Marka RESIBO reprezentuje polskie kosmetyki naturalne w Bolonii

W dniach od 6 do 9 września w Bolonii, już po raz 31 odbyły się międzynarodowe targi SANA poświęcone produktom bio – tak żywności, jak i kosmetykom. Na 60.000 metrów kwadratowych podzielonych na SANA FOOD, SANA CARE& BEAUTY i SANA GREEN LIFESTYLE wystawiło się ponad 1000 firm, w tym około 150 spoza Włoch z prawie 30 państw świata. Odbyło się ponad 2500 spotkań biznesowych w których uczestniczyli kupcy z 30 krajów świata.

Zaprezentowano w pawilonie „nowości SANA” produkty, z których dwa   – Instant Beauty Mask oraz Balancing Serum, wyróżniające się ciekawym opakowaniem, były marki RESIBO firmy Betley. Ta polska marka coraz mocniej  zaznacza swoja obecność na włoskim rynku, będąc doskonale rozprowadzaną przez Brazzale Distribution. Współpraca, zapoczątkowana na Cosmoprof 2018, pozwolila na połączenie na początku 2019 roku www.resibo.it ze stroną sklepu online włoskiego dystrybutora, co pomogło w stawianiu pierwszych kroków promujących markę.

- Marcowe tragi Cosmoprof w Bolonii były dla nas czwartą edycją, na której prezentowaliśmy Resibo i jednocześnie pierwszą, na której towarzyszyli nam nasi dystrybutorzy. Te targi były niezwykle owocne dla Włochów w pozyskanie kontaktów do sklepów, para-farmacji, aptek oraz drogerii z całego kraju i Brazzale już z początkiem kwietnia wystartowało z dystrybucją Resibo offline.

W maju byłam na spotkaniu i omawianiu strategii z dystrybutorem oraz wizytacją w wybranych punktach sprzedaży, gdzie nasza marka została wprowadzona. Ten czas był niezwykle ważny dla nas z perspektywy bliskiego poznania rynku, jego specyfiki i jakże innej struktury punktów sprzedaży we Włoszech, aniżeli w innych krajach. Jednocześnie niezwykle miło było się później spotkać ponownie na targach SANA z właścicielami i managerami sklepów sprzedających Resibo oraz tych, które wprowadziły markę po majowej wizycie! – powiedziała nam na gorąco po targach Sana Małgorzata Kawalec, Resibo Export Key Account Manager

Produkty Resibo już dziś można kupić w 25 punktach sprzedaży, poczynając od sklepów i parafarmacji w Vicenzie, przez erboristerie w Cunio, Padwie i Bari, ale jak powiedział nam włoski dystrybutor, to tylko przecieranie szlaków

Wrześniowe targi SANA były dla Resibo bardzo ważnym krokiem w stronę zwiększenia rozpoznawalności marki oraz dotarcia do nowych odbiorców i klientów. Bardzo staranne przygotowania do targów, począwszy od przystosowania konceptu wystroju stoiska z kwiatami, poprzez stworzenie odpowiednich materiałów promocyjnych i ofert na targi zajęły ogrom czasu, ale efekt był rzeczywiście imponujący

-Reakcja odwiedzających SANĘ ponownie nas utwierdziła w tym, że naprawdę warto ciężko się napracować, aby klienci w zachwycie robili sobie zdjęcia, selfie, relacje i zatrzymywali się aby przekazać „complementi”

Odwiedziło nas sporo blogerów i influencerów, co na pewno pomoże w budowaniu brandu w świadomości Włochów, a z kolei odwiedzający nas klienci doceniali zarówno design, jak i konsystencje, składy, zapachy samych produktów i otwierają się na wprowadzenie Resibo do swoich sklepów, butików i aptek.

31 edycja, w której po raz pierwszy uczestniczyliśmy jako wystawcy była ciekawym doświadczeniem dla Resibo. Te targi są przede wszystkim nakierowane na włoskich odbiorców i klientów, dlatego też wiedzieliśmy, że wspierając naszego dystrybutora na Włochy jednocześnie pomożemy budować rozpoznawalność i wizerunek marki na tym rynku. Uczestnictwo w tych targach było także bardzo istotne, ponieważ wszystkie znaczące marki, mocne na rynku były obecne, więc wiedzieliśmy, że aby go eksplorować – musieliśmy pojawić się na SANA.

Przygotowaliśmy zarówno specjalne materiały marketingowe, jak i design stoiska, który nawiązywał bezpośrednio do naszych projektów realizowanych na targach międzynarodowych. Dzięki temu wyraźnie wyróżnialiśmy się na tle pozostałych marek wystawiających się na targach i zaznaczyliśmy obecność polskiego Resibo w nasyconym sektorze naturalnych kosmetyków – podsumowuje tuż po zakończeniu targów Małgorzata Kawalec

Niewątpliwie mocną stroną Resibo na rynku włoskim jest zupełnie inny design,  pewnego rodzaju świeżość, związana z historią i pochodzeniem marki. Dla Włochów skupionych  na produktach Made in Italy polska marka ciągle wydaje się czymś egzotycznym, ale po zaprezentowaniu przez przeszkolonych pracowników zalet produktów Resibo, coraz częściej decydują się na ich wypróbowanie.

-Zaskakujące dla klientów są także składniki, na których bazuje Resibo, fakt iż są niestandardowe, z potwierdzoną badaniami efektywnością wpływają mocno na decyzje konsumenckie. Dlatego też chcemy udowodnić, że produkty naturalne Resibo to nie tylko ładne opakowanie, przyjemna konsystencja i zapach, ale także działanie i efekt przy regularnym używaniu. A jednak często naturalny kosmetyk kojarzy się głównie z czymś przyjemnym, o „naturalnym”, roślinnym zapachu, ale z oczekiwaniami co do efektu – bywa różnie. Resibo te przekonania chce przełamać i skupić się na wyjątkowym połączeniu wyjątkowych, precyzyjnie selekcjonowanych naturalnych składników z najwyższą technologią, efektywnością i bezpieczeństwem używania. Uważam, że to jest czynnik, który powoduje, że klienci po zużyciu jednego produktu Resibo wracają z zaciekawieniem po kolejny – dodaje zmęczona, ale zadowolona z efektów odpowiedzialna za eksport Małgorzata Kawalec

Na pytanie, kto  ma szansę na zaistnienie na rynku włoskim, w Resibo tak nam odpowiadają:

-Rynek włoski jest bardzo zróżnicowanym i niełatwym rynkiem, chociażby z perspektywy ilości i rodzajów punktów sprzedaży kosmetyków. Mamy tutaj zarówno bardzo rozwinięte międzynarodowe sieci handlowe jak Sephora, czy Douglas z ponad 500 punktami sprzedaży, jak i lokalne sieci drogeryjne typu Tigota, poprzez bardzo wiele sklepów naturalnych, eko, erboristerii, para-farmacji, salonów piękności, aptek, concept-store’ów i butików, które w mniejszym lub większym stopniu specjalizują się w sprzedaży naturalnych, ekologicznych kosmetyków. Konkurują one między sobą zarówno asortymentem, ale także bardzo profesjonalną i wyedukowaną obsługą. Dlatego też bardzo miło wspominam spotkania z właścicielami sklepów, którzy, ku mojej pełnej radości chcieli przedyskutować kwestie składów i szczegółów, które podkreślały ich specjalizację i zaangażowanie w portfolio produktów, które prezentują w swoich sklepach. To też jest główną zaletą, ale jednocześnie wadą podbijania włoskich serc – proces jest dłuższy, bardziej skomplikowany i oparty na dogłębnej analizie klientów.

W czasie kongresów podczas tegorocznej edycji SANA wiele miejsca poświęcono tzw.  “Manifestowi Bio 2030”, który w swoich 10 punktach programowych pokazuje w jakim kierunku podążać będzie ta branża.

Jak powiedział Angelo Frascarelli, prezydent Advisory Board Rivoluzione Bio, nawiązując do manifestu  

“Bio to historia sukcesu we Włoszech., możemy powiedzieć, że przeszliśmy „od zielonej rewolucji do biorewolucji”. Czy rozwiązaliśmy problemy? Nie. Obecnie istnieje ryzyko, że produkty bio padną ofiarą swojego sukcesu W tym celu musimy pójść dalej. W jaki sposób? Innowacje, przejrzystość, komunikacja. Co to znaczy? Gospodarka o obiegu zamkniętym, biogospodarka, usługi ekosystemowe w celu wzmocnienia pozytywnych efektów zewnętrznych bio; precyzyjne technologie, biologiczne rolnictwo cyfrowe, cyfrowe etykiety w celu podkreślenia odrębności a także gwarancja prawdziwego produktu bio, który dociera do konsumentów. Kolejna rzecz to komunikacja i świadomości konsumentów w zakresie żywności, tak aby zwiększyć popyt na produkty ekologiczne ”.

“Unia Europejska głęboko wierzy w znaczenie produkcji w rolnictwie ekologicznym i z tego powodu wspiera rozwój tego rynku poprzez  bezpośrednie wsparcie dla rolników” – powiedział Phil Hogan, komisarz UE ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich podczas konferencji prasowej otwierającej targi Sana.

Prezes Bologna Fiere, Gianpiero Calzolari, podkreślając rolę targów Sana w zwiększaniu dynamiki tego sektora i poszukiwaniu nowych kanałów dystrybucji produktów ekologicznych, zapowiedział powstanie nowej inicjatywy jaką będzie w styczniu w ramach Marcaby Bologna Fiere (konferencji poświęconej markom własnym) nazwanej Sana Up, gdzie pokazywane będą nowości z tego sektora.

Kolejna Sana odbędzie się od 11 do 14 września 2020 roku, być może z mocniejszą reprezentacją z Polski

Ewa Trzcińska

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2965

    Kremowe hity na wakacje. Dermokosmetyki, które zmieszczą się w każdej torebce!

    Ile razy zastanawiałaś się przed wyjściem, wziąć ze sobą krem, a może nie będzie wcale potrzebny? Ile razy podczas pakowania, szukałaś opakowania, do którego mogłabyś przełożyć trochę kremu, by nie musieć brać całego słoiczka? Ile razy okazało się, że Twoja torebka jest za mała i krem się do niej po prostu nie mieści? Jeśli kiedykolwiek musiałaś zadawać sobie te pytania lub miałaś podobne dylematy, to te czasy właśnie się skończyły. A to wszystko za sprawą wygodnego, praktycznego opakowania w wersji podróżnej od BioDermic Dermocosmetics. Czytaj dalej

  • 2938

    Pielęgnacja okolic oczu. Delikatna skóra pod specjalnym nadzorem

    Piękne spojrzenie wymaga pięknej oprawy i nie chodzi nam w tym momencie o wystrzałowy makijaż. Skóra w okolicach oczu jest niezwykle delikatna, niemal pozbawiona gruczołów łojowych, co sprawia, że starzeje się najszybciej. Dodatkowo wszystkie wiemy, że śmiech to zdrowie, ale nawet ono ma swoją cenę… Ale na pewno nie będziemy nikogo zniechęcać do rozdawania uśmiechów, wręcz przeciwnie. Więc co zrobić, żeby zjeść ciastko i mieć ciastko? Czytaj dalej

  • 2929

    BIO - kremowa odsłona piękna

    Niedawno na rynku pojawiła się nowa seria kosmetyków BioDermic Dermocosmetics sygnowanych hasłem „BIO warto”. Marka podkreśla, że warto, „bio” udoskonalone receptury kosmetyków pozwalają uzyskać efekty zbliżone do profesjonalnych zabiegów kosmetycznych i sprawić by skóra była piękna i zdrowa. W czym tkwi sekret? Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

  • 2984

    Polska europejskim hubem produkcji opakowań

    W Polsce produkuje się ok. 6 mln ton opakowań rocznie. Udział tego sektora w całym przetwórstwie przemysłowym sięga 3,4 proc. i jest niemal 2-krotnie wyższy niż średnia dla UE. Można powiedzieć, że produkcja opakowań stała się jedną z polskich specjalności. Czytaj dalej

  • 2964

    Naukowcy z SGGW wyprodukowali innowacyjny suszony miód

    Naukowcy ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie wyprodukowali suszony miód, który zawiera aż 80 proc. miodu naturalnego. Innowacyjny produkt jest w formie proszku i może być doskonałym składnikiem wielu produktów , m.in. kosmetyków i suplementów diety. Czytaj dalej

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/