Targi Packaging Innovations – zwierciadłem branży

Pandemia zmieniła rynek opakowań. Z jednej strony silny i dynamiczny rozwój e-commerce stał się czynnikiem napędzającym rozwój branży (w tym opakowań z tworzyw sztucznych), z drugiej strony zgodnie z europejską strategią na rzecz tworzyw sztucznych - do 2030 roku wszystkie plastikowe opakowania mają podlegać recyklingowi. Do tego należy jeszcze dodać zmiany konsumenckie, które wyraźnie zarysowały się w ostatnich miesiącach. Jak odnaleźć się w nowych realiach? Jak wyróżnić firmę spośród konkurencji? Odpowiedź znajdziemy na Targach Packaging Innovations – kluczowym spotkaniu branży w dniach 24-25 września 2020 w EXPO XXI Warszawa.

Trzeba działać

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Negatywne skutki pandemii odczuły wszystkie branże przemysłowe, w tym również producenci i dystrybutorzy opakowań. W zaledwie kilka miesięcy zmieniły się nawyki konsumentów, które z pewnością dla jednych są szansą, dla drugich zagrożeniem. Lockdown oraz okres wakacji w większości firm był czasem stagnacji. Nie można jednak dłużej czekać. Pora odmrozić biznes i zacząć działać.

Sytuacja na świecie spowodowała wiele strat, ale stworzyła również nowe okazje, które część firm z sukcesem wykorzystuje. Na znaczeniu zyskał eksport krajowych opakowań, ponieważ przedsiębiorstwa utraciły ich dopływ z Chin, Niemiec, Czech czy Słowacji.  Rodzime firmy coraz częściej przejmują krajowe kontrakty realizowane przez zagranicznych producentów. Pomimo, iż dane dotyczące importu są mniej optymistyczne niż eksportu, to można zaryzykować stwierdzenie, że sytuacja powoli wraca do normy.

Wielu przedsiębiorców nie może sobie pozwolić na dalszy przestój. Udział w Targach Packaging Innovations jest doskonałą okazją do odbudowania pozycji na rynku. Wydarzenie daje szansę nawiązania cennych kontaktów, które szczególnie teraz są na wagę złota. Wiele firm szuka sposobu na zaprezentowanie swojej oferty i szybkie znalezienie klientów. Nie jest to łatwe, ponieważ spotkania biznesowe napotykają na utrudnienia. Częsty powód to brak właściwej przestrzeni, która spełniałaby warunki zgodne z obostrzeniami sanitarnymi. Targi wychodzą z pomocą, ponieważ obiekty tj. EXPO XXI Warszawa spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pracownik delegowany na wydarzenie w bezpiecznym, sprawdzonym miejscu, może odbyć wiele spotkań zamiast kilku niepewnych delegacji, które generują dodatkowe koszty.

Na rynku przetrwają firmy, które szybko odpowiedzą na potrzeby konsumentów, właściwie wykorzystają czas i wyróżnią się spośród konkurencji. Targi Packaging Innovations to dla nich duża szansa na zdobycie rozgłosu i idealna przestrzeń do zaprezentowania nowych rozwiązań.

Strefa workShops

Od pierwszej edycji ważnym elementem Targów Packaging Innovations są spotkania ze specjalistami w strefach workShops. Nie inaczej będzie w tym roku. Większość poruszanych tematów dotyczyć będzie ekologii. Swój udział potwierdził m.in. Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który odpowie na pytanie – czy papier jest synonimem ekologicznego opakowania oraz w pigułce przedstawi przepisy prawne UE w tym: nowe regulacje unijne, strategię gospodarki obiegu zamkniętego, strategię na rzecz tworzyw sztucznych, rozszerzoną odpowiedzialność producenta, ekomodulację, PlasticTax. Wśród gości spotkamy Krzysztofa Hornickiego z firmy INTERSEROH Polska Sp. z o.o.. Ekspert omówi „gorący temat” – Ekoprojektowanie opakowań jako praktyczne narzędzie wdrażania ROP w Polsce. Adam Fotek z J.S. Hamilton Sp. z o.o. opowie o wymaganiach zdrowotnych dla opakowań do kontaktu z żywnością w tym opakowań ekologicznych.

Osoby, które poszukują porad dotyczących sprzedaży produktu z pewnością zainteresuje prezentacja wybitnego specjalisty z dziedziny marketingu zakupowego, Roberta Sieńko z firmy 3m Projekt Sp.j. - Mamy już super opakowanie i co dalej? O tym jak pokazywać produkty w punkcie sprzedaży tak aby jak najlepiej wyeksponować ich opakowanie. Best practices w materiałach POS z rynku polskiego i europejskiego. To tylko część z tematów, które prezentowane będą przez dwa dni w strefach workShops.

Nauka ramię w ramię z biznesem

Drugiego dnia targów odbędzie się sesja specjalna: Zrównoważone zarządzanie opakowaniami – producent, konsument, edukacja, ekoprojektowanie. W dyskusji o barierach i wyzwaniach związanych z ekoprojektowaniem opakowań (głównie z tworzyw sztucznych) udział wezmą  eksperci reprezentujący wiodących producentów, organizacje pozarządowe oraz przedstawiciele nauki. Wysłuchamy panelistów z Akademii Górniczo - Hutniczej AGH, Centrum UNEP/GRID Warszawa – Zakładu Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska, Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOVO, Stowarzyszenia Producentów Tworzyw Sztucznych - Plastics Europe Polska i przedsiębiorstwa branży chemicznej – SYNTHOS S.A. Podczas sesji zostaną zaprezentowane wyniki projektu Erasmus PackAlliance oraz propozycje monitorowania GOZ wypracowane podczas przeprowadzanego projektu - otoGOZ (Gospostrateg) realizowanego przez konsorcjum: Ministerstwo Rozwoju, IGSMiE PAN, GUS, UEK. W tym wyjątkowym i ważnym spotkaniu będą mogli wziąć udział wszyscy wystawcy oraz odwiedzający Targi Packaging Innovations.

Krok naprzód

Szeroka oferta wystawców i ciekawy program szkoleń i warsztatów sprawią, że na Targach Packaging Innovations nie sposób się nudzić. Wszyscy mają potrzebę wyjścia z domu i zrobienia przysłowiowego „kroku naprzód”. Targi Packaging Innovations stwarzają bezpieczne ku temu warunki. Udział zapowiedziały firmy oferujące opakowania i etykiety dla branży m.in. kosmetycznej, spożywczej, farmaceutycznej czy chemicznej. Prezentowane będą m.in. opakowania kartonowe, termoformowane, typu doypack, ekologiczne rPETY oraz etykiety termokurczliwe, papierowe i foliowe. Tegoroczne wydarzenie z pewnością będzie inne, ale nie oznacza to, że będzie mniej korzystne dla uczestników. Wszyscy jesteśmy już spragnieni spotkań i normalności. Musimy się pogodzić z rzeczywistością i nauczyć żyć w zmienionych realiach. Najbliższe miesiące mogą być trudne, ale dzięki współpracy branża opakowań ma szansę powrócić na właściwe tory. Targi Packaging Innovations z pewnością wskażą ku temu drogę.  

Będzie bezpiecznie – nowe zasady udziału

Zespół Targów Packaging Innovations zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w porozumieniu z Polską Izbą Przemysłu Targowego opracował szczegółowe zasady bezpieczeństwa. Przy wejściu wprowadzony zostanie obowiązkowy, każdorazowy pomiar temperatury. W tym roku bilety dostępne będą online. Osoby, które nie zdążą się zarejestrować, będą mogły to zrobić na miejscu dokonując logowania przy specjalnych monitorach postawionych w lobby. Wystarczy zarejestrować się na stronie, wypełnić ankietę epidemiologiczną, a w dniu targów bezdotykowo zeskanować pobrany bilet. Obowiązkowa elektroniczna rejestracja i system automatycznego zliczania wchodzących i wychodzących nie powinien znacząco wpłynąć na czas oczekiwania na wejście na targi. Strefa w lobby zostanie tak zorganizowana, aby zminimalizować liczbę osób przebywających w jednym miejscu. Wystawcy przed podjęciem działań handlowych będę zobligowani do dezynfekcji rąk lub nałożenia rękawiczek ochronnych. Obsługa zadba o regularną dezynfekcję często dotykanych elementów infrastruktury tj.: poręczy, guzików w windach, klamek, elementów stoisk. Na targach obowiązywać będzie dystans społeczny, nakaz noszenia maseczek lub przyłbic. Organizatorzy umożliwią ich zakup na miejscu. Na uwagę zasługuje wentylacja obiektu w 100% wymieniająca powietrze na świeże. Pracownicy obiektu regularnie czyszczą filtry w centrach wentylacyjnych specjalnymi środkami biobójczymi. W przestrzeniach wspólnych staną dezynfekatory. – Po wielu tygodniach intensywnych przygotowań do organizacji targów w nowych warunkach sanitarnych możemy powiedzieć, że jesteśmy gotowi na przyjęcie gości w EXPO XXI Warszawa. – mówi Ewa Woch Wiceprezes Targów w Krakowie - wyłączny organizator Targów Packaging Innovations.

Odwiedzając targi, nie ryzykujemy bardziej, niż wychodząc na kolację do restauracji, czy kawę do kawiarni. Życie społeczno-kulturalne wróciło do normy. Chodzimy na spacery do parku, odpoczywamy na plażach i górskich szlakach. Spotykamy się z rodzinami i przyjaciółmi. Najwyższy czas, aby odmrozić również życie zawodowe - tym bardziej, że branża opakowań stoi przed ogromnymi wyzwaniami.

Zapraszamy, 24-25 września 2020, EXPO XXI Warszawa

Rejestracja na targi -> https://packaging2020.exposupport.pl/visitor/register?p=TwVVnvunQ2c=

Zasady bezpieczeństwa na Targach Packaging Innovations dostępne są na stronie -> https://packaginginnovations.pl/pl/aktualnosci/bezpieczne-targi.html

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 3382

    NAGIETKOWE OCZYSZCZANIE

    Oczyszczanie twarzy to podstawa codziennej rutyny i zdecydowanie najważniejszy jej element. Bez tego inne rytuały pielęgnacyjne tracą swoje znaczenie, a pominięcie tego etapu prowadzi do nagromadzenia zanieczyszczeń i zaburza w efekcie podstawowe procesy fizjologiczne skóry. Staje się ona odwodniona, traci zdrowy koloryt i pojawiają się niedoskonałości. Nie ma zdrowej cery bez dokładnego demakijażu i prawidłowego mycia cery. Czego w takim razie poszukujemy w kosmetyku do mycia twarzy? Delikatności natury i jednocześnie skuteczności działania! Czytaj dalej

  • 3380

    Oto ideał: wielofunkcyjne pomadki w płynie Nudestix Magnetic Lip Plush Paints!

    „Wet look” stał się naszym ulubionym lookiem, który możemy wykonać za pomocą kosmetyków Nudestix. Kremowe formuły pozwalają na uzyskanie na twarzy przepięknej, świeżej tafli, bez efektu maski. A jesienią warto postawić na kosmetyki, które nadadzą twarzy dodatkowego blasku - na policzkach, powiekach czy ustach. Taki właśnie efekt możemy uzyskać, dzięki nowej, wielofunkcyjnej pomadce w płynie Magnetic Lip Plush Paints od Nudestix! Czytaj dalej

  • 3379

    Nowe balsamy do rąk z mlekami roślinnymi - zbilansowana porcja zdrowia dla Twoich dłoni

    Jak dbać o dłonie, aby ładnie wyglądały, a ich naskórek był zdrowy i dobrze nawilżony, skoro tak często musimy teraz sięgać po żele antybakteryjne, które z kolei działają wysuszająco? Zapewnij im odpowiednią pielęgnację! Czytaj dalej

  • 3378

    dermokosmetyki z linii tołpa dermo face hydrativ

    Lato kojarzy nam się przede wszystkim ze słoneczną pogodą. Miarą udanego urlopu najczęściej jest brak deszczu i wysoka temperatura. Nie każdy wie, że w zależności od regionu w Polsce usłonecznienie wynosi średnio ok. 1650 godzin w ciągu roku. Między kwietniem a wrześniem trafia do nas 80% promieniowania rocznego. W Hiszpanii i Włoszech te wartości są prawie dwukrotnie wyższe. Rekordzista to Yuma w Arizonie (USA) - wg. Światowego Stowarzyszenia Meteorologicznego jest tam nawet 4000 godzin słonecznych. Czytaj dalej

  • 3376

    & Other Stories wprowadza kolekcję wegańskich kosmetyków naturalnych

    Jesienią w ofercie kosmetyków do ciała & Other Stories pojawi się nowa linia produktów. Kolekcja dziewięciu kosmetyków w trzech wersjach zapachowych została zarejestrowana przez brytyjską organizację Vegan Society. Powstała przy użyciu wysokiej zawartości składników pochodzenia naturalnego i wykorzystuje opakowania z plastiku z recyklingu. Czytaj dalej

  • 3374

    OCHRONA ZMĘCZONYCH OCZU

    Wrzesień to czas, kiedy powoli wracamy z wakacyjnych podróży. Podczas pięknych dni, staramy się w 100% wykorzystać słoneczną pogodę. Dużo spacerujemy, spędzamy aktywnie czas, a urządzenia elektroniczne idą, na jakiś czas, w zapomnienie. Niestety, po odpoczynku, czas wrócić do pracy i przed ekrany. Czytaj dalej

  • 3373

    NATURALNE WEGAŃSKIE KREMY WYKORZYSTUJĄCE NIESAMOWITE ODMŁADZAJĄCE WŁAŚCIWOŚCI AZJATYCKIEGO GRZYBA REISHI!

    Grzyby REISHI są wykorzystywane w krajach azjatyckich od 2 tysięcy lat, głównie w medycynie naturalnej. W Azji ekstrakt z REISHI jest dopuszczony do obrotu jako lek. Do głównych substancji, zawartych w grzybach reishi, możemy zaliczyć triterpeny, polisacharydy i aminokwasy, witaminy i minerały. Aktywna dysmutaza ponadtlenkowa (SOD) – silny, naturalny przeciwutleniacz zapobiegający kumulowaniu się wolnych rodników i opóźnia starzenie komórek. Ta aktywność REISHI jest bardzo przydatna w kosmetyce przeciwstarzeniowej. Grzyb ma też zdolność regulowania zawartości wody w skórze, dzięki czemu utrzymuje jej dobre nawilżenie i gładkość. Czytaj dalej

  • 3375

    Wkładki higieniczne - czym sugerować się przy wyborze produktu

    Kobiety stosują wkładki higieniczne dla lepszego komfortu i wygody. Zależy nam, by produkty były dla nas odpowiednie i nie wywoływały podrażnień. Co więcej, szukamy produktów, które są dobre dla nas, ale także dla środowiska. Coraz więcej marek stawia ma produkty ekologiczne – i to jest bardzo dobra wiadomość. Czytaj dalej

  • 3372

    SZAMPON dermena® REPAIR został stworzony z myślą o włosach osłabionych, suchych i zniszczonych, wymagających intensywnego odżywienia i regeneracji.

    Specjalnie opracowana formuła SZAMPON dermena® REPAIR łączy doskonałe właściwości myjące i naprawcze z działaniem hamującym wypadanie włosów i stymulującym proces ich wzrostu. Swoje właściwości rewitalizujące i naprawcze SZAMPON dermena® REPAIR zawdzięcza opatentowanemu składnikowi. Czytaj dalej

  • 3371

    KREM KASZMIR LIFTINGUJĄCY - Nowo opatentowany produkt z wegańskim kolagenem jeszcze większa efektywność.

    W nieustannym poszukiwaniu jak najskuteczniejszych i najbardziej naturalnych rozwiązań Mathilde Thomas podjęła współpracę z prestiżową uczelnią Harvard Medical School i doktorem Davidem Sinclairem. Naukowiec ten, nazwany przez Time Magazine US „guru długowieczności”, jest jednym z największych na świecie specjalistów w dziedzinie walki ze starzeniem się. Czytaj dalej

  • 3370

    DLACZEGO WITAMINA C JEST NUMEREM JEDEN W WALCE Z PRZEBARWIENIAMI?

    Słyszymy – przebarwienia, myślimy WITAMINA C. Fakt: jest skuteczna w redukowaniu przebarwień, odżywia skórę i przywraca jej zdrowy wygląd. Niweluje również oznaki zmęczenia. Czytaj dalej

  • 3360

    Słońce przez cały rok

    Świadoma pielęgnacja to… codzienna pielęgnacja! Każda pora roku różni się od siebie w kontekście dbania o urodę. Wiosną powinniśmy pamiętać o regeneracji skóry, w lecie o ochronie przeciwsłonecznej, jesienią przygotowujemy cerę na nadejście mrozów, a zimą zabezpieczamy i odżywiamy. Czytaj dalej

  • 3356

    Wybierz zapach i dowiedz się, jaką jesteś kobietą

    Zapachy mają swój charakter. Jedne są delikatne i subtelne, inne odważne i drapieżne, a jeszcze inne pełne romantycznych uniesień. To, jakie zapachy lubisz, może mówić o tym, jaką jesteś kobietą. Sprawdź, co powie o Tobie wybrany bukiet. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/