Luksusowe słoiki do kremów - gwarancja zadowolenia i prestiżu

Od kilku lat wartość rynku kosmetycznego stale rośnie. Nikogo już nie zaskakują obiecujące prognozy dla perfumerii, kosmetyki kolorowej czy pielęgnacyjnej. Jednak w każdym z tych segmentów zauważyć można zdecydowany wzrost udziału produktów ultrapremium. Jedynie w 2016 roku we Francji odnotowano 9-procentowy wzrost kosmetyków pielęgnacyjnych, których najliczniejszą grupę stanowią kremy do twarzy. Produkty reprezentujące klasę ultrapremium powinny realizować trzy podstawowe zadania: być wysoce skuteczne, piękne i bardzo drogie.

Opis zdjęcia
"Opakowanie powinno być zawsze zgodne z polityką oraz fi lozofi ą marki, ponieważ każda niekonsekwencja i niespójność bardzo szybko zostanie wychwycona, a następnie odrzucona przez klientów."

Krok ku personalizacji opakowania

Na rynku zauważyć można wyraźny trend związany z potrzebą posiadania i użytkowania wyjątkowo pięknych przedmiotów. Wprowadzenie jednostkowo zindywidualizowanych linii opakowań stało się możliwe dzięki nowoczesnym technologiom oraz niebanalnym pomysłom designerskim. Inny niewątpliwy trend związany jest z dążeniem do większego realizmu materii. Luksusowe opakowania do kremów działają na wiele zmysłów i są niezwykle sensoryczne. Przyciągają nie tylko formą, ale także materią, wykorzystując naturalne materiały lub doskonale je imitując. To właśnie precyzja wykończenia i niecodzienna dbałość o szczegóły odróżnia opakowanie klasy premium od innych powszechnie dostępnych na rynku. Dzięki temu opakowanie będzie służyło nie tylko jako ochrona cennej zawartości, ale także stanowić będzie ważny element luksusowego rytuału pielęgnacyjnego.

Efektowność formy i praktyczność obsługi

Opakowanie odgrywa kluczową rolę w kreowaniu wizerunku marki, dlatego też powinno być neutralne i bezpieczne dla produktu, a także gwarantować zachowanie wszystkich jego właściwości. W segmencie premium, wśród różnych rodzajów opakowań dla kosmetyki pielęgnacyjnej, prym nadal wiedzie tradycyjny słoik. To po niego sięgają najbardziej prestiżowe marki, takie jak La Colline, Guerlain czy Givenchy. Choć znany jest od wieków, to wciąż zaskakuje niebanalną formą. Luksusowe marki prześcigają się w kreowaniu wyrafinowanych opakowań, głównie bazujących na idei „less is more” wybitnego architekta Ludwiga Mies van der Rohe’a. Równie ważna jak estetyka opakowania jest jego funkcjonalność. W celu zapewnienia bezpieczeństwa kosmetyku duży nacisk kładzie się na sposób jego aplikacji, wykorzystując do tego najróżniejsze aplikatory, szpatułki czy głowice. Do produkcji wymagających form projektanci często używają tworzywa sztucznego, dzięki któremu znacznie łatwiej jest uzyskać wyszukane kształty. Osiągnięcie ideału nie jest jednak proste, ponieważ proces dążenia do niego podyktowany jest aktualnymi, stale zmieniającymi się uwarunkowaniami na rynku. Dotyczy to zarówno ogólnych trendów, jak i wymagań oraz upodobań klientów. Opakowanie powinno być jednak zawsze zgodne z polityką oraz filozofią marki, ponieważ każda niekonsekwencja i niespójność bardzo szybko zostanie wychwycona, a następnie odrzucona przez klientów.

Nowoczesne materiały

Pośród najpopularniejszych materiałów do produkcji opakowań znaleźć można tworzywa sztuczne i szkło. Wykonane z nich słoiki chronią kremy przed działaniem czynników zewnętrznych, nie wchodzą w interakcję z zawartością oraz są bezpieczne dla użytkowników. Zarówno opakowania szklane, jak i te wykonane z tworzyw sztucznych mogą być używane wielokrotnie oraz być poddane recyklingowi. Coraz większa świadomość konsumentów sprawia, że są oni skłonni zapłacić więcej za opakowanie przyjazne środowisku. W ostatnich latach producenci, chcąc sprostać oczekiwaniom rynku, skupili się na poszukiwaniach innowacji w materiałach. Praktycznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie tworzyw imitujących szkło. W przemyśle kosmetycznym popularność zyskuje Surlyn, czyli lekka i nietłukąca się żywica jonomerowa. Tworzywo to pozwala na uzyskanie elementów grubościennych, które łączą w sobie przezroczystość materii z solidną grubością. Pierwotnie znalazło zastosowanie w perfumerii, ale w ostatnim czasie z powodzeniem odnajduje się także w segmencie kosmetyki pielęgnacyjnej. Potwierdzeniem atrakcyjności tego materiału jest nominacja do konkursu „Dobry Wzór 2017” słoika do kremu Eve’laor, wykonanego przez polską firmę Politech.

Niecodzienna oprawa i oryginalne zdobienia

Różnorodne formy obróbki i dekoracji pozwalają na swobodną personalizację opakowania, dzięki czemu wprowadzane są na nich elementy oddziałujące na różne zmysły. Dotyczy to choćby faktury, którą można uzyskać poprzez stosowanie grawerów, specjalnych farb typu soft touch czy poddruków, a także nanoszenia na powierzchnię włókien tekstylnych. Klasyczny sitodruk w połączeniu z aplikacją metali, matowieniem chemicznym bądź malowaniem wzbogaca sensoryczność opakowania. Wyższe pozycjonowanie produktu umożliwia technika metalizacji lub hot-stamping. Dzięki zaaplikowaniu specjalnej folii możliwe jest uzyskanie praktycznie dowolnych i wyjątkowo trwałych efektów metalicznych, matowych, półmatowych i błyszczących, a także wzorów dekoracyjnych czy holograficznych. Niemal każde tworzywo sztuczne może być poddane procesowi metalizacji, czyli rozpylenia mikrocząsteczek aluminium. Na uwagę zasługuje również technika lakierowania UV, która umożliwia uzyskanie dowolnego koloru na metalicznej powierzchni.

Funkcja marketingowa

Inwestycja w indywidualną linię opakowań może być kluczem do sukcesu marki kosmetycznej. Kompleksowy proces rozwoju nowego produktu obejmuje zarówno działania projektowe, jak i wytwórcze, takie jak przygotowanie form wtryskowych, narzędzi, produkcję, a także dekorację finalnego opakowania. Pozycjonowanie produktu w dużym stopniu determinuje wybór materiałów i technik wykończeniowych. Słoik do kremu powinien budzić pozytywne skojarzenia i być niemym sprzedawcą. Obecnie największym powodzeniem cieszą się minimalistyczne, geometryczne formy, zwracające uwagę łagodną kolorystyką oraz sensoryczną fakturą. Subtelne odcienie, połączone z ponadczasowymi elementami srebra i złota, wzbudzają zaufanie odbiorcy oraz umacniają wizerunek marki w oczach klienta.

Joanna Dzidek

Politech Sp. z o. o.

[email protected]

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 3/2017

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/