„Stając się częścią GBA Group, otrzymaliśmy szansę, ale przede wszystkim narzędzia do dalszego, dynamicznego rozwoju firmy”.

Rozmowa z Bogdanem Szycem - Prezesem Zarządu JARS S.A.

Zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu to ogromny zwrot w historii firmy. Po prawie 20-letnich, rodzinnych rządach, JARS S.A. został przejęty z początkiem 2021 r. przez GBA Group. Zaś kilka miesięcy później, Rada Nadzorcza zatwierdza Pana kandydaturę na stanowisko Prezesa Zarządu. Czym podyktowana była decyzja nowych właścicieli?

Polski rynek jest nadal bardzo atrakcyjny pod względem ekspansji biznesowej. A dla niemieckiej sieci laboratoriów badawczych, jaką jest GBA Group, to wręcz naturalny rynek do skalowania biznesu. GBA Group przejmując spółkę z rodzinnych rąk, zadbał o relacje z byłymi właścicielami. To nie było agresywne przejęcie. Wartości, jakie przyświecają polityce ekspansji GBA Group, to przede wszystkim dialog i współpraca oparta na modelu budowania długotrwałych relacji.


Oczywiście, moje pojawienie w firmie nie jest przypadkowe. W związku z celami, jakie stawia sobie GBA Group na polskim rynku, naturalną była decyzja nowych właścicieli, o zaangażowaniu do projektu managera z wieloletnim, branżowym doświadczeniem. Moja praktyczna wiedza z obszaru zarządzania zdobyta w konkurencyjnych firmach, to bez wątpienia wartość dodana dla całej organizacji. Na początku, jako Konsultant z ramienia Rady Nadzorczej, a następnie Prezes Zarządu, współpracuje z byłymi właścicielami w wybranych obszarach funkcjonowania firmy.


Czyli nowa funkcja to dla Pana nie lada wyzwanie? A może szansa, przed którą staje organizacja po raz pierwszy w swojej historii?


Szansa dla organizacji, a tym samym dla każdego pracownika z osobna. Także dla mnie. A jak szansa, to jednocześnie wyzwanie. Zdecydował profesjonalizm oraz bogate doświadczenie projektowe, które posiadam.

GBA Group zamierza bardzo mocno rozwijać się na polskim rynku, ciekawym z punktu widzenia niemieckiej sieci laboratoriów badawczych. Grupa wspiera i ceni kreatywne podejście. Podstawą długotrwałego sukcesu jest tworzenie przyszłościowych modeli biznesowych, które mogą być rozwijane organicznie, w tym w Polsce.


Każda zmiana w strukturach, tym bardziej tak kluczowa, z którą po raz pierwszy organizacja ma do czynienia, wprowadza nową percepcję. A zatem, jakie zmiany czekają JARS S.A. w najbliższym czasie?


Zmiana jest zasadnicza. Przede wszystkim GBA Group podtrzymuje swoją ambicję, aby stać się jednym z wiodących europejskich usługodawców w sektorze spożywczym, środowiskowym i farmaceutycznym. Odnosząc tą perspektywę do rynku polskiego, wzmocnione zostały nasze możliwości finansowe oraz techniczne we wszystkich aspektach funkcjonowania organizacji. Co niewątpliwie umożliwi nam nawiązanie współpracy z nowymi grupami klientów oraz nowymi rynkami.


GBA Group to niemiecka sieć, zrzeszająca w swoich strukturach 30 laboratoriów badawczych, przede wszystkim z Niemiec. Co to oznacza dla JARS S.A.?


Fakt, że staliśmy się częścią niemieckiej sieci laboratoriów badawczych, stwarza nową płaszczyznę do wymiany kompetencji. Z dnia na dzień uzyskaliśmy dostęp do międzynarodowego, branżowego środowiska, z którym stale wymieniamy się wiedzą. Ogromną zaletą rozbudowanej struktury i jej międzynarodowego charakteru jest znajomość rynku oraz rozumienie potrzeb klientów. Ta wartość dodana, czyni na wstępie naszą organizację, poważnym partnerem na rynku badań laboratoryjnych. Swoboda wymiany myśli i doświadczeń wewnątrz Grupy, to większa pewność dla klienta korzystającego z naszych usług.

Grupa GBA motywuje i umożliwia naszemu kierownictwu samodzielny rozwój organizacji, aby w ten sposób elastycznie reagował na pojawiające się w Polsce możliwości. W ramach Grupy tworzymy centra kompetencji dla strategicznych przewag rynkowych.


Obszary działalności firmy to środowisko, przemysł spożywczy oraz kosmetyczny. Zakres bardzo szeroki, konkurencja zacna, rynek wymagający. Jakie przewagi są po Państwa stronie?


Punkt wejścia w branżę laboratoryjną jest bardzo wysoki, a rynek usług bardzo konkurencyjny. By wyprzedzać konkurencję, potrzebne jest stabilne zaplecze finansowe. By organizacja mogła się rozwijać, rozwiązywać problemy branży, być pierwszym wyborem klienta, musi inwestować. W infrastrukturę, sprzęt, pracowników, ich rozwój, kanały budowania relacji z klientem.
Stając się częścią GBA Group, otrzymaliśmy szansę, ale przede wszystkim narzędzia do dalszego, dynamicznego rozwoju firmy.


Jak wygląda przyszłość rynków, do których kierujecie Państwo swoją ofertę? Czy firma jest elastyczna i szybko przystosowuje się do nowych wymogów, oczekiwań rynku?


W dotychczasowej, prawie dwudziestoletniej historii, firma zawsze wykazywała elastyczne podejście, szybko dostosowując swoje działania do zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. Funkcjonowanie w strukturze GBA Group wzmacnia te działania. Wprowadzając chociażby dodatkową płaszczyznę odniesienia do innych rynków.


Z jakimi najważniejszymi problemami musi się zmagać firma na konkurencyjnym rynku laboratoryjnym?


Pytanie, czy powinniśmy skupiać się na rynku sensu stricte? A może powinniśmy raczej, skupić swoja uwagę na kliencie? Zdecydowanie ta druga opcja jest mi bliższa. Rynek był, jest i będzie konkurencyjny. Elementem wyróżniającym takie firmy jak nasza, jest budowanie doświadczenia klienta w sposób kompleksowy, a więc na każdym etapie procesu. Relacja z klientem to wartość firmy, która nie tylko pozwala jej na codzienne funkcjonowanie, ale przede wszystkim przyczynia się do jej rozwoju i tym samym bycia krok przed konkurencją. Doświadczenie, profesjonalizm oraz bogate know how GBA Group pozwala na budowanie długotrwałej relacji z klientem, zdobycie jego zaufania.


W tym celu, stale usprawniamy nasze procesy dostosowując zakres świadczonych usług do wymagań rynku. Wspieramy naszych klientów w spełnianiu wymagań wynikających ze zmieniających się przepisów prawa.

Nowa perspektywa to wynik podsumowania dotychczasowej działalności. Jaki przekaz wysyła Pan dzisiaj w rynek?


Dzięki konsolidacji z GBA Group staliśmy się częścią dużej, stabilnej, niemieckiej sieci laboratoriów. Grupa GBA konsekwentnie realizuje ambitne, ale jednocześnie realne cele poprzez strategicznie inteligentne i ambitne inicjatywy.


Dążymy do ponadprzeciętnego wzrostu, konkurując z największymi dostawcami usług laboratoryjnych. Prezentujemy w swoim działaniu przedsiębiorcze, elastyczne i pragmatyczne podejście do biznesu, które z naszego punktu widzenia jest istotnym czynnikiem wyróżniającym nas na rynku.


Biorąc pod uwagę portfolio specjalizacji branżowych, jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem dla obecnych i potencjalnych klientów. Otwartym na kolejne wyzwania biznesowe.

 

Materiały firmy JARS  S.A

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 3877

    Arabskie perfumy w olejku – zapachy dla fanów orientu

    Zapach orientu zamknięty w małej buteleczce roll-on? To możliwe. Polski rynek podbijają właśnie arabskie perfumy, praktyczne w użyciu w każdych okolicznościach. A czym się wyróżniają? Odpowiadamy. Czytaj dalej

  • 3874

    Zdrowy wymiar piękna z kosmetykami trychologicznymi Bionigree

    Wiedza połączona z doświadczeniem, siła naturalnych składników, chęć pomocy i edukacji w zakresie właściwej pielęgnacji – tak w skrócie opisać można założenia polskiej marki, która za pośrednictwem swoim produktów troszczy się o stan włosów i skóry głowy swoich klientów. Czytaj dalej

  • 3855

    ZEW for friends - marka ZEW for men ratuje zwierzaki! Poznajcie specjalny balsam ochronny do psich łapek.

    ZEW for men, polska marka kosmetyków naturalnych dla mężczyzn, jest znana z tego, że los zwierząt nie jest jej obojętny. Tej zimy Ekipa ZEW we współpracy z Warsaw Sneaker Store stworzyła coś wyjątkowego - specjalny balsam dla psów. To maksymalna ochrona i wsparcie w pielęgnacji delikatnych łapek naszych pupilów. Co więcej, 10% ze sprzedaży każdego produktu zostanie przekazane na rzecz Fundacji Przyjaciel Zwierz. Czytaj dalej

  • 3850

    Nowy rok, starsza Ty? Nie z Protinolem™ od Avon!

    Myślisz, że o pielęgnacji skóry wiesz już wszystko? Protinol™ to opatentowany przez ekspertów z Instytutu Pielęgnacji Cery Avon składnik, który od chwili pojawienia się na rynku stał się hitem wśród milionów kobiet na całym świecie. Jest on doskonałą i skuteczniejszą alternatywą dla retinolu, pomaga zwiększyć poziom dwóch typów kolagenu w skórze i odmłodzić jej wygląd w zaledwie kilka dni. Nie wierzysz? Przetestuj nowe kremy pod oczy z dodatkiem Protinolu TM i zobacz spektakularne efekty! Czytaj dalej

  • 3837

    Aromatyczna nowość od włoskiej marki Equilibra

    W linii arganowej Equilibra pojawił się nowy Arganowy żel do kąpieli 400ml. Delikatny żel arganowy to aromatyczna, pieszcząca skórę i zmysły nowość, zawiera aż 95% składników pochodzenia naturalnego, jest łagodny, wydajny, idealnie nadaje się dla całej rodziny. Zamienia kąpiel w przyjemny zabieg spa. Wraz z delikatnymi chusteczkami arganowymi Equilibra stanowi aromatyczny duet oczyszczająco – pielęgnujący, który idealnie sprawdzi się zimową porą jako domowe relaksujące spa. Czytaj dalej

  • 3835

    Świąteczny prezent dla niego? Ekologia, wyszukany design czy praktyczne zastosowanie? Co docenią mężczyźni?

    Święta tuż tuż i jak co roku wielu z nas stoi przed wyzwaniem znalezienia wyjątkowego prezentu dla bliskich mężczyzn. Choć oferta upominków, gadżetów czy wydarzeń daje ogromne możliwości wyboru, to znalezienie idealnego prezentu, który sprawi radość mężczyźnie może być niełatwym zadaniem. Zanim wybierzemy się na zakupy warto przemyśleć klucz, jakim będziemy kierować się przy doborze podarunku, aby nasz prezent okazał się trafiony. Czytaj dalej

  • 3824

    Poznaj nowe wody toaletowe hiszpańskiej marki Women’secret stworzone przez kobiety dla kobiet!

    Mamy przyjemność zaprezentować Ci wody toaletowe Women’secret dla kobiet takich jak my: pięknych, czujących się komfortowo i seksownie. Eau's reprezentują klasyczną linię zapachów Women'secret. Te trzy esencje przekazują charakter marki i doskonale opisują jej kobiecy, naturalny i pozytywny charakter. Czytaj dalej

  • 3821

    Wyrusz w nieznaną podróż z perfumami Far Away Beyond

    Far Away to najchętniej wybierana linia zapachów w ofercie Avon. Co minutę na świecie marka sprzedaje 27 flakonów. Kolekcja właśnie poszerzyła się o nowy, wyjątkowy wariant o nazwie Beyond. To pierwsze tak intensywne i skoncentrowane perfumy w tej linii oraz pierwszy produkt, w którego składzie można znaleźć… wanilię z upcyklingu. Czytaj dalej

  • 3804

    Hagi Phases z międzynarodową nagrodą!

    Linia Hagi Phases otrzymała główną nagrodę dla najbardziej innowacyjnego produktu w kategorii pielęgnacja skóry na tegorocznych, międzynarodowych targach Eco Life Scandinavia w Szwecji: Eco Life Scandinavia Czytaj dalej

  • 3800

    Na ratunek zniszczonym i słabym włosom – naprawcza  kuracja restrukturyzująca Equilibra TRICOLOGICA.

    Oczyszczanie, odżywianie, głęboka restrukturyzacja - trzy kroki skutecznej pielęgnacji dla zdrowych, lśniących i naturalnie mocnych włosów. Czytaj dalej

  • 3799

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

  • 3797

    Black Week z Curaprox!

    Zbliża się największe święto zakupów, jakim jest Black Week! Z tej okazji marka Curaprox przygotowała dla fanów pięknego i zdrowego uśmiechu atrakcyjną zniżkę na wszystkie produkty z linii Black is White. Od 22.11 do 28.11.2021 r. w sklepie internetowym marki, kupując szczoteczkę soniczną, szczoteczki manualne, pastę do zębów, a nawet gumy do życia z serii Black is White, możemy skorzystać z 30% rabatu. To doskonały moment, aby przygotować się na mycie zębów, które stanie się delikatną i pełną radości podróżą do zdrowia jamy ustnej. Czytaj dalej

  • 3791

    Wyprzedzając trendy marka Inveray rewolucjonizuje świat manicure innowacyjnym podejściem oraz zaawansowanymi technologicznie produktami.

    Poznaj polską markę, która wprowadza pierwszy i jedyny w swoim rodzaju na skalę światową pielęgnacyjny manicure hybrydowy. Laboratorium Inveray opracowało luksusowe lakiery hybrydowe o niespotykanej dotychczas na rynku kosmetycznym trwałości. Zastosowano wysoce nasyconą pigmentację, która powoduje, że lakiery doskonale kryją już przy pierwszej warstwie, a proces aplikacji koloru jest krótszy o 50%. Czytaj dalej

  • 3783

    Odkryj nową odsłonę Sublime Skin – przeciwstarzeniowej linii od [ comfort zone ].

    Wraz z nadejściem jesieni, nasza skóra potrzebuje dodatkowej pielęgnacji i ochrony. Odpowiednie nawilżenie i odżywienie to klucz do zachowania młodego, promiennego wyglądu. Marka [ comfort zone ] postanowiła w tym roku odświeżyć i ulepszyć linię SUBLIME SKIN, przeznaczoną do skóry normalnej, a także suchej, wymagającej nawilżenia, bądź ujędrnienia. Czytaj dalej

  • 3782

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/