Tworzą i reagują na trendy. Razem z naszymi konsumentkami odkrywamy sekrety piękna.

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics, w rozmowie z Ewą Trzcińską

Opis zdjęcia
Karina Kozerska– absolwentka fi lologii rosyjskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, na kierunku zarządzanie przedsiębiorstwem na wspólnym rynku europejskim. Od 18 lat związana zawodowo z branżą kosmetyczną. Od ponad 10 lat na stanowisku dyrektora marketingu w firmie Eveline Cosmetics, odpowiedzialna m.in. za rozwój produktów na rynku polskim i rynkach eksportowych.

EWA TRZCIŃSKA: Firma Eveline zamknęła 2018 r. rekordowym wynikiem sprzedaży. Czuje Pani zadowolenie z obranego kierunku rozwoju?

KARINA KOZERSKA: Co roku odnotowujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży, systematycznie też rozwijamy eksport, co potwierdza, że obrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny.

W rozdrobnionym przemyśle kosmetycznym w Polsce wszystko jeszcze jest możliwe? Czujecie presję konkurencji, która ma za sobą okres przyspieszonego wzrostu, zakończyła rozwój i unowocześnienie produkcji?

Branża kosmetyczna jest jedną z najbardziej konkurencyjnych. W Polsce od wielu lat są obecne największe światowe koncerny, poza tym działalność związaną z produkcją kosmetyków prowadzi wiele polskich firm, w tym coraz więcej małych marek, które produkują np. kosmetyki ekologiczne. Jest to fenomen naszego rynku! Tak liczna konkurencja mobilizuje nas do nieustannego rozwoju. Unowocześniamy produkcję, rozbudowujemy laboratorium, śledzimy trendy i wsłuchujemy się w zmieniające się potrzeby konsumentów.

Nie ma drugiej bardziej dynamicznie rozwijającej się branży handlowej jak kosmetyczna. Jak przedstawia się sytuacja w Polsce na tle innych krajów? Na jakich rynkach kosmetyki Eveline Cosmetics sprzedają się najlepiej?

Obecna koniunktura na polskim rynku kosmetycznym jest bardzo dobra – szacuje się wzrost w tempie 4-5 proc. rocznie pod względem wartościowym do 2020 r. Pozytywne prognozy dotyczą też wielu innych krajów na świecie. Ostatnie dane pokazują, że w ciągu najbliższych lat największy wzrost sprzedaży kosmetyków jest spodziewany w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki. Jest to związane z rosnącą aktywnością zawodową kobiet, co przekłada się m.in. na zwiększoną ilość stosowania kosmetyków do makijażu. Marka Eveline Cosmetics, mając na uwadze zróżnicowane potrzeby konsumentów, ma w ofercie wiele produktów, których receptury zostały opracowane z myślach o klientach z poszczególnych krajów. Przykładem takiej linii jest White Prestige o działaniu wybielającym skórę, która cieszy się dużym powodzeniem głównie w krajach azjatyckich. Obecnie nasz eksport stanowi ok. 70 proc. wartości sprzedaży. Kraje z największą dynamiką wzrostu to: Rosja, Ukraina, Białoruś, Chorwacja, Serbia, Rumunia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bośnia i Hercegowina oraz Węgry. W 2018 r. do naszych rynków eksportowych dołączyła Kuba.

Kosmetyki marki Eveline Cosmetics swój sukces zawdzięczają starannie opracowanej strategii marketingowej i sprzedażowej. Siłą są: innowacyjność, zastosowanie nowoczesnych technologii i nieustanna kontrola jakości. Które linie sprzedają się najlepiej?

Nasze bestsellerowe linie w Polsce, jak i na wielu rynkach to: Gold Lift Expert z bioaktywnym złotem, płyny micelarne, odżywki do paznokci Nail Therapy Professional (w tej kategorii jesteśmy liderem na polskim rynku), odżywki do rzęs, fluidy z linii Liquid Control HD, a także wyszczuplająco-antycellulitowa linia do ciała Slim Extreme. Bardzo dobrze sprzedają się również nasze ostatnie wdrożenia, czyli linie Hyaluron Clinic i Royal Snail, gwarantujące kompleksową pielęgnację skóry od 30. do 70. roku życia.

Jak marka kreuje trendy i reaguje na nie?

Jednym z rynkowych trendów, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną, jest stosowanie do makijażu twarzy podkładów o lekkiej i płynnej konsystencji, o właściwościach bardziej nawilżających i rozświetlających skórę, niż dających efekt pełnego krycia. Nasze bestsellerowe podkłady Liquid Control HD nadają skórze naturalny koloryt, pozwalają jej oddychać i dzięki beztłuszczowej formule nie zatykają porów. Cały czas nie ustaje też moda na kosmetyki koreańskie – ich sprzedaż z roku na rok rośnie o kilkadziesiąt procent w skali światowej. W ten trend wpisują się nasze linie Royal Snail z filtrowanym śluzem ślimaka i Exclusive Snake z neuropeptydem naśladującym działanie toksyny znajdującej się w jadzie żmii. Ciągle modny jest trend eco. Odpowiadając na ten trend w 2018 r., wprowadziliśmy na rynek linię do pielęgnacji twarzy Botanic Expert, opartą na olejkach i ekstraktach roślinnych, czyli składnikach aktywnych w 100 proc. pochodzenia naturalnego. Poważnym problemem jest zanieczyszczenie środowiska, które ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i wygląd. Dlatego pojawia się coraz więcej produktów kosmetycznych mających za zadanie niwelować negatywne skutki, jakie zanieczyszczone powietrze, klimatyzacja czy ogrzewanie wywołują na naszej skórze. Przykładem tego typu produktów jest nasza nowa linia podkładów Matt my day – oprócz podstawowego działania, jakim jest wyrównanie kolorytu i matowienie skóry, zawierają nowoczesny składnik anti -polluti on oraz filtry UVA i UVB.

Od lat jesteście aktywnym reklamodawcą. Doskonale radzicie sobie w komunikacji z konsumentkami, docierając do nich poprzez różnorodne media. Czy to przynosi wymierne rezultaty?

Pierwsze kampanie reklamowe miały miejsce w prasie, potem doszła telewizja. Dzisiaj, aby przebić się z komunikacją, należy prowadzić zintegrowane działania 360°. Strategie mediowe, komunikacyjne, które bazowały na tzw. tradycyjnych mediach, takich jak telewizja czy prasa, i były skuteczne kilka lat temu, nie sprawdziłyby się dzisiaj. Zmieniający się sposób konsumpcji mediów wymaga od nas ciągłego reagowania na nowe trendy w komunikacji, jeśli chcemy skutecznie docierać do lojalnych, znających markę od lat konsumentek, ale też poszerzać naszą grupę docelową. Konsekwentnie budujemy wizerunek firmy Eveline Cosmetics w social mediach, zarówno na kanałach marki, jak i współpracując z odpowiednio dobranymi influencerami. Badania rynkowe i nasze doświadczenie pokazują, że klientki mają zaufanie do swoich ulubionych blogerek, instagramerek, ale są bardzo wyczulone na odpowiednie dopasowanie produktu do influencerki. Nasze kanały social media są nie tylko miejscem, gdzie informujemy o nowościach i promocjach, traktujemy je jako bardzo ważne platformy komunikacji i wymiany opinii z naszymi konsumentami – zawsze odpowiadamy na pytania, wyjaśniamy działanie i sposób stosowania naszych kosmetyków, edukujemy, jak dbać o skórę i podpowiadamy, co jest modne.

Jakie są priorytety inwestycyjne firmy?

Szybkie reagowanie na trendy, ponieważ innowacyjność jest motorem dalszych sukcesów. Aby nieustannie móc sprostać oczekiwaniom konsumentów, naszym priorytetem jest rozwój – w ciągu ostatnich lat zainwestowaliśmy ok. 21 mln zł w rozbudowę infrastruktury produkcyjnej i logistycznej oraz bazy magazynowej, a nasze Centrum Badań i Rozwoju zostało unowocześnione.

Spotkałam się kiedyś z informacją, że na świecie co 7 sekund sprzedawany jest produkt marki Eveline, ile rocznie wyrobów schodzi z waszych linii produkcyjnych?

Rocznie produkujemy ok. 80 mln sztuk kosmetyków, z czego większość trafia na rynki poza Polską, co z jednej strony napawa nas dumą, a z drugiej mobilizuje do jeszcze większego wysiłku.

Jakie kosmetyki stosuje na co dzień dyrektor Eveline Cosmetics?

Moim obowiązkiem, co czynię z dużą przyjemnością, jest testowanie wszystkich naszych nowości. Ostatnio moją ulubioną linią pielęgnacyjną jest Royal Snail z filtrowanym śluzem ślimaka. Pod makijaż, lecz również w ciągu dnia, używam niezwykle innowacyjnego produktu, jakim jest intensywnie nawilżająca Esencja-hydrator z linii HYALURON Clinic, którą można stosować również na makijaż. W mojej kosmetyczce mam zawsze bananowy Puder Matt my day, maskarę Royal Volume i pomadki z linii Oh! My lips. Na własnej skórze testuję wiele produktów do makijażu, dlatego mój kosmetyczny must have to płyny micelarne.

Firma Eveline istnieje na rynku już 35 lat. Czego życzyłaby Pani sobie i firmie na kolejny jubileusz?

Zarówno w kategorii pielęgnacji twarzy, ciała, paznokci, jak i w przypadku kosmetyków do makijażu odnotowujemy co roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży, czyli rośniemy szybciej niż rynek. Podobnej dynamiki wzrostu i zwiększania udziałów rynkowych w najważniejszych dla nas kategoriach produktów życzymy sobie na najbliższe lata. Duże znaczenie dla biznesu ma przychylne dla przedsiębiorców prawodawstwo, stabilna gospodarka, wzrost PKB i zamożności Polaków, gdyż dobra koniunktura sprzyja rozwojowi branży kosmetycznej.

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 3347

    Kosmetyki do ust

    Dlaczego usta tak łatwo pierzchną? Pokrywa je wyjątkowo cienka warstwa nabłonka. Są pozbawione gruczołów łojowych. Brak im bariery tłuszczowej, która chroni skórę przed czynnikami zewnętrznymi. Usta naprawdę wymagają szczególnej pielęgnacji. Ułatwią ją specjalne kosmetyki do ust. Czytaj dalej

  • 3346

    Nowa francuska marka Baija dostępna na douglas.pl!

    Dla większości kobiet, zakup kosmetyków jest najmilszym rytuałem. Przeglądanie niezliczonej ilości pięknych opakowań, wąchanie soczystych zapachów, które wywołują u nas miłe skojarzenia. W ostatnim czasie oprócz pięknych opakowań naszą uwagę przyciągają również naturalne składy. Połączeniem jednego i drugiego są produkty marki Baija – francuskiego producenta szczęścia w słoiku! Czytaj dalej

  • 3333

    Wakacyjny niezbędnik od Tołpa

    Radośni, wypoczęci i wyluzowani...tacy jesteśmy na wakacjach. Może tegoroczne lato pogodą nas nie rozpieszcza, ale to nie jest przeszkodą, żeby mieć dobry nastrój. Jesteście już na wakacjach? A może upragniony wypoczynek jeszcze przed Wami?Nawet jeśli w tym roku będzie trochę inaczej to pomyślcie choćby o weekendowym wypadzie. Bez względu na to, czy planujecie urlop na wsi, w górach, nad morzem czy na Mazurach, teraz lub w innym terminie, warto mieć pod ręką zestaw minikosmetyków. Mówimy o nich "minisy" ponieważ...są małe. Czytaj dalej

  • 3331

    ROSE for skin – tajemnica młodości

    W kosmetyce róże stosowano już w starożytnych Chinach, Grecji czy w Rzymie. Wykorzystywano napary, oleje oraz owoce jako panaceum na wiele schorzeń i dolegliwości. Do dziś róża jest składnikiem wielu kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji cery naczynkowej, trądzikowej, a także dojrzałej, poszarzałej i zmęczonej. Olejki i ekstrakty różane działają bowiem antyoksydacyjnie, łagodząco, tonizująco i antybakteryjnie. Czytaj dalej

  • 3320

    Lato w stylu ZEW for men – poznaj limitowane wakacyjne propozycje polskiej marki

    Na letni sezon 2020 marka ZEW for men przygotowała dla wszystkich mężczyzn aż trzy limitowane, wakacyjne zestawy, które zapewnią profesjonalną pielęgnację i higienizację w nawet najbardziej wymagających warunkach. Latem męska skóra wymaga szczególnej pielęgnacji i dogłębnego oczyszczenia – eksperci marki zadbali, aby Panowie poczuli świeżość i komfort, bez względu na to, czy spędzają wakacje w mieście, czy w podróży. Czytaj dalej

  • 3319

    Codzienna higiena stóp latem

    Jak dbać o stopy, aby podczas gorących, letnich dni naskórek był zdrowy i ładnie wyglądał? Czytaj dalej

  • 3318

    Żele pachnące latem, czyli nowości od Hagi Cosmetics

    Już w najbliższym miesiącu firma Hagi Cosmetics wprowadza na rynek 3 nowe żele pod prysznic. Wszystkie produkty powstały na bazie naturalnych składników: ekstraktów roślinnych, olejków eterycznych i delikatnych substancji myjących. Każdy z nich ma inny charakterystyczny zapach: ziołowo-kwiecistej łąki, soczystych malin i tropikalnej wyspy. Żele pod prysznic to nowość w kategorii produktowej Hagi. Opakowania kosmetyków zostały wykonane z materiałów z recyklingu. Czytaj dalej

  • 3314

    Letnie bestsellery IsaDory dostępne na douglas.pl

    Lato jest zawsze wyzwaniem dla naszego makijażu. Nie chcemy na siebie nakładać niezliczonej ilości podkładu czy korektora, bo za chwilę może on się roztopić pod wpływem temperatury. Stawiamy wtedy na delikatne krycie, muśnięcie kolorem czy wodoodporne formuły. Takie kosmetyki posiada w swojej ofercie od lat marka IsaDora, która w lipcu wróciła z wybranymi produktami na stronę perfumerii douglas.pl. Czytaj dalej

  • 3313

    W WALCE ZE ZMARSZCZKAMI WOKÓŁ OCZU

    Zmarszczki pod oczami to zmora wielu osób, a w szczególności kobiet. Skóra w tym miejscu jest wyjątkowo cienka i wrażliwa. Znacznie szybciej traci wodę, elastynę oraz kolagen przez co, staje się pomarszczona, dodając lat. Pozbycie się zmarszczek pod oczami jest trudne i wymaga systematyczności, dlatego zdecydowanie łatwiej jest zapobiegać ich powstawaniu. Podpowiadamy, które produkty warto wypróbować. Czytaj dalej

  • 3312

    KOMPLEKSOWA OCHRONA PRZECIWBAKTERYJNA I PIELĘGNACJA DŁONI OD BARWA COSMETICS!

    Szacuje się, że codziennie dotykamy dłońmi swojej twarzy nawet kilkaset razy! Sprzyja to przenoszeniu wielu chorób, ale także osłabianiu bariery ochronnej skóry przez bakterie, a w konsekwencji jej nadmierne przesuszanie. Najważniejszym elementem profilaktyki jest systematyczne dbanie o higienę i częste mycie rąk. Sprzymierzeńcem w walce z drobnoustrojami znajdującymi się na naszej skórze, są specjalistyczne mydła i żele antybakteryjne. Czytaj dalej

  • 3305

    Kryjący błyszczyk do ust Cover Gloss

    Błyszczyk do ust o mocnym kolorze i satynowym wykończeniu. Intensywnie kryjąca, kremowa formuła sprawia, że usta pozostają niesamowicie błyszczące, wyrafinowane i podkreślone kolorem przez długi czas. Olejek arganowy dodatkowo pielęgnuje i nawilża usta, sprawiając, że są gładkie i kuszące. Teraz w nowym, większym opakowaniu! Pojemność: 10ml Cena: 21,99zł Czytaj dalej

  • 3304

    Intensywnie czarna kredka do oczu ROYAL PENCIL

    Marzysz o efekcie głębokiej i odważnej czerni na powiece? Czarna kredka do oczu z oferty Pierre René pomoże Ci spełnić to marzenie! To unikatowy produkt, którego nie powinno zabraknąć w kosmetyczce żadnej kobiety i profesjonalnej makijażystki. Nasza intensywnie czarna kredka wyróżnia się delikatną, kremową formułą, która gwarantuje komfortową aplikację i łatwość blendowania. To produkt, który z pewnością spotka się z uznaniem wszystkich fanek profesjonalnego makijażu! Czytaj dalej

  • 3303

    Oczyszczający żel do rąk - Hand Cleansing Gel 50 ml

    Oczyszczający żel do rąk o właściwościach antybakteryjnych. Zawiera 70% alkohol oraz nawilżający ekstrakt z aloesu i glicerynę. Dłonie są czyste, bezpieczne i bez podrażnień.Skutecznie oczyszcza i odświeża dłonie bez użycia wody. Cena: 7,99zł Pojemność: 50ml Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/