Nadchodzi czwarta rewolucja… w MPS International

Codziennie rano w drodze do pracy widzę sześciopiętrowy budynek, w którym mieszczą się nasze biura, zresztą nie tylko. Już niedługo będziemy mieli nowoczesne laboratorium, a jedno z pięter wynajmujemy firmie Mikroserwis, w której outsource’ujemy usługi informatyczne. Zawsze uśmiecham się na myśl, że oto przede mną stoi żywy pomnik z czasów, kiedy 140.000 m3 przestrzeni wymagało sześciu pięter do ich obsługi. Ale przyszła trzecia rewolucja (naukowo-techniczna) i aby w pełni zarządzać produkcją kilkuset milionów sztuk produktów kosmetyczno-chemicznych i opakowań, z sześciu pięter wystarczają dzisiaj dwa.

Będąc absolwentem technikum elektronicznego, a następnie politechniki, w sposób oczywisty patrzyłem na rozwój technologii, szczególnie informatycznych. Możliwości analityczne dzisiejszych rozwiązań, dostęp do informacji i automatyka prowadzą do zacierania bariery między ludźmi i maszynami. Z ludzkiej perspektywy trwa to lata, ale dla wszechświata jest to miliardy razy szybciej niż mrugnięcie powiek… Jak wykorzystać szansę, jaką dzisiaj daje rozwój technologii?

To pytanie zadaje sobie każda z firm, nie tylko produkcyjnych. Jak zrobić to mądrze, zyskując przewagę nad konkurencją i nie zostając w tyle? Z doświadczenia mogę dziś powiedzieć, że zacząć należy od nas samych. „Ludzie” to wartość, za którą będziemy płacić w przyszłości coraz więcej. Proces i ciągłe doskonalenie powinno stanowić DNA każdej liczącej się fabryki. Tylko takie podejście pozwala wykorzystać optymalnie korzyści płynące z narzędzi, jakie oferuje nam dzisiaj świat technologii.

Mądry i optymalny wybór

W 1946 roku to Joseph Orličky opracował pierwszy system Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), ale dopiero rozwój komputerów spowodował, że w latach 80. ubiegłego wieku z sukcesem korzystało z tego rozwiązania około 8.000 firm. Dzisiaj tylko w Polsce jest już ponad 28 tys. firm pracujących z różnego rodzaju aplikacjami wspierającymi zarządzanie. Prosty przykład pokazuje, jak to, co rodzi się w naszej głowie, motywuje pozostałych do znalezienia rozwiązania, pozwalającego na realizację nawet najbardziej śmiałych wizji.

MPS International zawsze podchodził ambitnie do każdego nowego wyzwania. Przez blisko 30 lat budował markę usługodawcy w zakresie produkcji kosmetyków, chemii gospodarczej i opakowań. Co ciekawe, 15 lat temu potrzeby materiałowe planowaliśmy jeszcze na bazie arkuszów kalkulacyjnych i potrafiliśmy skutecznie realizować nawet duże projekty!

Dzisiaj? Postawiliśmy na profesjonalne rozwiązania, dające nam oczekiwane korzyści: polski system ERP Impuls EVO firmy BPSC. Wybór nie był prosty, kiedy 3 lata temu szukaliśmy narzędzia, mającego zaspokoić nasze oczekiwania. Tym bardziej, że pracowaliśmy już od 10 lat na innym systemie ERP, a obecne możliwości oferowanych rozwiązań są olbrzymie.

Nie sztuką jest dzisiaj sam wybór systemu. Topowych rozwiązań jest kilkanaście. Sztuką jest zrobić to mądrze i optymalnie. Pamiętać przy tym trzeba, że tak czy inaczej to tylko narzędzie wspomagające. Najważniejszą rzeczą jest organizacja procesów tak, by zadbać o jakość danych wprowadzanych do systemu ERP.

Z tego powodu równolegle dbamy o jakość naszych usług, opierając się na standardach ISO 9001, ISO 14001, ISO 13485, ISO 22716, IFS HPC, SMETA, Ecocert/Cosmos i RSPO.

Rozwiązanie pełne możliwości

Pomimo faktu, że dzisiaj korzystamy z wielu rozwiązań, jakie daje nam Impuls EVO (mam tu na myśli Dystrybucję, Finanse, Gospodarkę Magazynową, w tym obsługę magazynu wysokiego składowania, Kadry, Laboratorium, Elektroniczną Wymianę Danych [EDI], System zarządzania produkcją, MRP II, Harmonogramowanie, CRM, EAF, Raportowanie), to ciągle widzimy możliwości rozwoju. Rozważamy wdrożenie kolejnych funkcjonalności, takich jak Zarzadzanie Projektem czy Portale Pracownicze. BPSC doceniło również nasze doświadczenie produkcyjne i zaprosiło nas w tym roku do współpracy nad rozwojem aplikacji Impuls EVO w tym obszarze. W ten sposób w małej części przyczyniliśmy się do powstania wersji 1.4, a już za moment będziemy korzystać z mobilnego dostępu do zdefiniowanych przez nas raportów.

Czy można w dzisiejszej rzeczywistości rozkładać skrzydła bez wsparcia nowoczesnych technologii?

Mamy dostawcę, u którego automatyzacja procesów produkcyjno - logistycznych jest na bardzo wysokim poziomie, włączając w to autonomiczny magazyn. Całość – oprócz tego, że robi wrażenie – wymusza konsekwentne realizowanie określonych procedur. Firma traci na elastyczności, ale w przypadku tej branży to właśnie automatyzacja procesów wyróżnia ją na tle konkurencji.

MES (Manufacturing Execution System)

MPS International walczy o klienta jakością, różnorodnością świadczonych usług i elastycznością. W tym celu uznaliśmy, że kolejnym narzędziem, pozwalającym wspierać czwartą rewolucję w MPS, jest MES. Wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, uruchomimy efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy.

Uzyskamy natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, by podejmować właściwe decyzje i reagować na bieżąco na nieprawidłowości, pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego. Pozyskane dane pozwolą nam na analizę kluczowych wskaźników efektywności i uzyskanie prawdziwego obrazu wykorzystania zdolności produkcyjnych.

To natomiast przełoży się wprost na jakość i efektywność naszego planowania. Decyzja ta wspierać będzie oczywiście naszą strategię, czyli zapewnienie wysokiej jakości przy dużej różnorodności produktowej, elastyczną obsługę potrzeb klientów, zapewniając wysoki poziom ich obsługi.

Rozwiązania tego typu istnieją na runku od lat 80. ubiegłego wieku, ale tak jak w przypadku MRP, postęp technologiczny ideę pozyskiwania danych z maszyn w czasie rzeczywistym wprowadził na całkowicie nowy poziom. Dzisiaj ten fakt jesteśmy gotowi w pełni wykorzystać.

Czwarta rewolucja w Twojej firmie!

Jak już wcześniej wspominałem, sukces związany z wykorzystywaniem dostępnych technologii zależy przede wszystkim od wizji tego, co chcemy osiągnąć. W pierwszej kolejności musimy przygotować miejsce i ludzi.

Musimy mieć pewność, że nowe rozwiązania będą wspierać obecne działania, a nie je komplikować. Trzeba jednak pamiętać, że nowoczesne rozwiązanie nie służy jedynie jednostce, ale całej organizacji. Ważne jest zbudowanie tej świadomości u pracowników już na etapie wdrażania jakichkolwiek zmian. Wówczas możemy być spokojni o jakość czwartej rewolucji w naszej firmie.

Andrzej Kaźmierczak
kierownik Działu Łańcucha Dostaw
w MPS International

MPS International Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 30
75-211 Koszalin
www.mps.koszalin.pl

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 3/2020

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 3468

    ROZBŁYŚNIJ SPOJRZENIEM Z LUMI

    Kto nie marzy o utrzymaniu pięknej i zdrowej skóry wokół oczu? Z myślą o tym, Pure by Clochee stworzyło kolejny fantastyczny produkt, w którym 98 % to składniki pochodzenia naturalnego. Przedstawiamy LUMI krem pod oczy! Czytaj dalej

  • 3455

    Rozgrzej jesień swoim uśmiechem. Moc kurkumy dla zdrowych, białych zębów

    W ajurwedzie, starohinduskiej sztuce leczenia, kurkuma jest doceniana ze względu na swoje właściwości rozgrzewające, oczyszczające i antybakteryjne. Stanowić może nie tylko naturalny suplement zdrowej diety, ale także cenny sekret kosmetycznych receptur. Jako składnik pasty do zębów zapobiega stanom zapalnym jamy ustnej, dba o dziąsła, a także… świetnie smakuje. Eksperci Białej Perły dodatkowo sprzymierzyli ją z koenzymem Q10 dla jeszcze większej skuteczności w walce o zdrowy, biały uśmiech. Czytaj dalej

  • 3447

    Kolejne to(ł)powe nowości w bestsellerowej linii sebio

    Peeling 3 enzymy to absolutny bestseller wśród kosmetyków face care. Wasz ulubieniec, z którym zdążyłyście zaprzyjaźnić się na dobre. Czytaj dalej

  • 3442

    Naturalna pielęgnacja dłoni i paznokci Iwoniczanki

    Mycie rąk jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony przed rozprzestrzenianiem się wirusów. Niestety, częste mycie wodą z detergentem może powodować nadmierne wysuszenie naskórka, zaczerwienie, a nawet bolesne pęknięcia. Jak zatem dbać o wrażliwą skórę dłoni? Czytaj dalej

  • 3439

    Naturalna sól do kąpieli. Uzdrowisko we własnym domu

    Kąpiele solankowe od stuleci polecane są w celu uzupełnienia terapii uzdrowiskowych. Nie tylko relaksują, ale także upiększają skórę i kojąco wpływają na bolące mięśnie i stawy. Stosowane są w fizjoterapii, a także dla wszystkich, poszukujących regeneracji i odprężenia podczas pobytu w uzdrowisku. Dziś uzdrowisko możesz stworzyć we własnym domu, dzięki Iwonickiej Soli Jodobromowej, produkowanej na bazie naturalnych wód mineralnych przez Uzdrowisko Iwonicz. Czytaj dalej

  • 3434

    Pielęgnacja twarzy pełna natury - nowości od Hagi

    Miłośniczki naturalnej pielęgnacji twarzy mają powody do świętowania. Hagi, rodzinna manufaktura kosmetyczna, wprowadziła na rynek kolejne nowości pełne dobroczynnych surowców. Ofertę firmy wzbogaciły dwa zestawy produktów do różnych typów skóry. Dla osób, które chciałyby spowolnić czas firma przygotowała naturalny regenerujący krem i eliksir anti-aging zawierające polisacharydy z alg, ekstrakt z drzewa Tara oraz beta-glukan. Natomiast dla osób z cerą mieszaną Hagi proponuje krem do twarzy i odżywcze serum olejowe z ekstraktami z jaśminu, frangipani, zielonej herbaty, brzoskwini, cyprysu, bergamotki i róży. Czytaj dalej

  • 3431

    Polska marka kosmetyków podbija nowe rynki zagraniczne. Produkty ZEW for men dostępne w kolejnych krajach w Europie i Azji

    Jesień 2020 roku to dla marki ZEW for men kolejny krok milowy w ekspansji zagranicznej i wkroczenie na nowe rynki Europy i Azji. Produkty ZEW for men są teraz dostępne także w perfumeriach Douglas w Hiszpanii, Niemczech, Estonii i na Łotwie, a od listopada będą również w Rumunii i na Litwie. Marka rozpoczęła także sprzedaż w Skandynawii za pośrednictwem platformy Lyko.com oraz w Azji na Flexlane.co. Czytaj dalej

  • 3428

    Lawendowe nowości od SYLVECO

    Długie – krótkie, swobodnie opadające… Zdrowe i lśniące włosy stanowią nasz atut niezależnie od fryzury, a odpowiednio dobrany kosmetyk do pielęgnacji, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu ich prawidłowej kondycji. Włosy, w zależności od typu, wymagają jednak szczególnej troski, aby zachwycały zdrowym wyglądem. Czytaj dalej

  • 3425

    Wszystko w twoich rękach - nowa marka kosmetyków do pielęgnacji dłoni Shehand od jesieni na polskim rynku

    Polscy konsumenci już od 6 lat dbają o swoje stopy przy pomocy kosmetyków SheFoot i ManFoot. Dzięki nim codzienna pielęgnacja stóp stała się jedną z przyjemniejszych chwil w ciągu dnia. SHE Cosmetics postanowiła zadbać teraz także o kobiece dłonie, wprowadzając tej jesieni na rynek nową linię dermokosmetyków do rąk, sygnowanych marką SheHand. Czytaj dalej

  • 3421

    Odnajdź prawdziwe ukojenie i harmonię w japońskim stylu z zestawem pielęgnacyjnym Matcha Latte Set od GLOV

    Perfekcja i minimalizm to główne cechy japońskiego stylu. To także najlepsze określenia nowości od GLOV - zestawu pielęgnacyjnego Matcha Latte Set. Znajdziesz w nim niezbędne akcesoria kosmetyczne w kolorze inspirowanym zdrowym napojem matcha latte. Pozwól sobie na chwilę relaksu z zestawem, który zawiera wszystko to, czego potrzebuje Twoja skóra, aby wyglądała pięknie, zdrowo i naturalnie. Czytaj dalej

  • 3419

    „Herbapol-Lublin” S.A. wprowadza nową markę kosmetyczną

    Korzystając z ponad 70-letniego doświadczenia i wiedzy dotyczącej ziół i roślin, Herbapol wprowadza na rynek nową markę kosmetyczną Polana. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentek, które szukają skutecznych, a zarazem bezpiecznych sposobów dbania o urodę. Polana to oparte na naturalnych składnikach produkty tworzone w Polsce. Czytaj dalej

  • 3417

    Zamiast ukrywać, lepiej skutecznie się pozbywać

    Na początku roku przedstawiłyśmy Wam nowości z linii sebio. - matujący krem korygujący BB, głęboko oczyszczającą maskę-peeling gommage z czystym srebrem oraz musujący żel-peeling z kamforą do mycia twarzy. Czytaj dalej

  • 3415

    Laura Conti Botanical Organic ekologia na 100%

    LAURA CONTI Botanical Organic to trzy balsamy do ust o wyjątkowo wartościowym, naturalnym składzie. Tym razem jednak organiczna formuła to nie wszystko. Balsamy są w 100% ekologiczne, gdyż opakowanie jest zrobione z papieru. To pierwsze balsamy, które nie pozostawiają śladu w środowisku. Czytaj dalej

  • 3412

    Papaja, papryczka chilli, a może limonka?

    Nie, tym razem to nie jest przepis na egzotyczne danie, ale na egzotyczną świeżość. Z kuchni przenosimy się do łazienki, żeby moc tych niesamowitych składników wycisnąć wprost na szczoteczkę. natureON charcoal to nowa linia naturalnych past do zębów, które zaskakują niespotykanymi dotąd wariantami smakowymi. Każda z sześciu past to unikalne połączenie węgla aktywnego ze składnikami, które do tej pory znane były nam raczej z przepisów kulinarnych. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/