PUX tworzy nową kategorię nutrikosmetyków

Polski start-up PUX rozwija wegańskie nutrikosmetyki w formacie ready-to-drink. Swoje produkty spółka kieruje do osób, chcących skutecznie zadbać o wygląd skóry, włosów czy paznokci.

* Receptura Elixis – pierwszego produktu PUX – została opracowana przez zespół biotechnologów. Unikalność tego rozwiązania tkwi w wykorzystaniu wielkocząsteczkowego, wegańskiego kwasu hialuronowego w płynnej formule.

* Firma Popławska Group – partner technologiczny PUX – stworzyła dedykowaną linię technologiczną oraz zaplecze laboratoryjne, które umożliwią produkcję Elixis.

* PUX na pierwszy etap projektu, czyli opracowanie głównej receptury, przeprowadzenie badań, patentu oraz uruchomienie pierwszej partii produktu – planuje przeznaczyć ponad milion PLN. Od inwestorów chce pozyskać 4 mln PLN, które przeznaczy na rozpędzenie sprzedaży i rozwój kolejnych nutrikosmetyków na bazie hialuronu.

Beauty drinki to obecnie jeden z najgorętszych trendów w europejskiej branży suplementów i nutrikosmetyków. Na rynku prym wiodą beauty drinki na bazie kolagenu, ale jak przekonują twórcy PUX i marki Elixis, wykorzystanie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego w maksymalnej dawce to przepis na innowacyjny hit wśród suplementów. Choć jednocześnie, jeszcze żadnemu producentowi na świecie nie udało się użyć tego składnika w takim stężeniu do stworzenia tak efektywnego beauty drinka. Suplementacja Elixis – skoncentrowanego, 50-mililitrowego shota, z dzienną dawką 250 mg hialuronu, z recepturą stworzoną przez wybitnych polskich biotechnologów ma pomóc milionom ludzi w codziennym dbaniu o zdrowie i urodę.

W PUX wierzymy, że prawdziwe piękno pochodzi z wnętrza. Tylko holistyczne wsparcie całego organizmu przyniesie spektakularną poprawę naszego wyglądu. Aktualnie rozwijamy beauty drinki – „kosmetyki do picia” – na bazie wegańskiego wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego, zachowując równocześnie płynną postać naszego suplementu. Nasz produkt opieramy nie tylko na hialuronie, ale i m.in. skoncentrowanych ekstraktach roślinnych o właściwościach pielęgnacyjnych oraz silnych przeciwutleniaczach. Dzięki tym rozwiązaniom produkt będzie znacznie efektywniejszy niż stosowane solo tradycyjne kosmetyki naskórne – mówi Rafał Pukiński, prezes i założyciel PUX, mający 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami z sektora spożywczego oraz kosmetycznego.

Na czym polega unikalność i innowacyjność nutrikosmetyku stworzonym przez PUX? Bazą produktu jest wegański, wielkocząsteczkowy kwas hialuronowy, podczas gdy inne produkty dostępne na rynku zawierają głównie kwas niskocząsteczkowy, znikomą porcję kwasu hialuronowego albo kolagen. Efekt Elixis to znacznie lepsza absorpcja wody w skórze, czyli skuteczniejsze nawilżenie skóry. Wegański kwas hialuronowy pełni ponadto funkcję ochronną, zabezpieczającą przed powstaniem uszkodzeń w wyniku stresu oksydacyjnego wywołanego przez wolne rodniki. Przyspiesza proces gojenia się ran i wykazuje właściwości przeciwzapalne. Ale to nie koniec.

– Sekret Elixis tkwi w uzyskaniu tzw. synergii addycyjnej pomiędzy ekstraktami naturalnymi z roślin, warzyw i owoców. Na to składają się oczywiście ściśle określone proporcje składników, proces ich ekstrakcji oraz technologii produkcji z wykorzystaniem wody poddanej procesom zmiany struktury. Połączenie wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego z innymi składnikami aktywnymi uruchamia regeneracyjne procesy wewnątrz organizmu. Dotychczas producentom beauty drinków nie udało się zamknąć wielkocząsteczkowego kwasu hialuronowego w takiej dawce w płynnej postaci. PUX tego dokonał – mówi Paloma Cekowska, manager ds. sprzedaży w PUX.Elixis to też bogata zawartość surowców pochodzących z natury (ekologiczne uprawy lub całkowicie naturalne i bio surowce), bez parabenów, silikonów, sztucznych zapachów, barwników i innych zbędnych dodatków. Wiemy, że produkty z kwasem hialuronowym to popularny rodzaj produktów, jednak te w płynnej postaci w formie nutrikosemetyków, to wyczekiwana przez klientów nowość. Kilka lat temu podobną innowacją był kolagen, który dzisiaj w nutrikosmetykach zagościł już na dobre – dodaje.

Partner z doświadczeniem

PUX to zespół ekspertów z zakresu kosmetologii, biotechnologii i FMCG. Dzięki ścisłej współpracy produkcyjnej i technologicznej z Popławska Group, producentem kosmetyków przeznaczonych do profesjonalnych zabiegów gabinetowych oraz pielęgnacji domowej, przed spółką otwierają się nowe możliwości rozwoju beauty drinków. Dzięki nowoczesnemu zapleczu badawczo-produkcyjnemu oraz doświadczeniu w kosmetyce profesjonalnej, jakimi dysponuje branżowy potentat, PUX zyskuje partnera, który umożliwi spółce wyprodukowanie innowacyjnych nutrikosmetyków.

– W Popławska Group od 20 lat z powodzeniem rozwijamy rozpoznawalne marki kosmetyków profesjonalnych. Szukamy też innowacji, w tym roku rozpoczęliśmy ścisłą współpracę z Wrocławskim Parkiem Technologicznym – jesteśmy członkiem klastra Nutribiomed, do którego należy również PUX. Kooperacja z tak bliskim nam branżowo startupem stwarza dla nas możliwość rozszerzenia oferty usługowej w obszarze produkcji private label – mówi Aleksandra Wysocka, dyrektor Działu Marki Własnej oraz Laboratorium w Popławska Group.

Popławska Group zaangażowała się kapitałowo w projekt suplementu PUX, tworząc w Wilczycach dedykowaną linię produkcyjną, spełniającą szereg wymogów związanych z wytwarzaniem nowej kategorii nutrkosmetyków.

–  Produkcja żywności i suplementów wymaga od nas dostosowania linii produkcyjnej do norm HACCP i ISO. Jesteśmy w trakcie kompletowania linii technologicznej przystosowanej do produkcji Elixis, szkolimy naszych technologów oraz wdrażamy nowe procedury w dedykowanym laboratorium. W ciągu kilku miesięcy ruszymy z produkcją Elixis – dodaje Aleksandra Wysocka.

Przyszłość Elixis

 Zgodnie z założeniami PUX w ciągu najbliższych miesięcy, wprowadzi do sprzedaży pierwszy nutrikosmetyk. Projekt Rafała Pukińskiego doceniła nie tylko Popławska Group, ale i NCBiR, przyznając PUX 1 mln PLN na badania i rozwój „kosmetyku do picia”. PUX od inwestorów chce pozyskać 4 mln PLN, które przeznaczy na rozpędzenie sprzedaży Elixis w Polsce (później w Europie) oraz badania i rozwój kolejnych produktów na bazie hialuronu.

–  Rozmawiamy z kilkoma inwestorami oraz funduszami VC. Wkrótce planujemy podpisać pierwsze umowy inwestycyjne – mówi Rafał Pukiński, dodając, że celem PUX jest stworzenie nowej kategorii beauty food. – Moją ambicją jest, aby w ciągu 5 lat PUX stał się dużą, rozpoznawalną firmą na europejskim rynku beauty drinków, produkującą i sprzedającą beauty food i skuteczne nutrikosmetyki w formie płynnej. W pierwszej kolejności koncentrujemy się na segmencie rynku beauty drinków, który w Polsce nadal nie jest zdefiniowany oraz nasycony – dodaje.

Rynek suplementów – beauty drinki

– Wraz z wiekiem każdy organizm traci możliwość szybkiej regeneracji, dlatego ważne jest, aby pielęgnację ciała wspierać także skutecznie od wewnątrz. Regularne przyjmowanie beauty drinków w przyszłości będzie urodową profilaktyką – mówi Pukiński, dodając, że bacznie przygląda się konkurencji, także tej dalekiej. – W Japonii 15 lat temu po raz pierwszy zetknąłem się z „kosmetykami do picia”, które w Europie pojawiły się dopiero kilka lat temu. To Azja wiedzie prym w tworzeniu nowych rozwiązań wspierających urodę i niejako „zaraża” tym świat. Polki i Polacy też coraz lepiej rozumieją, że świetny krem to nie to samo, co świetny beauty drink – dodaje prezes spółki.

Potwierdzają to dane: według raportu Market Data Forecast rynek napojów kosmetycznych w regionie Azji i Pacyfiku był wart 161,3 mln USD w 2021, co więcej szacuje się, że do końca 2026 osiągnie 289,05 mln USD. Jednak i na Wschodzie, i Zachodzie, królują nutrikosmetyki oparte na kolagenie i również do tych rozwiązań odwołuje się powyższy raport. Wielkość globalnego rynku kwasu hialuronowego została wyceniona na 8,5 miliarda USD w 2020 r. (dane Grand View Research). W 2022 r. wzrost rynku kosmetycznego w Polsce wyniesie 6,1% r./r., do około 27,7 mld PLN. Będzie to najwyższy wzrost od 2009 r. (dane z raportu PMR). 

....................................................................... 

Opis spółek

PUX – polski start-up, założony przez ekspertów z zakresu kosmetologii, biotechnologii i FMCG. Firma rozwija „kosmetyki do picia” – Elixis – umożliwiając pielęgnację ciała od wewnątrz. Zespół PUX tworzy nową kategorię nutrikosmetyków, wykorzystując unikalne właściwości wegańskiego kwasu hialuronowego. Produkty spółki opracowywane są w oparciu o najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa. Dzięki ścisłej współpracy z Popławska Group PUX dysponuje nowoczesnym zapleczem badawczo-produkcyjnym oraz ponad doświadczeniem w kosmetyce profesjonalnej. 

Popławska Group – polski producent kosmetyków profesjonalnych, urządzeń kosmetycznych oraz akcesoriów jednorazowych. Firma powstała w 1996 roku i od tamtej pory nieustannie się rozwija, systematycznie zwiększając liczbę podmiotów wchodzących w jej skład. Popławska Group jednym z największych producentów private label, posiadającym 600 gotowych receptur kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji różnych typów skóry i rodzajów włosów. Wrocławska firma dysponuje nowoczesnym zapleczem technologicznym, w skład którego wchodzi między innymi: laboratorium wdrożeniowe, wydajna linia produkcyjna oraz duże zaplecze magazynowe. W ramach tego modelu współpracy istnieje możliwość wprowadzenia również 13 różnych urządzeń zabiegowych i kombajnów kosmetycznych oraz artykułów jednorazowych dla branży beauty.

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4192

    Kosmetyczne rozwiązania z efektem „wow”

    Zabiegi bankietowe przed świętami i sylwestrem Czytaj dalej

  • 4188

    Kolekcja Holiday od florence by mills

    Eksperci alarmują, że młodzi ludzie coraz bardziej uciekają od życia offline w świat wirtualny. Jak pokazują wyniki badań młodzież w wieku 16-19 lat spędza przy komputerze aż 28 godzin tygodniowo*! Z kolei blue light, czyli niebieskie światło emitowane przez te urządzenia, ma bardzo negatywny wpływ na kondycję cery, wnika głęboko w warstwy naskórka i ma zdolność do niszczenia wszystkich warstw ‒ osłabia barierę naskórkową, powoduje powstawanie przebarwień pozapalnych, przyczynia się do przedwczesnego starzenia skóry. Czytaj dalej

  • 4187

    Krok numer 2: pielęgnacja domowa czyli jak przedłużyć efekty zabiegów gabinetowych?

    Profesjonalne zabiegi w gabinecie kosmetycznym to obecnie stały punkt kalendarza wielu z nas. Zabieg… i co dalej? Jak przedłużyć działanie składników aktywnych wykorzystanych w gabinecie? Jak sprawić, by skóra na dłużej zachowała oczekiwany efekt? Odpowiedź stanowi profesjonalna pielęgnacja domowa, czyli „krok nr 2”. Czytaj dalej

  • 4186

    3 zabiegi trychologiczne na piękne włosy i zdrową skórę głowy jesienią

    Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania. Czytaj dalej

  • 4185

    SERIA ZIMOWA NOC OD YOPE

    Tej zimy YOPE dba o skórę i jednocześnie rozpieszcza zmysły. Limitowana seria kosmetyków o nazwie Zimowa Noc to połączenie naturalnych składników, esencji, masła oraz olejów roślinnych z cudownie kojącym zapachem cynamonu, goździków imbiru i nutą słodkiego rumu. Od teraz sen o miękkim, aksamitnym ciele staje się rzeczywistością dzięki YOPE. Czytaj dalej

  • 4184

    Zabłyśnij fryzurą podczas „wielkich wyjść”. 5 zasad perfekcyjnej pielęgnacji.

    Miękkie fale, wet look, kucyk w stylu Barbie lub perfekcyjny sleek bun – to fryzjerskie hity zimy 2022. Już niebawem zadasz nimi szyku podczas świątecznych spotkań w firmie, przy wigilijnym stole oraz w czasie sylwestrowych szaleństw i karnawału. Będzie bosko! Perfekcyjna fryzura to jeden ze sposobów na zrobienie piorunującego wrażenia. Jest jeden warunek – włosy muszą wyglądać zdrowo i być idealnie wypielęgnowane. Czytaj dalej

  • 4183

    Nowości do naturalnej pielęgnacji twarzy od Hagi

    Firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe linie kosmetyków do naturalnej pielęgnacji twarzy. Produkty są odpowiedzią na potrzeby skóry na każdym etapie codziennej rutyny: oczyszczania, tonizacji i pielęgnacji właściwej. Wśród kosmetyków do oczyszczania twarzy znajdziemy produkty do demakijażu i mycia o różnej konsystencji i przeznaczeniu. Wśród produktów pielęgnacyjnych wyróżniono dwie linie: dedykowane skórze bardzo wrażliwej i wymagającej: COMFORT ZONE oraz przeznaczone dla skóry dojrzałej: POWER ZONE. Wszystkie nowe produkty są wegańskie i pełne naturalnych, skutecznie działających składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4182

    Pielęgnacja… jak po maśle!

    Masło mango tłoczone jest na zimno z pestek mango indyjskiego, czyli Mangifera Indica. Taki proces sprawia, że zachowuje wszystkie naturalne substancje odżywcze, a co za tym idzie właściwości pielęgnacyjne. A ma ich całe mnóstwo! Jego wszechstronne – nawilżające, natłuszczające i kojące – działanie na skórę można poznać dzięki kosmetykom z serii Botanic Origin. Czytaj dalej

  • 4175

    3 zasady pielęgnacji skóry suchej jesienią

    …czyli demakijaż, nawilżanie i emolienty Czytaj dalej

  • 4173

    Jesienna pielęgnacja skóry. O czym należy pamiętać?

    Jesień to czas, kiedy dużo więcej chwil spędzamy w domu. Możemy więc skupić się na dbaniu o siebie i swoją skórę. Z jednej strony należy zadbać o oczyszczanie po lecie, z drugiej przygotować się na zimę. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry jesienią? Jakie domowe zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyki najlepiej sprawdzą się teraz? Radzimy! Czytaj dalej

  • 4172

    MARKA: Equilibra, SERIA: Argan – NOWE OPAKOWANIA

    ASORTYMENT: - Arganowy przeciwzmarszczkowy krem do twarzy Equilibra – 50 ml - Arganowy złuszczający peeling do twarzy Equilibra – 75 ml - Arganowa woda micelarna Equilibra- 400 ml Czytaj dalej

  • 4171

    Nowość! Emulsja stymulująca Bionigree — pomoc dla skóry głowy i włosów

    Stres, niewłaściwa dieta, czynniki zewnętrzne, nieprawidłowa pielęgnacja — przyczyn złego stanu włosów i skóry głowy może być wiele. Szukając źródła problemów, warto zwrócić się o pomoc trychologa lub sięgnąć po profesjonalne kosmetyki. Czytaj dalej

  • 4169

    Pierwsza certyfikowana maska do włosów 4w1 od Nature Box firmy Henkel

    Nature Box z nowym wegańskim produktem do pielęgnacji włosów Czytaj dalej

  • 4168

    Pielęgnacyjne SOS. Jak w kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia poprawić kondycję skóry?

    Boże Narodzenie i Sylwester to wyjątkowy czas. Wiąże się ze spotkaniami w szerokim gronie rodzinnym oraz okazją do rozmowy z dawno niewidzianymi krewnymi i przyjaciółmi. Jeśli jednak stan Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia, służymy pomocą. Przedstawiamy kilka zabiegów, które bez problemu wykonasz w domu, a Twoja twarz odzyska zdrowy, młodzieńczy wygląd. Czytaj dalej

  • 4167

    Miesiąc świadomości raka piersi. Marka kosmetyczna Yolyn przyłącza się do kampanii ,,różowego października’’

    Polska marka kosmetyczna Yolyn wspiera międzynarodową kampanię ,,różowego października’’, który na świecie określany jest jako miesiąc świadomości raka piersi. Do fundacji ,,OnkoCafe’’ oraz ,,Pokonaj raka’’ trafią produkty Yolyn. Kosmetyki będą przekazywane kobietom, które pomimo choroby pokazują siłę i determinację. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/