L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030

L’Oréal inauguruje nowy globalny program zrównoważonego rozwoju pod nazwą „L’Oréal for the Future”. Określa on najnowsze cele, które Grupa chce zrealizować do 2030 roku i jest odpowiedzią na rosnące wyzwania związane ze środowiskiem i sytuacją społeczną. L’Oréal zapowiada szybszą transformację swojego modelu biznesowego, uwzględniającą ograniczenia planety oraz wzmacnia swoje zaangażowanie - zarówno w kwestie zrównoważonego rozwoju, jak i walkę z wykluczeniem społecznym.

Dotychczasowe zobowiązania Grupy L’Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju były realizowane w ramach programu „Sharing Beauty with All” (SBWA) zainaugurowanego w 2013 roku. Firma wyznaczyła wówczas cele globalne do osiągnięcia w 2020 roku. Bieżący rok podsumowuje tę inicjatywę za rok 2019, ale jednocześnie jest momentem, kiedy Grupa definiuje i ogłasza nowe cele.

Trzy główne obszary nowego programu „L’Oréal for the Future”:

1. Transformacja firmy L’Oréal respektująca ograniczenia planety:

  • do roku 2025 wszystkie zakłady firmy L’Oréal osiągną neutralność emisyjną poprzez poprawę efektywności energetycznej i korzystanie w 100% z energii odnawialnej;
  • do roku 2030 100% tworzyw sztucznych wykorzystywanych w opakowaniach produktów L’Oréal będzie pochodzić z recyklingu lub ze źródeł biopochodnych;

do roku 2030 L’Oréal zredukuje generowaną przez firmę całkowitą emisję gazów cieplarnianych o 50% (vs. 2016 r.) w przeliczeniu na gotowy produkt.

2. Rozwiązywanie pilnych problemów społecznych i ekologicznych w ramach planu zainaugurowanego w maju 2020 r:

  • 100 mln euro na regenerację zniszczonych ekosystemów, zapobieganie zmianom klimatycznym oraz przedsięwzięcia związane z gospodarką obiegu zamkniętego. 50 milinów euro zasili fundusz pomocowy dla potrzebujących kobiet dotkniętych kryzysem społecznym i gospodarczym.

3. Inspirowanie konsumentów L’Oréal do dokonywania ekologicznych wyborów:

  • L’Oréal opracował i wprowadza system znakowania produktów informujący o ich wpływie na środowisko i społeczeństwo w skali od A do E. Produkt z oznaczeniem A będzie uznawany za „najlepszy w swojej klasie”. System ten będzie sukcesywnie wprowadzany we wszystkich markach i kategoriach Tym samym będziemy informować naszych konsumentów o śladzie środowiskowym i społecznym naszych produktów.

„Rewolucja w L’Oréal związana ze zrównoważonym rozwojem wchodzi w nową erę. Planeta stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, dlatego konieczna jest jeszcze większa mobilizacja, aby zachować bezpieczną przestrzeń życiową człowieka. Dlatego też będziemy zmieniać nasze wewnętrzne procesy, ale także wspierać społeczeństwo w rozwiązywaniu globalnych problemów. Wiemy, że największe wyzwania dopiero przed nami. Firma L’Oréal będzie konsekwentnie realizować swoje cele, szanując ograniczenia planety” — powiedział Jean-Paul Agon, CEO Grupy L’Oréal.

Grupa zdefiniowała nowe, mierzalne cele do roku 2030, chcąc walczyć ze zmianą klimatu zgodnie z inicjatywą „Science Based Targets” (Cele naukowe). Ale idzie też o krok dalej, odpowiadając na trzy inne duże wyzwania środowiskowe: zachowanie bioróżnorodności, zrównoważoną gospodarkę wodną i wykorzystywanie zasobów w zamkniętym obiegu.

„W ciągu ostatnich 10 lat dokonaliśmy strategicznej zmiany: zrównoważony rozwój znalazł się w samym centrum naszego modelu biznesowego. Dzięki nowym zobowiązaniom wkraczamy w kolejną fazę i przyspieszamy naszą transformację: poza działaniami ograniczającymi nasz bezpośredni  wpływ na środowisko, będziemy inspirować i pomagać konsumentom dokonywać ekologicznych wyborów, a także angażować się w rozwiązywanie problemów społecznych. Jako lider branży uważamy, że naszą rolą jest budowanie zintegrowanego i zrównoważonego społeczeństwa” - powiedziała Alexandra Palt,  Executive VP - Chief Corporate Responsibility Officer, Grupa L'Oréal.

Nie zaczynamy od zera: od lat działamy globalnie, ale także lokalnie

Program „Sharing Beauty with All” („Dzielenie się pięknem ze wszystkimi”) był ważnym krokiem w podjęciu działań w obszarze zrównoważonego rozwoju również w Polsce. Od 2013 r. zgodnie z celami przedstawionymi w tym programie wszystkie działania firmy prowadzą do zminimalizowania wpływu na środowisko w zakresie ograniczania zużycia wody, energii, emisji CO2 czy generowania odpadów. Firma zobowiązała się, że do 2020 r. zmniejszy swoje oddziaływanie na środowisko o 60% w stosunku do roku 2005, a 100% produktów będzie miało ulepszony profil środowiskowy i społeczny.

- HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie również od wielu lat aktywnie realizuje zobowiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Nasze osiągnięcia w 2019 r. w ramach programu ‘Sharing Beauty with All’ pokazują nasze zaangażowanie i dużą świadomość lokalnych problemów jakimi są np. kurczące się zasoby wody, zmiany klimatu, zanieczyszczenie plastikiem czy nadmierna ilość odpadów. Będziemy kontynuować nasze działania w najbliższych latach, a już pod koniec roku ogłosimy cele zrównoważonego rozwoju dla HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie do roku 2030. Realizacja tych celów w Polsce ma duże znaczenie dla wyników całej grupy, m.in. ze względu na działalność produkcyjną L’Oréal Warsaw Plant – powiedział Niels Westerbye Juhl, Dyrektor Generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju w 2019 r. w Polsce:

  • Emisja CO2: Zmniejszyliśmy emisję CO2 w fabryce o 38% przy jednoczesnym wzroście produkcji o 220% i w centrum dystrybucyjnym o 87%.
  • Zużycie wody: Zredukowaliśmy zużycie wody w fabryce o 40% w odniesieniu do roku bazowego 2005, m.in. dzięki otwarciu Stacji Recyklingu Wody. Wprowadzone innowacje to pierwszy krok w kierunku idei „suchej fabryki”, wpisujący się w ideę gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Na aktualnym etapie inwestycji celem jest odzyskiwanie 46% wody ze ścieków, ale w przyszłości, dzięki stacji recyklingu wody będzie możliwe ponowne wykorzystywanie nawet do 75% wody (8000 m3 miesięczne).
  • Odpady: Od wielu lat prowadzimy liczne projekty mające na celu redukcję odpadów zgodnie z koncepcją GOZ. Gdzie tylko jest to możliwe wykorzystywane są opakowania zwrotne (np. opakowania do surowców czy opakowania zbiorcze dla opakowań jednostokowych). Odpady są segregowane w miejscu ich wytwarzania przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i od 2001 roku nie trafiają na wysypiska.
  • Bioróżnorodność: W L’Oréal Warsaw Plant w Polsce zainaugurowaliśmy unikalny projekt Bioróżnorodność, w ramach którego zinwentaryzowano gatunki roślin i zwierząt występujących na terenie zakładu oraz opracowano strategię utrzymania, jak również zwiększenia bogactwa gatunkowego w strefach, które mają do tego potencjał.

  Inicjatywa „Science Based Targets” to partnerstwo zawiązane przez CDP, inicjatywę Global Compact ONZ, Światowy Instytut zasobów (WRI) i Światowy Fundusz na rzecz Przyrody (WWF). Inicjatywa ma na celu zachęcenie przedsiębiorstw do podejmowania zobowiązań dobrowolnego przekształcenia modelu działań w kierunku gospodarki opartej na technologiach niskoemisyjnych, zgodnym z celem +1,5°C zalecanym przez międzynarodowych ekspertów ds. klimatu.

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 3877

    Arabskie perfumy w olejku – zapachy dla fanów orientu

    Zapach orientu zamknięty w małej buteleczce roll-on? To możliwe. Polski rynek podbijają właśnie arabskie perfumy, praktyczne w użyciu w każdych okolicznościach. A czym się wyróżniają? Odpowiadamy. Czytaj dalej

  • 3874

    Zdrowy wymiar piękna z kosmetykami trychologicznymi Bionigree

    Wiedza połączona z doświadczeniem, siła naturalnych składników, chęć pomocy i edukacji w zakresie właściwej pielęgnacji – tak w skrócie opisać można założenia polskiej marki, która za pośrednictwem swoim produktów troszczy się o stan włosów i skóry głowy swoich klientów. Czytaj dalej

  • 3855

    ZEW for friends - marka ZEW for men ratuje zwierzaki! Poznajcie specjalny balsam ochronny do psich łapek.

    ZEW for men, polska marka kosmetyków naturalnych dla mężczyzn, jest znana z tego, że los zwierząt nie jest jej obojętny. Tej zimy Ekipa ZEW we współpracy z Warsaw Sneaker Store stworzyła coś wyjątkowego - specjalny balsam dla psów. To maksymalna ochrona i wsparcie w pielęgnacji delikatnych łapek naszych pupilów. Co więcej, 10% ze sprzedaży każdego produktu zostanie przekazane na rzecz Fundacji Przyjaciel Zwierz. Czytaj dalej

  • 3850

    Nowy rok, starsza Ty? Nie z Protinolem™ od Avon!

    Myślisz, że o pielęgnacji skóry wiesz już wszystko? Protinol™ to opatentowany przez ekspertów z Instytutu Pielęgnacji Cery Avon składnik, który od chwili pojawienia się na rynku stał się hitem wśród milionów kobiet na całym świecie. Jest on doskonałą i skuteczniejszą alternatywą dla retinolu, pomaga zwiększyć poziom dwóch typów kolagenu w skórze i odmłodzić jej wygląd w zaledwie kilka dni. Nie wierzysz? Przetestuj nowe kremy pod oczy z dodatkiem Protinolu TM i zobacz spektakularne efekty! Czytaj dalej

  • 3837

    Aromatyczna nowość od włoskiej marki Equilibra

    W linii arganowej Equilibra pojawił się nowy Arganowy żel do kąpieli 400ml. Delikatny żel arganowy to aromatyczna, pieszcząca skórę i zmysły nowość, zawiera aż 95% składników pochodzenia naturalnego, jest łagodny, wydajny, idealnie nadaje się dla całej rodziny. Zamienia kąpiel w przyjemny zabieg spa. Wraz z delikatnymi chusteczkami arganowymi Equilibra stanowi aromatyczny duet oczyszczająco – pielęgnujący, który idealnie sprawdzi się zimową porą jako domowe relaksujące spa. Czytaj dalej

  • 3835

    Świąteczny prezent dla niego? Ekologia, wyszukany design czy praktyczne zastosowanie? Co docenią mężczyźni?

    Święta tuż tuż i jak co roku wielu z nas stoi przed wyzwaniem znalezienia wyjątkowego prezentu dla bliskich mężczyzn. Choć oferta upominków, gadżetów czy wydarzeń daje ogromne możliwości wyboru, to znalezienie idealnego prezentu, który sprawi radość mężczyźnie może być niełatwym zadaniem. Zanim wybierzemy się na zakupy warto przemyśleć klucz, jakim będziemy kierować się przy doborze podarunku, aby nasz prezent okazał się trafiony. Czytaj dalej

  • 3824

    Poznaj nowe wody toaletowe hiszpańskiej marki Women’secret stworzone przez kobiety dla kobiet!

    Mamy przyjemność zaprezentować Ci wody toaletowe Women’secret dla kobiet takich jak my: pięknych, czujących się komfortowo i seksownie. Eau's reprezentują klasyczną linię zapachów Women'secret. Te trzy esencje przekazują charakter marki i doskonale opisują jej kobiecy, naturalny i pozytywny charakter. Czytaj dalej

  • 3821

    Wyrusz w nieznaną podróż z perfumami Far Away Beyond

    Far Away to najchętniej wybierana linia zapachów w ofercie Avon. Co minutę na świecie marka sprzedaje 27 flakonów. Kolekcja właśnie poszerzyła się o nowy, wyjątkowy wariant o nazwie Beyond. To pierwsze tak intensywne i skoncentrowane perfumy w tej linii oraz pierwszy produkt, w którego składzie można znaleźć… wanilię z upcyklingu. Czytaj dalej

  • 3804

    Hagi Phases z międzynarodową nagrodą!

    Linia Hagi Phases otrzymała główną nagrodę dla najbardziej innowacyjnego produktu w kategorii pielęgnacja skóry na tegorocznych, międzynarodowych targach Eco Life Scandinavia w Szwecji: Eco Life Scandinavia Czytaj dalej

  • 3800

    Na ratunek zniszczonym i słabym włosom – naprawcza  kuracja restrukturyzująca Equilibra TRICOLOGICA.

    Oczyszczanie, odżywianie, głęboka restrukturyzacja - trzy kroki skutecznej pielęgnacji dla zdrowych, lśniących i naturalnie mocnych włosów. Czytaj dalej

  • 3799

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

  • 3797

    Black Week z Curaprox!

    Zbliża się największe święto zakupów, jakim jest Black Week! Z tej okazji marka Curaprox przygotowała dla fanów pięknego i zdrowego uśmiechu atrakcyjną zniżkę na wszystkie produkty z linii Black is White. Od 22.11 do 28.11.2021 r. w sklepie internetowym marki, kupując szczoteczkę soniczną, szczoteczki manualne, pastę do zębów, a nawet gumy do życia z serii Black is White, możemy skorzystać z 30% rabatu. To doskonały moment, aby przygotować się na mycie zębów, które stanie się delikatną i pełną radości podróżą do zdrowia jamy ustnej. Czytaj dalej

  • 3791

    Wyprzedzając trendy marka Inveray rewolucjonizuje świat manicure innowacyjnym podejściem oraz zaawansowanymi technologicznie produktami.

    Poznaj polską markę, która wprowadza pierwszy i jedyny w swoim rodzaju na skalę światową pielęgnacyjny manicure hybrydowy. Laboratorium Inveray opracowało luksusowe lakiery hybrydowe o niespotykanej dotychczas na rynku kosmetycznym trwałości. Zastosowano wysoce nasyconą pigmentację, która powoduje, że lakiery doskonale kryją już przy pierwszej warstwie, a proces aplikacji koloru jest krótszy o 50%. Czytaj dalej

  • 3783

    Odkryj nową odsłonę Sublime Skin – przeciwstarzeniowej linii od [ comfort zone ].

    Wraz z nadejściem jesieni, nasza skóra potrzebuje dodatkowej pielęgnacji i ochrony. Odpowiednie nawilżenie i odżywienie to klucz do zachowania młodego, promiennego wyglądu. Marka [ comfort zone ] postanowiła w tym roku odświeżyć i ulepszyć linię SUBLIME SKIN, przeznaczoną do skóry normalnej, a także suchej, wymagającej nawilżenia, bądź ujędrnienia. Czytaj dalej

  • 3782

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/