Spółdzielnia na miarę XXI wieku

Spółdzielnia ŚWIT to jedna z najstarszych polskich firm kosmetycznych o bardzo bogatej i ciekawej historii. Została założona 15 października 1944 roku w Warszawie i od samego początku specjalizuje się w produkcji kosmetyków. Obecnie to nowoczesne i dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, którego oferta jest znana i ceniona na wielu rynkach.

Nadwiślański ŚWIT

Krótko po zakończeniu walk na terenie Warszawy, 15 października 1944 roku, w jednej z praskich kamienic kilkunastoosobowa grupa inwalidów wojennych dyskutowała o możliwościach pracy i zarobkowania w trudnej powojennej rzeczywistości. Zebraniu przewodniczył Jan Rybicki.

Rezultatem całonocnych rozważań była decyzja o utworzeniu spółdzielni. Zgromadzony z niemałym trudem kapitał zakładowy wynosił 5 tys. zł, a nazwa została zainspirowana świtem, który nastał za oknem po burzliwych obradach. Pierwszym produktem w historii ŚWITU był proszek do zębów z kredy i olejku miętowego, wytwarzany w prywatnym mieszkaniu jednego z założycieli, przy ul. Siedleckiej 27. Na ręcznie robionym opakowaniu widniało pierwsze logo - stempel wycięty scyzorykiem z kawałka gumy.

W listopadzie 1944 roku działalność przedsiębiorstwa została oficjalnie zarejestrowana, a w skład zarządu weszli m.in.: Jan Rybicki – pierwszy prezes, Longin Sielicki, Zofia Siemiradzka. Wkrótce władze miejskie przyznały Spółdzielni zrujnowaną w czasie wojny dawną fabrykę mydeł Zylbermana przy ul. Grodzieńskiej 47. Początki nie należały do najłatwiejszych – obiekt był w opłakanym stanie technicznym, a większość urządzeń zupełnie nie nadawała się do użytku. Istotnym problemem był również brak dostępu do jakichkolwiek surowców. Mimo wielu przeszkód udało się jednak uruchomić produkcję i tym samym poszerzyć asortyment o: mydło, puder do twarzy, zasypkę dla dzieci, pastę do obuwia i podłóg, świece, barwniki do tkanin i krochmal. Na początku lat 50. produkcja była już bardzo zróżnicowana i rozproszona po całej Warszawie: przy ul. Grodzieńskiej produkowane były mydła i kopyta drewniane, przy ul. Grzybowskiej – atramenty, na Stalowej – kosmetyki, na Zachariasza – wyroby z tworzyw sztucznych, a na Radzymińskiej odbywał się rozlew octu oraz farb i lakierów. Na Filtrowej zainstalowano maszyny do tabletkowania sacharyny, a w zakładzie przy ul. Solec wytwarzano syntetyki zapachowe. Taka różnorodność wynikała z tego, że po wojnie brakowało w zasadzie wszystkiego, produkowano więc to, czego rynek potrzebował i co można było wytworzyć na dostępnych maszynach.

Patent na sukces

Krokiem milowym w historii Spółdzielni ŚWIT była decyzja o budowie własnego zakładu, który umożliwiłby zgrupowanie całej produkcji i administracji w jednym miejscu. Żeby móc przedstawić budowniczym założenia techniczno-produkcyjne, konieczne było określenie, jaki profil produkcyjny będzie miał ostatecznie nowy zakład. Kluczowe w jego wyklarowaniu były dwa aspekty. Po pierwsze zbadano, jakie są prognozy rozwoju dla wszystkich dotychczasowych gałęzi produkcji. Po drugie przeanalizowano, który z kierunków będzie najkorzystniejszy pod kątem zatrudnienia inwalidów, bowiem podstawową, zapisaną w statucie, misją Spółdzielni jest po dziś dzień społeczna i zawodowa rehabilitacja inwalidów. Wybór padł na przemysł kosmetyczny.

W 1961 roku Spółdzielnia ŚWIT przeniosła się z Pragi na teren Służewca Przemysłowego do nowoczesnej fabryki przy ulicy Taśmowej 1. W nowej siedzibie produkcja nabiera tempa, przychody rosną, a ŚWIT plasuje się w czołówce największych i najzamożniejszych spółdzielni inwalidów w kraju. Wewnętrzna organizacja uwzględnia również główne założenia statutowe. Nowy obiekt dysponuje rozbudowaną służbą rehabilitacyjną, której zadaniem jest stworzenie warunków do rehabilitacji zawodowej oraz przywrócenie aktywności społecznej inwalidów. Przyjmując do pracy osoby cierpiące na schizofrenię i oligofrenię, ŚWIT staje się pionierem zatrudniania w spółdzielczości osób ze schorzeniami psychoneurologicznymi. O innowacyjnej działalności placówki robi się głośno. Na Taśmową 1 ściągają liczne delegacje z kraju i zagranicy oraz, kierowani zawodową ciekawością, znani naukowcy i wybitni specjaliści w dziedzinie rehabilitacji. Pełen uznania dla warszawskiej Spółdzielni jest m.in. prof. T.T. Walsh, dyrektor Nati onal Spinal Injuries Centre w Wielkiej Brytanii.

Kolejny przełom ma miejsce na początku lat 80., kiedy w pracowni techniczno-konstrukcyjnej powstaje projekt rozpylacza do wód toaletowych. Wyrób zostaje zastrzeżony w Urzędzie Patentowym jako wzór użytkowy. Rynkowe zapotrzebowanie na ten produkt jest ogromne, a ŚWIT jest jego jedynym producentem. Pozycja monopolisty przekłada się na kondycję przedsiębiorstwa, które prosperuje świetnie. Poza pompkami i rozpylaczami kosmetycznymi wytwarza wody kwiatowe, dezodoranty, mleczka kosmetyczne, wody po goleniu, emulsje na potrzeby własne i innych odbiorców. Pojawiają się pierwsze plany eksportowe. Lata 90. przynoszą duże zmiany gospodarcze, w których mimo początkowych zawirowań Spółdzielnia również się odnajduje, dostosowując się do nowych rynkowych realiów.

Rozwój sektora usługowego

Od 1992 roku Spółdzielnia ŚWIT posiada status Zakładu Pracy Chronionej i jest jedną z największych placówek tego rodzaju w Polsce. Obecnie zatrudnienie znajduje tu ponad 1000 osób, z czego ponad 90 proc. stanowią osoby niepełnosprawne. Uzyskany status oraz związany z nim przywilej oferowania kontrahentom ulg w obowiązkowej składce na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, przyczynił się w dużej mierze do dynamicznego rozwoju sektora usługowego Spółdzielni, który do dzisiaj stanowi jej istotną część. Spółdzielnia ŚWIT jest ważnym producentem marek własnych na rynek kosmetyczny, apteczny oraz chemii gospodarczej. Klienci mogą liczyć na pełen serwis. W zależności od potrzeb projekt jest prowadzony od pomysłu poprzez opracowanie formuł, koncepcję graficzną opakowania, próbki, produkcję, badania aż po gotowy produkt na półce. Dla sektora private label produkowane są m.in.: kremy do twarzy, kosmetyki do pielęgnacji ciała, dermokosmetyki, szampony, odżywki, maski do włosów, pełen wachlarz kosmetyków opartych na naturalnych składnikach, specjalistyczne produkty dla mam i dzieci, kosmetyki stosowane w gabinetach kosmetyki profesjonalnej, produkty chroniące przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym oraz chemia gospodarcza. Na tak szeroki zakres usług pozwala nowoczesna i przystosowana do różnego rodzaju produkcji infrastruktura, którą dysponuje Spółdzielnia. Zaplecze produkcyjne jest wyposażone m.in. w mieszalniki przeznaczone do kręcenia kremów, emulsji, żeli, płynów micelarnych, toników, maści, past, szamponów oraz innych płynów i mas, różnego rodzaju pompy, nowoczesny tunel parowy do sleevowania, automatyczną linię do kremów, tubiarki, etykieciarki słowem: wszystkie urządzenia niezbędne do wyprodukowania wysokiej jakości kosmetyków. Jako jedyna firma w Europie ŚWIT może poszczycić się własną, w pełni zautomatyzowaną linią do produkcji płatków pod oczy. Na terenie firmy, na warszawskim Służewcu, funkcjonuje park maszynowy oraz zaplecze magazynowe do składowania ok. 1 000 palet wraz z rampami do rozładunku dużych i małych samochodów. Dzięki ponad 300-osobowej kadrze doświadczonych pracowników w krótkim terminie można wykonać i wielkonakładowe produkcje, i nietypowe zamówienia o niewielkim wolumenie. Realizowane są także usługi poligraficzne, szkoleniowe, leasingowe oraz zlecenia w obszarze co-packingu: dodawanie próbek i gratisów do opakowań innych towarów, tworzenie multi paków, pakowanie zestawów składających się z różnych produktów (np. displaye, zestawy świąteczne, kosmetyczki itp.), naklejanie promocyjnych etykiet samoprzylepnych, etykietowanie oraz znakowanie gotowych produktów, etykietowanie etykietami typu sleeve, foliowanie termokurczliwe (zgrzewki), pakowanie lub przepakowywanie produktów w opakowania detaliczne, pakiety zbiorcze i zestawy promocyjne, magazynowanie produktów lub materiałów promocyjnych, produkcja kartonów zbiorczych i wszelkich opakowań pakietów promocyjnych, kartonowych oraz foliowych.

Inwestycja w rozwój

W kwietniu 2016 roku Spółdzielnia ŚWIT została właścicielem jednego z najnowocześniejszych i najbardziej zautomatyzowanych zakładów produkcyjnych w Polsce. Obiekt o powierzchni blisko 6 ha mieści się w Halinowie k. Warszawy i jest przystosowany do produkcji i konfekcjonowania m.in.: płynów, szamponów, żeli, past oraz proszków. W halach produkcyjnych, o łącznej powierzchni 10 tys. metrów, znajdują się linie produkcyjne nowej generacji, przeznaczone m.in. do: mieszania, rozpuszczania, homogenizowania, filtracji, przesiewania oraz rozlewu i konfekcjonowania produktów. Fabryka jest wyposażona w automatyczne systemy aparatury kontrolno-pomiarowej, dzięki którym cały proces produkcji jest na bieżąco nadzorowany pod względem najwyższych standardów jakości. Na terenie zakładu znajduje się także nowoczesne laboratorium chemiczno-mikrobiologiczne. W nowej fabryce produkowane są m.in.: żele, mydła w płynie, szampony, płyny do mycia naczyń, płyny do prania, płyny do płukania i płyny do higieny jamy ustnej. Oferta zostanie także poszerzona o proszki do prania i czyszczenia, zaś w 2017 roku planowane jest uruchomienie produkcji past do zębów. Nabycie zakładu produkcyjnego w Halinowie zwiększyło wydajność produkcyjną Spółdzielni ŚWIT z dotychczasowych 20 do ponad 110 mln szt. rocznie, co plasuje ŚWIT w gronie największych producentów kosmetyków w Polsce. Pełne moce produkcyjne mają zostać osiągnięte w 2018 roku.

Perspektywy na przyszłość

Na przestrzeni kilku dziesięcioleci Spółdzielnia ŚWIT przeobraziła się w nowoczesne, prężnie działające przedsiębiorstwo z innowacyjnym parkiem maszynowym, zapleczem laboratoryjnym oraz wykwalifikowanym działem badawczo-rozwojowym. Obecnie w portfolio firmy znajdują się takie marki jak Abra, Exclusive Cosmetics, Prestige Solutions, Days Cosmetics, Dagmar oraz CleanHands, lider na polskim rynku antybakteryjnych żeli do rąk. Produkty ŚWITU są znane i cenione zarówno w kraju, jak i na zagranicznych rynkach. Ostatnie lata to bardzo intensywna promocja eksportu, m.in. poprzez aktywny udział w branżowych targach, na których pozyskiwanych jest wielu zagranicznych kontrahentów. Kosmetyki i chemia gospodarcza produkowane w warszawskiej Spółdzielni są obecnie dostępne w ponad 20 krajach. Jednym z ważnych odbiorców są Stany Zjednoczone, gdzie znakomite wyniki osiągają kosmetyki do pielęgnacji twarzy Exclusive Cosmetics. Aktywne działania handlowe są prowadzone na Bliskim Wschodzie. Przez biuro handlowe w Dubaju rozwijany jest eksport towarów m.in. do Arabii Saudyjskiej, Indii, Kuwejtu, Iraku, Iranu, Nepalu. Dla klientów z takich krajów jak Kanada, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Grecja czy Szwajcaria produkowane są marki własne.

Firma ma na swoim koncie takie nagrody jak: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2013 i 2015, Doskonałość Roku Twojego Stylu 2013, PEDI Award 2013 i Art Of Packaging 2014, International Paper Packaging Stars 2016, Qltowy Kosmetyk 2016. Główne cele biznesowe Spółdzielni ŚWIT na najbliższe lata to: znaczące rozszerzenie asortymentu produktów markowych, zwiększenie oferty marek własnych dla polskich i zagranicznych sieci handlowych, rozwój produkcji kontraktowej dla aktualnych i nowych odbiorców oraz dynamiczny wzrost eksportu.

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2938

    Pielęgnacja okolic oczu. Delikatna skóra pod specjalnym nadzorem

    Piękne spojrzenie wymaga pięknej oprawy i nie chodzi nam w tym momencie o wystrzałowy makijaż. Skóra w okolicach oczu jest niezwykle delikatna, niemal pozbawiona gruczołów łojowych, co sprawia, że starzeje się najszybciej. Dodatkowo wszystkie wiemy, że śmiech to zdrowie, ale nawet ono ma swoją cenę… Ale na pewno nie będziemy nikogo zniechęcać do rozdawania uśmiechów, wręcz przeciwnie. Więc co zrobić, żeby zjeść ciastko i mieć ciastko? Czytaj dalej

  • 2929

    BIO warto - kremowa odsłona piękna

    Niedawno na rynku pojawiła się nowa seria kosmetyków BioDermic Dermocosmetics sygnowanych hasłem „BIO warto”. Marka podkreśla, że warto, „bio” udoskonalone receptury kosmetyków pozwalają uzyskać efekty zbliżone do profesjonalnych zabiegów kosmetycznych i sprawić by skóra była piękna i zdrowa. W czym tkwi sekret? Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/