Lekcja z empowerment – nowa edycja piękna od Univar Solutions

Empowerment (wzmocnienie) jest procesem stawania się silniejszym i pewniejszym siebie, kontrolującym swoje życie i żądającym swoich praw [źródło: The Oxford Dictionary]. Może być zmierzony poprzez zdolność do podejmowania decyzji, pewność siebie, samostanowienie i odpowiedzialność. Wzmocnienie to idea budowania za pomocą energii, środowiska i życia, które zaprojektowane jest przez własne starania, pragnienia i osiągnięcia. Koncepcja wzmocnienia może jednak istnieć tylko wtedy, gdy istnieje możliwość posiadania kontroli nad różnymi aspektami życia.

Według badań 63 proc. brytyjskich konsumentów twierdzi, że kosmetyki pomagają im budować pewność siebie (78 proc. ankietowanych stanowiły kobiety)[źródło: Mintel]. Codzienna pielęgnacja ma istotny wpływ na nasz nastrój i tym samym na fakt, że czujemy się dowartościowani. Dla wielu osób zarówno decyzja o inwestycji w swój wygląd, jak i świadomy wybór naturalnego piękna jest doświadczeniem budującym. Piękno stanowi wybór, który każdy z nas posiada, natomiast przemysł kosmetyczny wytwarza produkty oraz oferuje usługi do pielęgnacji i upiększania. Antyperspiranty, żele pod prysznic czy produkty higieniczne odgrywają więc ważną rolę w poprawie naszego codziennego życia, dodając nam pewności siebie. Kiedy przyjrzymy się konceptowi nieco głębiej w przypadku kosmetyków kolorowych i produktów do pielęgnacji skóry, zauważymy że możemy dzięki nim zmieniać nasz wygląd i móc w prawdziwy sposób wyrażać siebie. Produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne odgrywają rolę wzmacniającą, więc stosowane są również po to, aby wzmocnić w konsumencie poczucie własnej wartości.

Wygląd ma kluczowe znaczenie dla klientów, na co wskazuje ostatnie badanie Harvey Water Softeners i Talk Health. Respondenci podkreślają negatywny wpływ kondycji skóry na ogólną satysfakcję. Wśród badanych 100 proc. ankietowanych cierpiących na schorzenia skóry stwierdziło, że ich problemy skórne wpłynęły na jeden lub więcej elementów ich życia, w tym relacje i dobre samopoczucie. W Wielkiej Brytanii 54 proc. konsumentów jest zaniepokojona swoim wyglądem (w badaniu tym 70 proc. stanowiły osoby w wieku 16-24 lata) [źródło: Lightspeed, Mintel].

Przyglądając się temu, jak nasz wygląd wpływa na poczucie własnej wartości i nastrój, przeprowadzono ankietę. Podczas badania na Kansas State University zapytano kobiety, jak się czują podczas używania kosmetyków i jakie są ich oczekiwania. Stwierdzono, że produkty do pielęgnacji skóry stosowano częściej dla korzyści zdrowotnych, podczas gdy produkty do makijażu i pielęgnacji włosów są chętniej wybierane z próżności – według naukowców takie zakupy są powodowane emocjami:

kobiety w wieku 18-35 lat chcą czuć się „młodo”, „szczęśliwie”, „pięknie” i używać kosmetyków, które są łatwe, szybkie w aplikacji oraz usuwaniu;

kobiety w wieku 36-50 lat chcą czuć się „zadbane”, „świeże”, „ponadczasowe” i „pewne siebie”, a jedna z uczestniczek powiedziała, że czuła się „pełna energii” podczas wykonywania codziennej pielęgnacji;

kobiety w wieku 50+ lubią czuć się „pewne siebie”, „efektownie” i „szczęśliwe”, a jedna z uczestniczek stwierdziła, że nie mogłaby zasnąć, gdyby nie ukończyła swojej rutyny pielęgnacyjnej.

Powyższe wyniki badań wskazują na to, że makijaż jest narzędziem, które pozwala wyrazić i wyzwolić siebie, a także przeznaczonym dla wszystkich płci i tożsamości płciowych.

Na podstawie badań 64 proc. brytyjskich kobiet, które noszą makijaż, twierdzi, iż dzięki niemu czują się pewniej, w porównaniu do 43 proc., które uważają, że czują się atrakcyjnej [Mintel, Color Cosmetics – UK, maj 2017 r.]. Produkty do pielęgnacji włosów i trendy są także płaszczyzną, gdzie przemysł BPC pomaga konsumentowi w swobodny sposób wyrazić siebie.

Oferując produkty, które pomagają dostosować koloryt lub styl, dajemy konsumentom możliwość do wyrażenia siebie i stworzenia przestrzeni dla indywidualności. Poprzez rozwój dostosowanych produktów właściciele marek ściślej współpracują z konsumentami, pomagając zwiększyć zaufanie do marki i samych siebie. Wzmocnienie pozycji klienta oznacza poziom zaufania między marką a konsumentem. Pomimo naszej zdolności do wywierania wpływu i przekazywania wiedzy, należy podkreślić, że klienci starają się zachować swoją tożsamość i indywidualność. Nie szukają doskonałości podyktowanej przez influencerów i modeli, ale rozwiązań, które pomogą im zaakceptować ich niedoskonałości. We Włoszech i Hiszpanii 39 proc. kobiet w wieku powyżej 16 lat, które kupiły produkty BPC w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, wolały te produkty, które nie ukrywają niedoskonałości niż ideały [źródło: Lightspeed / Mintel; Insider; Instagram]. Doskonałym przykładem jest podkład do ciała. Aby produkt został zaakceptowany przez dzisiejszego doświadczonego konsumenta, powinien być określony jako kosmetyk wspomagający, a nie środek do „naprawiania i doskonalenia”, który ma przybliżyć do ideału piękna. Konsumenci są teraz bardziej świadomi cyfrowych narzędzi stosowanych do doskonalenia i szlifowania wizerunku „konwencjonalnej sztucznej urody” [źródło: Campaign.com] i są przez to bardziej sceptyczni. Trend autentyczności z różnorodnymi modelami i #bodypositivity wzmacnia prawdziwość i zachęca marki do wykraczania poza szablonowe standardy piękna ostatnich dekad. Konsumenci chcą być najlepszą wersją siebie. Zamiast sprzedawać nieskazitelność, producenci powinni obecnie skupić się na zagadnieniach takich, jak poczucie własnej wartości i miłość. Pozytywność, pewność siebie i wzmocnienie to przekaz, który rozbrzmiewa wśród klientów jako #bodypositivity.

Tekstura to kluczowy element profilu sensorycznego w produktach beauty i personal care. W rzeczywistości jest podstawą podczas podejmowania decyzji o zakupie, ponieważ stanowi o pierwszym wrażeniu, jakie klient ma podczas testowania i nakładania produktu. Ujawnia to aplikację i jednocześnie jakość produktu. Istnieje wiele sposobów kształtowania formulacji, a substancje teksturotwórcze często odgrywają kluczową rolę, ponieważ są niejednokrotnie stosowane ze względu na ich właściwości zawieszające i stabilizujące. Univar Solutions proponuje rozwiązania recepturowe dostosowane do technicznych wyzwań, wymagań odnośnie do deklaracji marketingowych i odczuć sensorycznych. W ofercie znajdują się zarówno syntetyczne, jak i naturalne składniki.

Naturalnie skuteczne

Surowce proponowane przez Univar Solutions, które w 100 proc. są pochodzenia naturalnego i posiadają certyfikat COSMOS to:

Blend o INCI: Sclerotium Gum and Xanthan Gum jest biofermentowanym zagęstnikiem stworzonym z synergistycznego połączenia biopolimerów, który oferuje doskonałe właściwości zawieszające i stabilizujące. Za pomocą tego produktu można opracować kosmetyk w postaci półprzezroczystego płynu, przeznaczonego do aplikacji w sprayu, który charakteryzuje się żelową teksturą z gładkim i nieklejącym się profilem sensorycznym. Jest wysoce wydajny, skuteczny w trudnych warunkach, takich jak wysoka temperatura lub ekstremalne pH.

Natomiast czysta guma sklerotowa zapewnia doskonałe właściwości zagęszczające, stabilizujące i zawieszające. Zapewnia świetny profil sensoryczny o przyjemnym odczuciu. Jest ona skuteczna w trudnych warunkach, może także być stosowany w układach kationowych i solnych.

Doskonałym rozwiązaniem jest guma ksantanowa, która ma zdolność do nadawania tekstury i stabilizowania układu. Ma ona właściwości zawieszające oraz zapewnia długotrwałą, przyjemną aplikację. Kolejnym atutem jest fakt, że jest ona przeznaczona do procesu na zimno.

Lekką i gładką konsystencję galaretki można uzyskać dzięki akrylanowym modyfikatorom reologii. Odpowiednio dobrany kopolimer z neodekanianami winylu ma również dobre właściwości zawieszania i stabilizuje układy emulsyjne. Natychmiast zwiększa swoją lepkość po zastosowaniu neutralizacji. Surowiec jest stabilny w trudnych warunkach, odporny na wysokie obroty mieszania i przeznaczony do procesu na zimno. Tworzy on białą, płynną dyspersję.

Natomiast efekt quick break oraz tekstury typu bouncy łatwo otrzymać za pomocą polimeru metakrylowego. Jest to anionowy, asocjacyjny, hydrofobowy modyfikator reologii, który ma właściwości nadające teksturę i stabilizujące. Tworzy on wodnistą konsystencję z efektem memory shape o szybkiej wchłanialności i świeżości. Zapewnia gładkie oraz nietłuste wykończenie. Jest on łatwy w użyciu w szerokim zakresie możliwości formulacyjnych i w różnych rodzajach produktów, w tym żeli, emulsji i przezroczystych roztworów.

StarDesign™ Care to biodegradowalny środek, który umożliwia natychmiastowe zagęszczenie i jest naturalnie otrzymany z kukurydzy woskowej. Nadaje emulsjom kremistość i zapewnia gładkie odczucie na skórze. Ma wysoką odporność na ścinanie i dobrą kompatybilność ze środkami powierzchniowo czynnymi. Jest bardzo łatwy w użyciu, bez potrzeby przygotowywania premiksu czy też neutralizacji.

Emulgatory pozwalają na uzyskanie jednorodnej struktury z użyciem niemieszających się składników, które tworzą różne fazy (wodna lub tłuszczowa) poprzez zmniejszenie napięcia powierzchniowego. Ponadto mogą odgrywać kluczową rolę w początkowym odczuciu kosmetyku na skórze.

Univar Solutions pomoże wybrać odpowiedni emulgator zgodnie z typem emulsji, ale także z potrzebami konsumentów. Szczególną uwagę warto zwrócić na:

Czysta lecytyna jako emulgator O/W, idealny do naturalnych produktów. Jest delikatny dla skóry i nadaje jej miękkie, gładkie, aksamitne i nielepkie wykończenie. Jest on łatwy w użyciu, może być stosowany jako samodzielny emulgator: umożliwia emulgowanie do 20 proc. oleju bez potrzeby użycia koemulgatora. Surowiec posiada certyfikat COSMOS.

Hybrydy soli akrylanów z modyfikowanymi emulgatorami silikonowymi, które są odwrotną (W/O) emulsją kopolimerów i monomerów w dimetikonie o lepkości 2 cSt. Zawiera również środek inwersyjny (Trideceth-6), który pomaga w kontakcie polimeru z fazą wodną formulacji. ACULYN™ Siltouch Rheology Modifier jest stosowany jako środek zagęszczający i stabilizator emulsji przy jednoczesnej poprawie sensoryki produktu.

Środki powierzchniowo czynne są kluczowym składnikiem w formulacjach myjących. Obniżenie napięcia powierzchniowego ułatwia usuwanie zanieczyszczeń ze skóry i włosów. Istotnym atutem tych surowców są ich właściwości pianotwórcze. Wygląd, ilość i tekstura piany bezpośrednio wpływają na postrzeganie przez konsumenta produktu podczas użytkowania. Dlatego należy je wybierać i uważnie dostosowywać, aby uzyskać najlepszą wydajność oraz korzyści sensoryczne. Zapotrzebowanie rynku na alternatywne substancje dla tradycyjnych siarczanowych środków powierzchniowo czynnych stale rośnie. Konsumenci szukają łagodniejszych i bardziej ekologicznych produktów. Univar Solutions jest dumny ze współpracy z dostawcami, którzy oferują szeroką gamę surowców, a także pomoc w doborze odpowiednich produktów spełniających oczekiwania klientów.

Anionowy środek powierzchniowo czynny – sól sodowa lauryloglukozydu hydroksypropylo-sulfonianu jest naturalnie otrzymywanym, łagodnym surfaktantem sulfate-free o wysokiej wydajności, który tworzy produkty o dużym stopniu pienienia z niskim ryzykiem podrażnienia oczu i skóry. Wszystkie materiały wyjściowe pochodzą ze źródeł odnawialnych lub mineralnych, w rezultacie jest on w 100 proc. biologicznym produktem o wyjątkowych właściwościach użytkowych.

Dla użytkowników istotne jest, aby formulacje do pielęgnacji włosów przeznaczone do produktów oczyszczających, złuszczających lub stosowanych podczas stylizacji (np. suszenie) poszły o krok dalej. Univar Solutions przedstawia wybór składników dających dodatkowe korzyści, które pasują do kosmetyków codziennego użytku i jednocześnie zapewniają dodatkową wartość tych produktów. Dzięki specjalnym składnikom można zapewnić włosom jedwabistość i gładkość w dotyku, dodać ochronę termiczną, zmniejszyć widoczność zniszczeń lub łupieżu na włosach.

Formulacje preparatów rinse-off lub leave-on, przeznaczone do nakładania na mokre lub suche włosy z różnymi teksturami, takimi jak krem-żel, krem o wysokiej lepkości lub płynny żel, można uzyskać dzięki takim surowcom jak modyfikowane silikony. Niejonowe emulsje polimerowe, gotowe do użycia na bazie wody o bardzo wysokiej lepkości z dobrymi kondycjonującymi właściwościami, zapewniają doskonałe uczucie nawilżenia i jedwabiste wykończenie.

Kolejnym przykładem jest niejonowa mikroemulsja czwartorzędowanego aminowego polimeru silikonowego. Zapewnia ona wiele korzyści w aplikacjach do pielęgnacji włosów, takich jak odżywianie, skrócony czas suszenia i zmniejszenie łamliwości włosów, ochrona koloru oraz zmniejszenie negatywnego wpływu ciepła.

Organic Avocado Oil Crude – olej roślinny bogaty w mononienasycone kwasy tłuszczowe. Szeroko stosowany w zabiegach na włosy, dzięki właściwościom wzmacniającym, zmniejszającym występowanie łupieżu, zapobiegającym ich łamaniu i chroniącym je przed uszkodzeniami zewnętrznymi.

Soft focus to efekt optyczny, który sprawia, że obrazy wydają się być pozbawione ostrych kształtów. Jest to możliwe dzięki składnikom zdolnym do rozpraszania światła z płaszczyzny, na której są stosowane. Kosmetyki z efektem soft focus mają zdolność maskowania ujść mieszków włosowych, wygładzenia zmarszczek i tworzenia matowego efektu na skórze. Przyjemna aplikacja jest również kluczem do tego, aby produkt był wyjątkowy i zapadł konsumentowi w pamięci na dłużej. Surowce z tym efektem mogą poprawić właściwości sensoryczne receptury. Wśród bogatego portfolio Univar Solutions znajdują się składniki, które łączą skuteczne działanie formulacji, z tym że efektem. Przykładem takim jest DOWSIL™ VM-2270 Aerogel Fine Particles, czyli hydrofobowa krzemionka o wspaniałych właściwościach absorbujących sebum dzięki dużej powierzchni właściwej 600 m2/g. Zapewnia matowe wykończenie, efekt soft focus i poprawia stabilność formulacji.

Inna grupa to elastomer DOWSIL™ EL-8048 ID, przeznaczony do procesu na zimno z izododekanem wykorzystanym jako nośnik. Zapewnia natychmiastowy blurring effect i zapobiega przed transferem, rozmyciem się koloru w kosmetykach upiększających. Nadaje gładkie, jedwabiste i nietłuste odczucie na skórze.

Nowe koncepcje technologiczne zostały opracowane, aby zainspirować do tworzenia formulacji wpisujących się w trend empowerment.

Nowa formuła EXFOLIATE to formuła zainspirowana naturą, która delikatnie złuszcza skórę głowy, jednocześnie kondycjonując i odżywiając włosy przy równoczesnej łatwej aplikacji i spłukiwaniu. Substancje złuszczające są szczególnie polecane do suchej i tłustej skóry głowy, a także przy łupieżu, aby usunąć wszelkie powstałe i obumarłe komórki skóry. Substancje złuszczające pomagają uzyskać zdrowsze, bardziej lśniące włosy od nasady aż po same końce. Exfoliatory do skóry głowy są przeznaczone do wrażliwych obszarów, dlatego powinny być odżywcze i delikatne.

Dokonując przeglądu formulacji do pielęgnacji włosów, Univar Solutions opracował innowacyjną recepturę: BLOW DRY, jest to krem leave-on do włosów przeznaczony dla kosmopolitycznych konsumentów, którzy szukają skuteczności w swojej codziennej rutynie pielęgnacyjnej, aby stylizować włosy w tzw. biegu.

Dodatkowo produkty do pielęgnacji skóry pomagają dodać energii w ciągu dnia.

HIGHLIGHT to idealny produkt dla osób chcących podkreślić swoje najlepsze cechy podczas codziennej pielęgnacji skóry bez nakładania dodatkowego makijażu. Jego odporność na ścieranie sprawia, że jest idealny dla każdego, kto szuka długotrwałego blasku, który utrzyma się nawet po wyjściu z biura na happy hour.

Univar Solutions pokazuje, w jaki sposób preparat kosmetyczny może pomóc klientom zyskać większe poczucie własnej wartości podczas korzystania z produktów w codziennej rutynie. Nowe innowacyjne rozwiązania w zakresie receptur inspirują konsumentów i pomagają im stawić czoła każdego dnia.

 

Arnita Wofford,
Lise Laure Dunoyer Morali,
Silke Langer,
Aurelia Chartonowicz

Univar Solutions

Artykuł został opublikowany na łamach kwartalnika "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 1/2020

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 3333

    Wakacyjny niezbędnik od Tołpa

    Radośni, wypoczęci i wyluzowani...tacy jesteśmy na wakacjach. Może tegoroczne lato pogodą nas nie rozpieszcza, ale to nie jest przeszkodą, żeby mieć dobry nastrój. Jesteście już na wakacjach? A może upragniony wypoczynek jeszcze przed Wami?Nawet jeśli w tym roku będzie trochę inaczej to pomyślcie choćby o weekendowym wypadzie. Bez względu na to, czy planujecie urlop na wsi, w górach, nad morzem czy na Mazurach, teraz lub w innym terminie, warto mieć pod ręką zestaw minikosmetyków. Mówimy o nich "minisy" ponieważ...są małe. Czytaj dalej

  • 3331

    ROSE for skin – tajemnica młodości

    W kosmetyce róże stosowano już w starożytnych Chinach, Grecji czy w Rzymie. Wykorzystywano napary, oleje oraz owoce jako panaceum na wiele schorzeń i dolegliwości. Do dziś róża jest składnikiem wielu kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji cery naczynkowej, trądzikowej, a także dojrzałej, poszarzałej i zmęczonej. Olejki i ekstrakty różane działają bowiem antyoksydacyjnie, łagodząco, tonizująco i antybakteryjnie. Czytaj dalej

  • 3320

    Lato w stylu ZEW for men – poznaj limitowane wakacyjne propozycje polskiej marki

    Na letni sezon 2020 marka ZEW for men przygotowała dla wszystkich mężczyzn aż trzy limitowane, wakacyjne zestawy, które zapewnią profesjonalną pielęgnację i higienizację w nawet najbardziej wymagających warunkach. Latem męska skóra wymaga szczególnej pielęgnacji i dogłębnego oczyszczenia – eksperci marki zadbali, aby Panowie poczuli świeżość i komfort, bez względu na to, czy spędzają wakacje w mieście, czy w podróży. Czytaj dalej

  • 3319

    Codzienna higiena stóp latem

    Jak dbać o stopy, aby podczas gorących, letnich dni naskórek był zdrowy i ładnie wyglądał? Czytaj dalej

  • 3318

    Żele pachnące latem, czyli nowości od Hagi Cosmetics

    Już w najbliższym miesiącu firma Hagi Cosmetics wprowadza na rynek 3 nowe żele pod prysznic. Wszystkie produkty powstały na bazie naturalnych składników: ekstraktów roślinnych, olejków eterycznych i delikatnych substancji myjących. Każdy z nich ma inny charakterystyczny zapach: ziołowo-kwiecistej łąki, soczystych malin i tropikalnej wyspy. Żele pod prysznic to nowość w kategorii produktowej Hagi. Opakowania kosmetyków zostały wykonane z materiałów z recyklingu. Czytaj dalej

  • 3314

    Letnie bestsellery IsaDory dostępne na douglas.pl

    Lato jest zawsze wyzwaniem dla naszego makijażu. Nie chcemy na siebie nakładać niezliczonej ilości podkładu czy korektora, bo za chwilę może on się roztopić pod wpływem temperatury. Stawiamy wtedy na delikatne krycie, muśnięcie kolorem czy wodoodporne formuły. Takie kosmetyki posiada w swojej ofercie od lat marka IsaDora, która w lipcu wróciła z wybranymi produktami na stronę perfumerii douglas.pl. Czytaj dalej

  • 3313

    W WALCE ZE ZMARSZCZKAMI WOKÓŁ OCZU

    Zmarszczki pod oczami to zmora wielu osób, a w szczególności kobiet. Skóra w tym miejscu jest wyjątkowo cienka i wrażliwa. Znacznie szybciej traci wodę, elastynę oraz kolagen przez co, staje się pomarszczona, dodając lat. Pozbycie się zmarszczek pod oczami jest trudne i wymaga systematyczności, dlatego zdecydowanie łatwiej jest zapobiegać ich powstawaniu. Podpowiadamy, które produkty warto wypróbować. Czytaj dalej

  • 3312

    KOMPLEKSOWA OCHRONA PRZECIWBAKTERYJNA I PIELĘGNACJA DŁONI OD BARWA COSMETICS!

    Szacuje się, że codziennie dotykamy dłońmi swojej twarzy nawet kilkaset razy! Sprzyja to przenoszeniu wielu chorób, ale także osłabianiu bariery ochronnej skóry przez bakterie, a w konsekwencji jej nadmierne przesuszanie. Najważniejszym elementem profilaktyki jest systematyczne dbanie o higienę i częste mycie rąk. Sprzymierzeńcem w walce z drobnoustrojami znajdującymi się na naszej skórze, są specjalistyczne mydła i żele antybakteryjne. Czytaj dalej

  • 3305

    Kryjący błyszczyk do ust Cover Gloss

    Błyszczyk do ust o mocnym kolorze i satynowym wykończeniu. Intensywnie kryjąca, kremowa formuła sprawia, że usta pozostają niesamowicie błyszczące, wyrafinowane i podkreślone kolorem przez długi czas. Olejek arganowy dodatkowo pielęgnuje i nawilża usta, sprawiając, że są gładkie i kuszące. Teraz w nowym, większym opakowaniu! Pojemność: 10ml Cena: 21,99zł Czytaj dalej

  • 3304

    Intensywnie czarna kredka do oczu ROYAL PENCIL

    Marzysz o efekcie głębokiej i odważnej czerni na powiece? Czarna kredka do oczu z oferty Pierre René pomoże Ci spełnić to marzenie! To unikatowy produkt, którego nie powinno zabraknąć w kosmetyczce żadnej kobiety i profesjonalnej makijażystki. Nasza intensywnie czarna kredka wyróżnia się delikatną, kremową formułą, która gwarantuje komfortową aplikację i łatwość blendowania. To produkt, który z pewnością spotka się z uznaniem wszystkich fanek profesjonalnego makijażu! Czytaj dalej

  • 3303

    Oczyszczający żel do rąk - Hand Cleansing Gel 50 ml

    Oczyszczający żel do rąk o właściwościach antybakteryjnych. Zawiera 70% alkohol oraz nawilżający ekstrakt z aloesu i glicerynę. Dłonie są czyste, bezpieczne i bez podrażnień.Skutecznie oczyszcza i odświeża dłonie bez użycia wody. Cena: 7,99zł Pojemność: 50ml Czytaj dalej

  • 3289

    ZATRZYMAJ CZAS Z LINIĄ KREMÓW PRZECIWZMARSZCZKOWYCH OD NIVEA

    Potrzeby skóry zmieniają się wraz z wiekiem. Z biegiem lat nasza cera stawia nam coraz większe wyzwania, także w kwestii jej pielęgnacji. Linia kremów przeciwzmarszczkowych od NIVEA z Olejkami Młodości inspirowanych potrzebami cery w różnym wieku, zadba o piękny i młody wygląd kobiet po 45-tym, 55-tym i 65-tym roku życia. Czytaj dalej

  • 3285

    NOWOŚĆ: Wysuwane pędzle od Real Techniques idealne na podróż!

    Pakując się w podróż, mamy wielki dylemat. Czy zapakować wszystkie swoje kosmetyki i akcesoria do makijażu? A jak czegoś mi zabraknie podczas wykonywania makijażu? W takich sytuacjach potrzebujemy akcesoriów wielofunkcyjnych. Real Techniques nadchodzi z pomocą! Oferta marki zostaje poszerzona o trzy wysuwane, nowe pędzle: do podkładu, pudru oraz różu, które zostały stworzone specjalnie dla Twojej wygody w podróży. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/