Recepta firmy Oceanic na sukces? Profilaktyka, pielęgnacja i leczenie! Rozmowa z Leszkiem Kłosińskim - Prezesem Zarządu OCEANIC S.A.

Leszek Kłosiński – Prezes Zarządu/CEO Oceanic S.A. Karierę zawodową rozpoczął jako konsultant biznesowy przy projektach restrukturyzacyjnych i wdrożeniowych. Od 1999 roku pracuje w firmie Oceanic, najpierw na stanowisku Menedżera Projektu, następnie Dyrektora Zarządzającego/ CEO, a obecnie jest Prezesem Zarządu/CEO. Ukończył Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, uzyskując tytuł magistra, program Executive MBA, realizowany przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów, i RSM Erasmus University w Rotterdamie. Żonaty, ma dwoje dzieci.

Opis zdjęcia
Leszek Kłosiński – Prezes Zarządu/ CEO Oceanic S.A.

EWA TRZCIŃSKA: Kiedy ponad 35 lat temu powstawała firma produkująca kosmetyki dla alergików, wiele osób było przekonanych, że to się nie uda w czasach, kiedy luksusem był zwykły krem przeciwzmarszczkowy. Czas pokazał, że ta odważna decyzja opłaciła się. Dziś ponad 30 procent populacji ludzi na całym świecie cierpi na różnego rodzaju alergie. Zjawisko to nasiliło się na przełomie lat 80. i 90., a najnowsze doniesienia naukowe potwierdzają niepokojąco szybki wzrost liczby alergików.

LESZEK KŁOSIŃSKI: To prawda. Estymacje WHO wskazują, że do 2020 roku blisko 50 procent ludzi będzie cierpieć na alergie. Z niszy powstał ogromny rynek, na którym skutecznie działamy. Naszą misją jest pomoc osobom ze skórą wrażliwą i skłonną do alergii. To również sposób na pewien rodzaj obrony przed alergią, ponieważ nasze preparaty pomagają w profilaktyce. Na początku poprzedniej dekady rozpoczęliśmy pracę w obszarze farmacji i dzisiaj z sukcesem sprzedajemy również leki. Mówiąc krótko: profilaktyka, pielęgnacja, leczenie to nasza recepta na piękno, a więc i na sukces.

Kosmetyki produkujecie w zmodernizowanej fabryce położonej w ekologicznie czystej strefie w miejscowości Trąbki Małe pod Gdańskiem. Fabryka Oceanic to teren o powierzchni 43 tysięcy metrów kwadratowych, gdzie wszelkie pomieszczenia, ciągi technologiczne oraz systemy pomocnicze zaprojektowano i wykonano zgodnie ze wszystkimi wymogami farmaceutycznych standardów Dobrej Praktyki Wytwarzania (GMP – Good Manufacturing Practice).

Nasza fabryka to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie Środkowo-Wschodniej. Spełniamy restrykcyjne wymagania farmaceutycznego GMP. Posiadamy również certyfikaty kosmetycznego GMP i ISO. Najwyższa, niepowtarzalna jakość to nasz priorytet, dlatego przykładamy
ogromną uwagę do miejsca wytwarzania. Dbamy o każdy detal, bo to właśnie te detale decydują o finalnym produkcie. Nie ma tu miejsca na żadne kompromisy.

Oceanic rozwija się bardzo dynamicznie. Zatrudnia ponad 400 pracowników, produkuje 2 miliony sztuk preparatów miesięcznie, które trafiają do odbiorców w Polsce i w 27 krajach świata, zaś udział marki AA w polskim rynku kosmetycznym preparatów do pielęgnacji twarzy wynosi 8% i systematycznie wzrasta. Jakie są cele firmy na najbliższe miesiące?

Jest ich wiele. Chcemy dalej umacniać naszą pozycję w Polsce. Pracujemy nad tym, aby nasze marki zajmowały czołowe miejsca w kategoriach, w których jesteśmy obecni. Interesuje nas TOP 5, więc jest o co walczyć. Konsekwentnie rozwijamy naszą obecność na rynkach eksportowych. Prowadzimy prace nad kilkoma bardzo perspektywicznymi krajami. Tak postawione cele wymagają ciągłych zmian wewnątrz organizacji i to poniekąd również jest celem, aby elastycznie dopasowywać się do zmieniającego się rynku i otoczenia.

Opis zdjęcia
Fabryka OCEANIC S.A. w Trąbkach Małych

Portfolio Oceanic to około 800 produktów. Poza kosmetykami w szerokiej dystrybucji firma wytwarza także dostępne tylko w aptekach dermokosmetyki, a także farmaceutyki. Jaki procent przychodów pochodzi z rynku kosmetycznego, a jaki z farmaceutycznego?

W strukturze naszej sprzedaży największą część zajmują kosmetyki, ale udział dermokosmetyków i leków systematycznie rośnie. Postawiliśmy sobie za cel, aby w najbliższych latach zbalansować te kategorie. Jesteśmy na dobrej drodze.

W spółce Oceanic inwestycje są procesem ciągłym, ale chyba lata 2010-2014 były dla Was kluczowe? W samym 2011 roku inwestycje wyniosły ponad 20 miliony złotych. Co czeka w kolejce na realizację?

Słusznie Pani zauważyła, że inwestycje w naszej spółce to proces ciągły. Każdego roku zwiększamy nasze moce wytwórcze poprzez modernizację linii produkcyjnych, zakup nowych urządzeń czy niezbędnej aparatury. W bieżącym roku mamy zabudżetowanych szereg inwestycji i modernizacji, zarówno w obszarze produkcji, jak również badań i rozwoju.

Kilka lat temu mówiliście o przygotowaniach do wejścia firmy na giełdę. Pieniądze z ewentualnego wejścia na parkiet spółka miała przeznaczyć na bardziej dynamiczną ekspansję poza Polską. Czy nadal macie takie plany?

Rozwijamy się poza Polską bardzo dynamicznie, wykorzystując własne środki. Projekt giełdy jest wciąż aktualny, ale rynek kapitałowy nie sprzyja tej decyzji. Na pewno poczekamy na lepszy moment, a do tego czasu będziemy się rozwijać w oparciu o kapitał własny.

Jaka była Pana najtrudniejsza decyzja związana z firmą?

Każdego dnia podejmuję dziesiątki decyzji, ale nie koncentruję się na ich kategoryzacji. Bardzo wiele z nich było i jest obarczone kolosalnym ryzykiem. Pewnie trzeba byłoby właśnie je nazwać najtrudniejszymi lub najważniejszymi z punktu widzenia biznesu. Zawsze trudne są decyzje personalne, zwłaszcza te, które są związane z zakończeniem współpracy. Za każdą z nich stoi człowiek, jego dorobek, wkład pracy czy po prostu jego rodzina. Niestety takie decyzje również trzeba podejmować.

Jesteście postrzegani jako marka produkująca kosmetyki bezpieczne, o bardzo dobrej jakości. Jak zbudowaliście i budujecie zaufanie klientów?

W Pani pytaniu zawarta jest odpowiedź. Bezpieczeństwo stosowania, najwyższa jakość i efektywność naszych produktów były kluczem do zbudowania zaufania u klientów w Polsce i na całym świecie. Nasze produkty bronią się same, więc naszym zadaniem jest nakłonić potencjalnych konsumentów do pierwszego zakupu. Zadowoleni wracają po kolejne artykuły. Mamy bardzo wysoki procent lojalnych klientów, którzy są związani z naszą marką od wielu lat.

Z perspektywy czasu, co Pana zdaniem jest największą wartością firmy?

Bez wątpienia marka AA, która jest unikalna na skalę światową. Nasza filozofia, szerokie portfolio produktów stworzonych i przebadanych z myślą o osobach o skórze wrażliwej i skłonnej do alergii to ogromna wartość. Oczywiście bezcennym aktywem są nasi pracownicy, którzy ten sukces współtworzą.

Zatrudnia Pan dziś osoby w wieku, w którym sam kiedyś Pan był, gdy zaczynał karierę. Jakimi kryteriami kieruje się Pan przy wyborze współpracowników?

Kryteriów jest kilka. Warunkiem koniecznym są kompetencje, ponieważ bez profesjonalnego przygotowania merytorycznego w dzisiejszym świecie biznesu nie ma szans na sukces. W wymiarze osobowościowym lubię współpracować z ludźmi kreatywnymi, konsekwentnymi, którzy nie poddają się w dążeniu do celu. Codziennie spotyka nas ogrom problemów, które trzeba rozwiązać i iść dalej. Do tego potrzebne są właśnie takie atrybuty.

Trudna sytuacja gospodarcza może takiemu graczowi, jak wy, otworzyć nowe możliwości rozwoju. Myślę tutaj o akwizycjach.

Od kilku lat otwarcie mówimy, że jesteśmy zainteresowani akwizycją. W ostatnim okresie zaczęły pojawiać się oferty na rynku. Przez cały czas poszukujemy celu akwizycyjnego, który pozwoli nam osiągnąć najlepsze efekty. Nie ma być to transakcja dla samej transakcji, a skok do przodu, który umocni naszą pozycję i zbuduje dodatkową wartość.

Wasza firma często była na celowniku zagranicznych firm?

Spółka Oceanic to łakomy kąsek. Unikalna oferta, udziały rynkowe, efektywna organizacja, doświadczona kadra. Może zabrzmi to nieskromnie, ale jesteśmy od lat w środku tarczy, do której mierzą najwięksi światowi gracze.

Przejdźmy do eksportu. Firma jest obecna w 27 krajach, w planach macie ekspansję na kolejne rynki. Nie chcecie zwolnić tempa?

Wręcz przeciwnie, chcemy przyśpieszyć. Mamy ogromny potencjał na rozwój geograficzny i coraz lepiej udaje nam się przenosić ogromny sukces z naszego rodzimego rynku na rynki eksportowe. To nie jest łatwe zadanie, ale sukcesów na tym polu mamy coraz więcej. Kolejne kontrakty są tylko kwestią czasu.

Które rynki zagraniczne przynoszą Wam największe zyski?

Pracujemy nad rozwojem tych rynków, więc nie oceniamy ich w kategoriach największych zysków. Profit jest bardzo ważny, ale najpierw trzeba zbudować pozycję i znajomość marki, a później zbierać plony z wcześniejszych posunięć. Nasza działalność eksportowa jest rentowna i taka musi pozostać, ale na różnych rynkach mamy różne priorytety.

Sopot i Hanoi dzieli 8 tysięcy kilometrów. Daleko? Dla Was nie wydaje się to być problemem. Zadebiutowaliście w Wietnamie bardzo udanie.

To prawda. Bardzo cieszymy się z tego sukcesu. Tak jak wspomniałem wcześniej, nasza filozofia ma ogromny potencjał na całym świecie. Wietnam jest tego świetnym przykładem. W ogóle rynki azjatyckie są bardzo interesującym kierunkiem rozwoju. Jest to region świata, który charakteryzuje się dużymi wzrostami.

Rozmawiamy jeszcze przed tegorocznymi targami Cosmoprof Bologna, które po raz pięćdziesiąty odbędą się w dniach od 17 do 21 marca. To także Wasz mały, włoski jubileusz – wystawiacie się po raz piąty. Z jakim nastawieniem i planami jedziecie na największe na świecie targi beauty, gdzie będziecie jednymi z prawie trzech tysięcy wystawców?

Cosmoprof Bologna to świetne miejsce do spotkania z obecnymi partnerami, jak również możliwość pozyskania nowych. To miejsce, w którym spotyka się cały świat kosmetyków. Jak co roku mamy zaplanowane rozmowy, które mają rozwinąć naszą działalność. Będzie jednak coś specjalnego z naszej strony. Po raz pierwszy zaprezentujemy najnowsze produkty z kategorii, w której do tej pory nie byliśmy szeroko obecni. To największe wdrożenie w tym roku i wierzymy w jego ogromny sukces. Jesteśmy bardzo podekscytowani i nie możemy się doczekać odbioru tej oferty przez naszych partnerów handlowych.

O tym, jak Wasze nowości zostały odebrane, zapytamy już po targach i napiszemy o tym w relacji z tegorocznego Cosmoprofu. A teraz wykorzystam okazję, aby zapytać, czy planujecie otwarcie nowych fabryk poza Polską?

Życzymy sobie, aby w przyszłości była taka konieczność. Na chwilę obecną posiadamy wolne moce w naszej bardzo nowoczesnej fabryce i nie ma takiej potrzeby. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości nasza spółka będzie posiadała fabryki na różnych kontynentach.

Co jest przyszłością firm kosmetycznych?

Skuteczne produkty. Żyjemy coraz szybciej i stajemy się coraz bardziej niecierpliwi. Ludzie nie chcą czekać miesiącami na rezultaty. To głównie dlatego nasza marka Long4Lashes odniosła tak spektakularny sukces. Po 3-4 tygodniach używania naszego serum do rzęs rezultaty są zdumiewające. Tego oczekują i będą oczekiwać konsumenci.

Jaka będzie kondycja firmy Oceanic za choćby pięć lat?

Wierzymy, że świetna. Stawiamy sobie zawsze ambitne cele i z reguły udaje się nam je zrealizować. Chcemy zostać graczem globalnym, a to uniezależni nas od chwilowych negatywnych trendów i zawirowań na poszczególnych rynkach.

Co jest największym zagrożeniem dla spółki?

Nieprzewidywalność geopolityczna, a co za tym idzie brak stabilności, która jest fundamentem planowania i późniejszego działania. Przykładowo, jak planować w dzisiejszych czasach działania na wschodzie, jak w każdej chwili sytuacja może się zmienić o 180 stopni. Decyzja administracyjna może zamknąć możliwość jakiejkolwiek sprzedaży w ciągu dosłownie kilku dni.

Spadająca konsumpcja oznacza, że firmy kosmetyczne ostrzej rywalizują o klienta. Bardziej obawiacie się konkurencji ze strony podmiotów polskich czy zagranicznych?

Bardzo szanujemy naszą konkurencję zarówno polską, jak i międzynarodową. Branża kosmetyczna w naszym kraju jest szalenie silna i z każdym konkurentem należy się liczyć. Jesteśmy jednak świadomi swoich wartości i silnych stron, które pozwalają nam wygrywać w tej konkurencyjnej rzeczywistości.

Czego można życzyć tak doświadczonemu prezesowi firmy kosmetycznej, rozwijającej się z roku na rok wprost modelowo,i samej firmie Oceanic?

Utrzymania wiatru w żaglach i samych trafnych decyzji. Chcielibyśmy, aby już niedługo nasze marki były obecne i rozpoznawalne na całym świecie. Byłaby to również wspaniała promocja Polski. To marzenie, które chcemy urzeczywistnić.

Tego więc życzymy. Dziękuję za rozmowę.

 

Rozmowa została opublikowana w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 1/2017

 

 

 

 

 

 

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

Czytaj inne

FACEBOOK

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/