzisiaj mikrobiom skóry to jeden z wiodących globalnie trendów, Alkmie już 6 lat temu, zanim stało się to popularne w branży kosmetycznej, zwróciło uwagę na mikrobiom skóry, tworząc dedykowaną linię kosmetyków – Microbiome. Był to efekt inspiracji i wiedzy zaczerpniętej z międzynarodowych targów surowcowych w 2016 roku, gdzie zaprezentowane zostały pierwsze badania dotyczące mikrobioty skóry. Już rok później produkty Alkmie z linii Microbiome były pokazywane przez dostawców surowców jako przykład efektywnego zastosowania składników w gotowym kosmetyku, mającym troszczyć się o mikrobiotę skóry. Była to zupełna innowacja ze względu na formuły, nieznane dotąd w branży kosmetycznej. Wdrożenie się w temat i opracowanie własnej serii kosmetyków w tym obszarze wymagało lektury wielu artykułów oraz szkoleń, które pozwoliły w pełni zrozumieć, czym jest i jak funkcjonuje mikrobiota skóry. Dział R&D Alkmie na czele z Justyną Żukowską-Bodnar wykonał przy tym ogromną pracę. Dzisiaj brand kontynuuje swoją „misję”, poszerzając linię – w tym roku dodano do niej piankę do higieny intymnej.
- Gdzie rodzą się pomysły i powstają kosmetyki?
Alkmie może pochwalić się własnym działem R&D, który tworzą specjaliści w dziedzinach kosmetologii, chemii i technologii. Zespół regularnie bierze udział w światowych konferencjach i warsztatach, aby nieustannie zdobywać nowe inspiracje i pozyskiwać certyfikowane, ekologiczne surowce prosto z najlepszych źródeł. Znajduje to odzwierciedlenie w licznych nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych samej marce, jak i poszczególnym kosmetykom. To najlepszy dowód zaangażowania i pasji, którą zespół Alkmie dzieli się ze swoimi konsumentami. Oprócz tego brand posiada własne laboratorium, co ułatwia tworzenie formulacji i staranny dobór składników.
- Ile nagród zdobyło Alkmie?
Od początku istnienia produkty marki zdobyły 14 nagród w prestiżowych plebiscytach kosmetycznych. Wyróżniono między innymi serum z witaminą C Wake up shot!, piankę do mycia twarzy Foa-m my god czy maskę na noc Dream of beauty. Liczba zdobytych nagród wraz z gronem miłośniczek polskiej marki, najlepiej świadczą o skuteczności oraz jakości produktów Alkmie.
* * *
O marce Alkmie
Alkmie powstało ze zderzenia dwóch światów: zachwytu nad potęgą Natury oraz potrzeby ciągłego rozwoju i pasji odkrywania nowości biotechnologicznych. To połączenie zrodziło markę tworzącą aktywne kosmetyki nowej generacji. Opracowując nowe produkty, eksperci Alkmie kierują się wartościami, które od samego początku towarzyszyły marce: nowoczesne formulacje, najwyższa jakość i unikalne składniki w wysokich stężeniach. Marka nieustannie dąży do rozwoju i pragnie ulepszać oraz tworzyć nowe, autorskie receptury dla każdego kosmetyku. Robi to z powodzeniem, co potwierdzają badania weryfikujące skuteczność produktów, przyznawane marce nagrody oraz wyróżnienia.
Kosmetyki od Alkmie charakteryzują się brakiem szkodliwych substancji oraz zawartością składników pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Co więcej wszystkie produkty marki znajdują się na liście PETA i nie są testowane na zwierzętach, a opakowania produktów mogą zostać oddane do recyklingu lub ponownie wykorzystane w duchu zero waste.