Projekt Bioróżnorodność na terenie L`Oréal Warsaw Plant

Realizacja globalnej strategii zrównoważonego rozwoju wymaga zaangażowania na poziomie lokalnym. Zdarza się, że podejmowane inicjatywy mają wyjątkowy charakter i podejmowane są w związku ze specyfiką obszaru, na który swoją działalnością oddziałuje firma. Tak jest w przypadku projektu Bioróżnorodność w L’Oréal Warsaw Plant. Fabryka L’Oréal znajduje się w Kaniach na obszarze chronionego krajobrazu oraz w otulinie obszaru Natura 2000. Na terenie zakładu rosną drzewa, które są zabytkami przyrody, znajduje się tutaj także staw oraz wiele gatunków roślin i zwierząt. Chcąc zbadać skalę tego zjawiska, L’Oréal podjął decyzję o przeprowadzeniu inwentaryzacji bioróżnorodności.

W związku z tym od kwietnia do końca października 2019 roku na terenie fabryki zidentyfikowano strefę chronioną w pobliżu i wewnątrz zakładu. Projekt ten zrealizowano z Fundacją ClearWing na rzecz Bioróżnorodności. Dzięki czemu uzyskano ogólny pogląd na temat poziomu bioróżnorodności roślin i zwierząt oraz opracowano strategię utrzymania, jak również zwiększenia bogactwa gatunkowego w strefach, które mają do tego potencjał.

Przeprowadzona szczegółowa inwentaryzacja przyrodnicza wykazała wysoką wartość przyrodniczą terenu z dużym potencjałem na wzbogacenie obecnej bioróżnorodności. W trakcie 38 wizji lokalnych naukowcy zidentyfikowali 264 gatunki roślin naczyniowych i 91 gatunków ptaków – to 1/5 wszystkich gatunków obecnych w całej Polsce. Ponadto na terenie wokół fabryki L`Oréal Warsaw Plant zaobserwowano także m.in. 217 gatunków motyli nocnych i 24 gatunki motyli dziennych, 115 gatunków chrząszczy i ponad 80 innych gatunków owadów

Za realizację projektu Bioróżnorodności odpowiadał zespół wybitnych specjalistów i naukowców z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie ochrony środowiska. Wśród nich znaleźli się dr Marta Skowron Volponi (entomolog), dr Lucjan Rutkowski (botanik), mgr Leszek Wasielewski (ornitolog), dr hab. Marek Kozłowski (koleopterolog), dr Łukasz Dawidowicz (lepidopterolog), dr Bartłomiej Popczyk (chiropterolog) i mgr Paulo Volponi – przyrodnik oraz prezes Fundacji ClearWing.

Inwentaryzacja została dokonana w sposób całkowicie przyjazny naturze, uniknięto poławiania osobników, naukowcy obserwowali i dokumentowali życie flory i fauny obecnej na terenie fabryki w Kaniach. W rezultacie odnotowano wysoką wartość przyrodniczą inwentaryzowanego terenu z dużym potencjałem na wzbogacenie bioróżnorodności.

Etapy realizacji projektu

Opracowana strategia zakłada ochronę bioróżnorodności w kilku etapach. Wśród zrealizowanych do tej pory działań można wymienić m.in. utworzenie specjalnych otworów w płocie, które zapewniają swobodną wędrówkę m.in. płazom zamieszkującym pobliskie tereny. Ze względu na potencjał do rozwoju bioróżnorodności ryb, płazów, gadów, a nawet bezkręgowców podwodnych, podjęto działania mające na celu oczyszczenie małego stawu znajdującego się w pobliżu zakładu.

W celu zwiększenia świadomości ekologicznej pracowników fabryki w Kaniach odbyło się już 10 sesji warsztatów, w których udział wzięło 165 osób. Działania edukacyjne poświęcone tematom ochrony środowiska są kierowane także do najmłodszych. W ramach współpracy L`Oréal i Gminy Brwinów cyklicznie organizowane są zajęcia poświęcone ekologii. W  2019 r. odbyło się 14 lekcji poświęconych ekologii, w których udział wzięło 265 dzieci.

Wśród aktualnie przeprowadzanych przez fabrykę w Kaniach działań jest montaż moskitier, regularny monitoring jakości wody w dużym stawie oraz aranżacja zimowisk dla jeży i zaskrońców, do których posłużą patyki i liście zebrane w okolicznym terenie. Do końca 2020 roku planowane jest także zabezpieczenie gniazd mrówek z rodzaju Formica oraz sadzenie krzewów i drzew, które zimą dostarczą pożywienia ptakom zamieszkującym obszar sąsiadujący z fabryką.

W ramach przyjętej strategii przewidziane są także prace związane z oczyszczaniem wody w dużym stawie oraz montażem fontanny, której obecność przełoży się na zwiększenie natlenienia wody. W planach jest także budowa 4 typów hoteli dla owadów: z gliny, pustych łodyg lub słomy, doniczek kamionkowych i kamieni.

Docelowo najbardziej oddalona od fabryki strefa, która leży w południowo-zachodniej części terenu,  stanie się Ostoją Bioróżnorodności L`Oréal Warsaw Plant i miejscem zajęć edukacyjnych ze specjalnie wyznaczoną ścieżką dla odwiedzających fabrykę.

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 3434

    Pielęgnacja twarzy pełna natury - nowości od Hagi

    Miłośniczki naturalnej pielęgnacji twarzy będą mają powody do świętowania. Hagi, rodzinna manufaktura kosmetyczna, wprowadziła na rynek kolejne nowości pełne dobroczynnych surowców. Ofertę firmy wzbogaciły dwa zestawy produktów do różnych typów skóry. Dla osób, które chciałyby spowolnić czas firma przygotowała naturalny regenerujący krem i eliksir anti-aging zawierające polisacharydy z alg, ekstrakt z drzewa Tara oraz beta-glukan. Natomiast dla osób z cerą mieszaną Hagi proponuje krem do twarzy i odżywcze serum olejowe z ekstraktami z jaśminu, frangipani, zielonej herbaty, brzoskwini, cyprysu, bergamotki i róży. Czytaj dalej

  • 3431

    Polska marka kosmetyków podbija nowe rynki zagraniczne. Produkty ZEW for men dostępne w kolejnych krajach w Europie i Azji

    Jesień 2020 roku to dla marki ZEW for men kolejny krok milowy w ekspansji zagranicznej i wkroczenie na nowe rynki Europy i Azji. Produkty ZEW for men są teraz dostępne także w perfumeriach Douglas w Hiszpanii, Niemczech, Estonii i na Łotwie, a od listopada będą również w Rumunii i na Litwie. Marka rozpoczęła także sprzedaż w Skandynawii za pośrednictwem platformy Lyko.com oraz w Azji na Flexlane.co. Czytaj dalej

  • 3428

    Lawendowe nowości od SYLVECO

    Długie – krótkie, swobodnie opadające… Zdrowe i lśniące włosy stanowią nasz atut niezależnie od fryzury, a odpowiednio dobrany kosmetyk do pielęgnacji, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu ich prawidłowej kondycji. Włosy, w zależności od typu, wymagają jednak szczególnej troski, aby zachwycały zdrowym wyglądem. Czytaj dalej

  • 3425

    Wszystko w twoich rękach - nowa marka kosmetyków do pielęgnacji dłoni Shehand od jesieni na polskim rynku

    Polscy konsumenci już od 6 lat dbają o swoje stopy przy pomocy kosmetyków SheFoot i ManFoot. Dzięki nim codzienna pielęgnacja stóp stała się jedną z przyjemniejszych chwil w ciągu dnia. SHE Cosmetics postanowiła zadbać teraz także o kobiece dłonie, wprowadzając tej jesieni na rynek nową linię dermokosmetyków do rąk, sygnowanych marką SheHand. Czytaj dalej

  • 3421

    Odnajdź prawdziwe ukojenie i harmonię w japońskim stylu z zestawem pielęgnacyjnym Matcha Latte Set od GLOV

    Perfekcja i minimalizm to główne cechy japońskiego stylu. To także najlepsze określenia nowości od GLOV - zestawu pielęgnacyjnego Matcha Latte Set. Znajdziesz w nim niezbędne akcesoria kosmetyczne w kolorze inspirowanym zdrowym napojem matcha latte. Pozwól sobie na chwilę relaksu z zestawem, który zawiera wszystko to, czego potrzebuje Twoja skóra, aby wyglądała pięknie, zdrowo i naturalnie. Czytaj dalej

  • 3419

    „Herbapol-Lublin” S.A. wprowadza nową markę kosmetyczną

    Korzystając z ponad 70-letniego doświadczenia i wiedzy dotyczącej ziół i roślin, Herbapol wprowadza na rynek nową markę kosmetyczną Polana. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentek, które szukają skutecznych, a zarazem bezpiecznych sposobów dbania o urodę. Polana to oparte na naturalnych składnikach produkty tworzone w Polsce. Czytaj dalej

  • 3417

    Zamiast ukrywać, lepiej skutecznie się pozbywać

    Na początku roku przedstawiłyśmy Wam nowości z linii sebio. - matujący krem korygujący BB, głęboko oczyszczającą maskę-peeling gommage z czystym srebrem oraz musujący żel-peeling z kamforą do mycia twarzy. Czytaj dalej

  • 3415

    Laura Conti Botanical Organic ekologia na 100%

    LAURA CONTI Botanical Organic to trzy balsamy do ust o wyjątkowo wartościowym, naturalnym składzie. Tym razem jednak organiczna formuła to nie wszystko. Balsamy są w 100% ekologiczne, gdyż opakowanie jest zrobione z papieru. To pierwsze balsamy, które nie pozostawiają śladu w środowisku. Czytaj dalej

  • 3412

    Papaja, papryczka chilli, a może limonka?

    Nie, tym razem to nie jest przepis na egzotyczne danie, ale na egzotyczną świeżość. Z kuchni przenosimy się do łazienki, żeby moc tych niesamowitych składników wycisnąć wprost na szczoteczkę. natureON charcoal to nowa linia naturalnych past do zębów, które zaskakują niespotykanymi dotąd wariantami smakowymi. Każda z sześciu past to unikalne połączenie węgla aktywnego ze składnikami, które do tej pory znane były nam raczej z przepisów kulinarnych. Czytaj dalej

  • 3407

    Czas regeneracji i przygotowania skóry na chłodniejsze dni ze / skin regimen

    Okres jesienno-zimowy to przede wszystkim pora zmiennych temperatur, wiatru oraz deszczu – czynników, przez które skóra traci swój blask. Dodatkowo zmęczona po ekspozycji na słońce, kąpielach w słonej wodzie staje się szorstka. Do jej regeneracji sprawdzą się produkty o mocnej koncentracji składników aktywnych, takie jak olejki, serum czy koncentraty. / skin regimen / posiada w swojej ofercie kosmetyki stworzone w oparciu o innowacyjne formuły, aktywne kompleksy roślinne i unikalne składniki aktywne, które odpowiednio zregenerują i odżywią skórę. Czytaj dalej

  • 3403

    Pozytywna energia z naturalnych składników – poznaj nową linię ZEW for men z olejem konopnym

    Chcąc zrekompensować wszystkim mężczyznom koniec lata i pomóc przetrwać jesienne chłody, marka ZEW for men stworzyła nową linię produktów z olejem konopnym, o zapachu drzewa sandałowego i piżma. Linia konopna to na początek trzy produkty do brody – balsam oraz dwa olejki: rewitalizujący – nadający połysk i regenerujący – matowy. Ich wspólny mianownik to nowy składnik aktywny – odżywczy olej konopny, a także zmysłowy zapach drzewa sandałowego i piżma. Czytaj dalej

  • 3402

    Marka KIKO Milano chce podbić polski rynek

    KIKO Milano, włoska marka profesjonalnych kosmetyków, która oferuje nowoczesne linie makijażu oraz pielęgnacji twarzy i ciała, związała się umową dystrybucyjną z Primavera Parfum. Dzięki współpracy polskie klientki zyskają dostęp do pełnego asortymentu produktów tego brandu. Czytaj dalej

  • 3400

    Celebruj Jesień z nowym zapachem świecy od Hagi Cosmetics

    Firma Hagi Cosmetics wprowadziła na rynek nową odsłonę świecy z naturalnymi olejkami eterycznymi. Boso po mchu, bo taką nazwę nosi świeca zawiera wosk sojowy oraz naturalne olejki eteryczne z amyrisu, cedru, buchu, pomarańczy, mandarynki i liści cynamonu. Bogactwo naturalnych składników i oryginalny, leśny zapach otula zmysłowym aromatem jesieni. Czytaj dalej

  • 3398

    Poznaj nową, rozgrzewającą jesienną kolekcje Autumn Make-Up 2020 IsaDory!

    Jesień sprawia, że stajemy się spokojniejsi. Po ekscytującym i upalnym lecie, pozwala nam na chwilę zwolnić. Ale nie w makijażu! W tym sezonie królują wyraziste kolory, zdecydowane kreski i szalone połączenia. IsaDora przygotowała kolekcje Autumn Make-Up, w której znajdziemy wszystko co potrzebujemy do wykonania najmodniejszych jesiennych make-upów, które nas dobrze rozgrzeją! Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/