Kosmetyki wyszczuplające – hit czy mit?

Dbałość o szczupłą sylwetkę i dobrą kondycję to nieprzerwanie aktualne tematy, które w ostatnich latach zyskały na szczególnej popularności. Wyraźny wzrost zainteresowania różnego rodzaju amatorskimi formami aktywności ruchowej jest niewątpliwie zjawiskiem bardzo pozytywnym. Z drugiej strony ciągle nie brakuje osób prowadzących statyczny tryb życia, które z różnych przyczyn nie znajdują odpowiedniej motywacji do uprawiania sportu lub zmian nawyków żywieniowych, a które także pragną mieć atrakcyjną sylwetkę oraz gładką i jędrną skórę, pozbawioną cellulitu.

Nie powinno zatem dziwić bardzo duże zainteresowanie kosmetykami o właściwościach wyszczuplających i/lub przeciwcellulitowych, które dla osób aktywnych mogą stanowić atrakcyjne uzupełnienie codziennej rutyny treningowej, a dla tych mniej aktywnych jawią się jako potencjalna droga na skróty. Czy słusznie?

Pomimo, że zjawisko cellulitu nie powinno być bezpośrednio łączone z otyłością, kosmetyki wyszczuplające i przeciwcellulitowe często zaliczane są do tej samej kategorii rynkowej, ponieważ wspólnym mianownikiem obu dolegliwości jest nadmierny rozrost podskórnej tkanki tłuszczowej. Problem cellulitu należy jednak rozpatrywać w nieco szerszym kontekście, gdyż w jego rozwoju bardzo duże znaczenie ma także kondycja układu naczyniowego. Komórki tłuszczowe, zwane adipocytami, na skutek wzrostu ilości magazynowanego w nich tłuszczu powiększają swoją objętość i zaczynają uciskać sąsiadujące z nimi tkanki oraz naczynia krwionośne i limfatyczne. Ucisk jest jedną z przyczyn pogorszenia mikrokrążenia – spada prędkość przepływu krwi, naczynia osłabiają się, tracą swą szczelność i elastyczność. Efektem są lokalne mikroobrzęki i zatory, które, w połączeniu ze zwiększeniem rozmiarów adipocytów i ich przenikaniem z tkanki podskórnej do skóry właściwej, prowadzą do powstawania wyczuwalnych i widocznych na powierzchni skóry nierówności oraz guzków, typowych dla zjawiska cellulitu (efekt tzw. skórki pomarańczowej). W uproszczeniu, cellulit można więc uznać za wypadkową wzrostu ilości i rozmiaru komórek tłuszczowych oraz osłabienia mikrokrążenia, podczas gdy wyszczuplanie skupione jest wyłącznie na walce z nadmiarem tłuszczu.

Specyfika cellulitu, wynikająca z różnic w budowie oraz rozmieszczeniu komórek tłuszczowych u mężczyzn i kobiet, sprawia, że jest to dolegliwość typowo kobieca, a zarazem kluczowe zagadnienie w pielęgnacji kobiecego ciała. Wg różnych źródeł, z problemem cellulitu boryka się nawet ponad 85% pań. Średnio ok. 50% europejskich konsumentek, zwłaszcza młodych i w średnim wieku (18-40 lat) uznaje cellulit oraz nadmierną wagę za najważniejszą kwestię podczas codziennej kosmetyki ciała. Wśród mężczyzn temat cellulitu z przyczyn oczywistych zdaje się nie istnieć, jednak jak pokazują badania firmy Mintel, również panowie przywiązują uwagę do zbyt dużej ilości kilogramów (średnio ok. 40% mężczyzn twierdzi, że jest to istotny punkt w pielęgnacji ciała). Otwiera to pewną furtkę przed producentami kosmetyków, którzy mogą repozycjonować dotychczasowe produkty przeciwcellulitowe jako wyszczuplające, czyniąc je bardziej atrakcyjnymi dla szerszej grupy konsumentów.

Generalnie kosmetyki modelujące sylwetkę, do których zalicza się m.in. produkty antycellulitowe, wyszczuplające oraz na rozstępy, stanowią ok. 30% rynku produktów do pielęgnacji ciała. Każdego roku w Europie pojawia się ok. 200 przeciwcellulitowych nowości, a tylko w Polsce sprzedaje się ich rocznie średnio ok. 4,5 mln sztuk, o wartości ok. 75 mln zł, przy czym szczyt sprzedaży przypada zwykle na cieplejsze pory roku. Wg analiz Mintela, wśród nowych produktów do pielęgnacji ciała wypuszczanych na rynek, największy odsetek deklaruje właśnie działanie przeciwcellulitowe, wyprzedając w ten sposób drugą co do istotności deklarację dotyczącą obecności składników naturalnych oraz ujędrnianie.  

Paradoksalnie, mimo tak dużej popularności kosmetyków przeciwcellulitowych, konsumentki raczej nie spodziewają się po nich cudownych efektów i do skuteczności preparatów modelujących sylwetkę podchodzą ze sporą dozą sceptycyzmu. Tylko dwie osoby na dziesięć poszukują produktu, który rzeczywiście działa i da zauważalne rezultaty, a 10% konsumentek produktów wyszczuplających w ogóle nie odczuło żadnego efektu po ich stosowaniu. Działanie kosmetyków modelujących zwykle sprowadza się do poprawy nawilżenia, wygładzenia i jędrności skóry, a rzeczywisty efekt przeciwcellulitowy i wyszczuplający uzależniony jest nie tylko od  systematyczności stosowania kosmetyku, ale przede wszystkim jego składników aktywnych kosmetyku – ich rodzaju, ilości i stężenia. Rynek surowców kosmetycznych oferuje w tym przypadku bardzo szeroki wachlarz propozycji, począwszy od substancji bardzo klasycznych, z ugruntowaną od wielu lat pozycją, po rozwiązania bardzo innowacyjne, wywodzące się z najnowszych osiągnięć i badań naukowych dotyczących metabolizmu tkanki tłuszczowej.

Najbardziej tradycyjnym składnikiem kosmetyków modelujących sylwetkę jest kofeina (INCI: Caffeine), której mechanizm działania polega na hamowaniu fosfodiesterazy i zwiększaniu syntezy cAMP w komórkach tłuszczowych, czego bezpośrednim skutkiem jest pobudzenie procesu lipolizy - rozkładu magazynowanych trójglicerydów. Dodatkowo związek ten ma również zdolność do stymulowania mikrokrążenia, co, jak wspomniano wcześniej, jest bardzo istotne w walce z cellulitem. Kofeina została po raz pierwszy wykorzystana w kosmetykach wyszczuplających w roku 1978 przez francuską markę Elancyl, pioniera produktów modelujących, a na przestrzeni ponad 35 lat jej skuteczność została wielokrotnie potwierdzona w licznych badaniach naukowych. Dobrze udokumentowana efektywność i działanie, relatywnie niska cena oraz bezproblemowa dostępność stanowią główne przyczyny powszechnego stosowania tej substancji w kosmetykach wyszczuplających i przeciwcellulitowych. Często sięga się także po ekstrakty roślinne stanowiące źródło kofeiny oraz innych związków z grupy zasad ksantynowych, takich jak teofilina czy teobromina. Wymienić tu można np. kawę (Coffea Arabica Seed Extract), guaranę (Paullinia Cupana Fruit Extract), kakao (Theobroma Cacao Extract), ostrokrzew paragwajski (Ilex Paraguariensis Leaf Extract) czy herbatę (Camellia Sinensis Leaf Extract).

Rozkład trójglicerydów do wolnych kwasów tłuszczowych i glicerolu to jednak dopiero początek procesu „spalania tłuszczu”. Kwasy tłuszczowe uwolnione w procesie lipolizy muszą bowiem zostać przetransportowane do mitochondriów i zamienione w energię w procesie β-oksydacji, w przeciwnym wypadku ulegną re-estryfikacji, w wyniku której ponownie powstaną trójglicerydy. Substancją, która wspiera transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów jest karnityna (Carnitine). Ten występujący naturalnie aminokwas zdobył szczególnie dużą popularność w suplementach diety dla sportowców, kulturystów oraz produktach typu „fat burner”. Wspomaga on działanie lipolityczne, które zapewnia np. kofeina, jednak stosowany samodzielnie daje najwyżej umiarkowane efekty, zwłaszcza w kosmetykach. Do klasycznych składników kosmetyków przeciwcellulitowych zaliczyć też można substancje pobudzające krążenie i drenaż limfatyczny. Rolę tę pełnią zazwyczaj flawonoidy, np. rutyna lub hesperydyna, oraz pochodne saponin, np. escyna lub ruskogenina. Często wykorzystuje się także roślinne źródła tych związków, np. skórkę cytryny (Citrus Limon Peel Extract), bluszcz (Hedera Helix Leaf Extract), miłorząb (Ginkgo Biloba Leaf Extract), ruszczyk (Ruscus Aculeatus Root Extract), kasztanowiec (Aesculus Hippocastanum Seed Extract) i inne.

Oprócz tradycyjnych rozwiązań, zadomowionych na rynku kosmetycznym od lat, producenci kosmetyków oraz dostawcy surowców nieustannie poszukują nowych metod walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej i opracowują innowacyjne propozycje, pozwalające spojrzeć na problem cellulitu w nieco innym świetle. Coraz częściej próbuje się wpływać na metabolizm tkanki tłuszczowej nie tylko od konwencjonalnej strony, czyli pobudzania lipolizy, ale także czynione są starania do regulowania procesu lipogenezy, a więc syntezy trójglicerydów w adipocytach. Jedną ze ścieżek oddziaływania na lipogenezę jest ograniczanie wchłaniania glukozy do komórki tłuszczowej,  co prowadzi do zmniejszenia ilości syntetyzowanego tłuszczu. Przykładem substancji aktywnej nowej generacji, która działa w taki sposób, jest fizetyna – naturalny flawonoid wyizolowany z bukszpanu, występujący też w wielu owocach i warzywach (np. kiwi, truskawka, pomidor, ogórek). Badania in-vitro przeprowadzone na adipocytach inkubowanych z dodatkiem kompleksu fizetyny i frambinonu (INCI: Fisetin, Raspberry Ketone) potwierdziły, że kompleks ten całkowicie hamował wchłanianie glukozy do komórki tłuszczowej, co przełożyło się na zmniejszenie syntezy trójglicerydów. Jak dowiedziono, za efekt ten odpowiadała w pełni fizetyna, podczas gdy frambinon – naturalny fenol otrzymywany z anyżu, a występujący też m.in. w malinach (stąd jego zwyczajowa nazwa - keton malinowy), pobudzał przede wszystkim proces lipogenezy. Mechanizm działania fizetyny polega w tym przypadku na inhibicji fosforylacji enzymu PI3K (kinaza-3-fosfatydyloinozytolu), którego aktywność jest kluczowa w procesie wchłaniania i transportu glukozy w komórce tłuszczowej. Synergia działania omawianych związków roślinnych, potwierdzona w badaniach in-vitro, znalazła swoje odzwierciedlenie również w badaniach in-vivo. Kosmetyk zawierający w swym składzie 5% kompleksu Fisetin, Raspberry Ketone, stosowany dwa razy dziennie przez okres 56 dni, spowodował m.in. zmniejszenie obwodu uda, redukcję grubości skóry, wygładzenie typowej dla cellulitu chropowatości skóry oraz poprawę elastyczności.

Co ciekawe, kompleks fizetyny i frambinonu wpływał również na proces dojrzewania adipocytów, czyli adipogenezę. Warto pamiętać, że tylko w pełni dojrzałe i zróżnicowane adipocyty są w stanie magazynować tłuszcz, zatem ograniczenie ich dojrzewania również może przyczynić się do zmniejszenia ilości podskórnej tkanki tłuszczowej, a regulowanie adipogenezy stanowi kolejną możliwość innowacyjnej walki z nadmiarem trójglicerydów. Jak dowiedziono, dodatek kompleksu fizetyny i ketonu malinowego w stężeniu zaledwie 67 ppm do różnicujących preadipocytów skutkował inhibicją adipogenezy na poziomie 95%. Innymi często wykorzystywanymi inhibitorami adipogenezy są flawonoidy, np. dihydromirycetyna lub sylibina, a także peptydy.

Najświeższe badania nad naturą ludzkich komórek tłuszczowych, otwierające zupełnie nowe możliwości w kosmetycznym wyszczuplaniu i walce z cellulitem, dotyczą procesu brunatnienia adipocytów. Dotychczas komórki tłuszczowe dzielono na dwa rodzaje. Adipocyty brązowe, występujące głównie u dzieci, charakteryzują się obecnością dużej liczby mitochondriów oraz wysokim stężeniem białek rozprzęgających, zwłaszcza UCP1, które reguluje proces termogenezy i odpowiada za znaczną aktywność metaboliczną tych komórek. Ich przeciwieństwem są dominujące u osób dorosłych adipocyty białe, w których liczba mitochondriów i aktywność metaboliczna jest niewielka. Komórki te pełnią głównie funkcję magazynującą tłuszcz. W artykułach opublikowanych w literaturze naukowej w latach 2010-2014 opisano jednak również istnienie tzw. beżowych adipocytów. Są to komórki tłuszczowe, które w zależności od stymulującego je bodźca mogą przybierać dwie formy – nieaktywną, zbliżoną morfologią i funkcjonalnością do adipocytów białych, oraz aktywną, zbliżoną do adipocytów brązowych. Na skutek procesu brunatnienia, adipocyty białe oraz nieaktywne adipocyty beżowe przekształcane są do aktywnych beżowych adipocytów. W komórkach tych, z uwagi na duże stężenie białka UCP1,  zachodzi proces termogenezy, tzn. zmagazynowane trójglicerydy ulegają rozkładowi, czego efektem jest powstawanie ciepła.

Stymulowanie procesu brunatnienia adipocytów stało się jedną z najbardziej innowacyjnych i wręcz przełomowych metod walki z nadmiarem podskórnej tkanki tłuszczowej, a na rynku kosmetycznym można znaleźć już produkty, których działanie opierać ma się właśnie na tym mechanizmie. Dla przykładu, marka Lierac w serii Body Slim używa opatentowanego kompleksu „WTB”, składającego się z trzech substancji aktywnych (peptyd, biała wierzba, lotos - Decapeptide-2, Salix Alba Bark Extract, Nelumbo Nucifera Leaf Extract), który, zdaniem producenta, jest zdolny do przekształcania białych komórek tłuszczowych „magazynujących” w brązowe komórki tłuszczowe „spalające tłuszcz”. Ciekawie w tym kontekście prezentuje się również ekstrakt z alg Tisochrysis lutea (INCI: Plankton Extract), który znajdziemy m.in. w serum Antycellulitowa Mezoterapia marki Lirene. Zastosowana substancja czynna stymuluje ekspresję genu UCP1, który odpowiada za przebieg procesu termogenezy tłuszczu, oraz pobudza proces brunatnienia adipocytów i zwiększa β-oksydację tłuszczów. Na uwagę zasługują tu zwłaszcza wyniki uzyskane w badaniach in-vivo przeprowadzonych z Tisochrysis lutea, w których potwierdzono m.in. redukcję obwodu uda o max. 5,7 cm, obwodu bioder o max. 5,5 cm oraz obwodu brzucha u mężczyzn o max. 10,7 cm, a także bardzo korzystny wpływ na jędrność, elastyczność i gładkość skóry (efekty po 56 dniach stosowania kremu z 3% Tisochrysis lutea - Plankton Extract).

Próby nowatorskiego podejścia do walki z cellulitem podejmowane są jednak nie tylko od strony dostawców substancji aktywnych, ale również producentów kosmetyków, którzy proponują coraz ciekawsze i niekiedy zadziwiające formy swoich wyrobów. Świetnym przykładem takiego działania są produkty z kategorii kosmetotekstyliów, czyli połączenia modelującej bielizny z substancjami czynnymi o charakterze wyszczuplającym, przeciwcellulitowym i ujędrniającym. Użyta w bieliźnie tkanina zintegrowana jest ze specjalnymi nośnikami, w których zamknięto kosmetyczne substancje czynne, uwalniane w trakcie noszenia bielizny. Producent szortów marki Nivea Q10, dostępnych od niedawna również na polskim rynku, deklaruje dla swojego produktu działanie modelujące, ujędrniające i przeciwcellulitowe, osiągane dzięki kombinacji kompresyjnych szortów oraz koenzymu Q10, aloesu i oleju ze słodkich migdałów. Skuteczność produktu ma być widoczna już po dwóch tygodniach regularnego noszenia szortów i utrzymywać się do 30 prań. Z kolei austriacka marka Marie Beste Freundin oferuje nie tylko modelujące szorty typu Shape-Effekt, ale również specjalny spray zawierający koktajl wyszczuplających substancji czynnych (m.in. kofeina, karnityna, escyna, ekstrakty z ruszczyku i bluszczu, peptyd), który należy nanosić na wewnętrzną stronę szortów przed każdym założeniem bielizny.

Omawiając tematykę kosmetyków wyszczuplających i przeciwcellulitowych, warto zastanowić się bliżej nad ich skutecznością, zwłaszcza w kontekście wspomnianych wcześniej oczekiwań konsumentów. W przypadku tego typu produktów, oświadczenia marketingowe, poparte odpowiednimi badaniami, dotyczą zwykle efektów maksymalnych – powszechne są sformułowania typu „zmniejszenie obwodu do…”, „aż o…”, „up to…” itp. Efekt maksymalny to de facto najlepszy i jednostkowy rezultat, jaki udało się uzyskać w teście skuteczności kosmetyku. Bardzo rzadko można spotkać się ze wynikiem wyrażonym jako średnią, który choć mniej spektakularny i z pewnością nie tak atrakcyjny marketingowo, daje bardziej rzetelny i miarodajny obraz skuteczności produktu. Zwykle nie jest znany też rezultat, jaki osiągnięto w przypadku aplikacji placebo, o ile takie badanie zostało przeprowadzone. Warto pamiętać, że nawet produkt obojętny, ale stosowany systematycznie  przez odpowiednio długi czas, jest w stanie w sposób mierzalny poprawić kondycję skóry, chociażby dzięki regularnemu masażowi podczas aplikacji kosmetyku i wynikającej z tego poprawy ukrwienia. Solidny test skuteczności, nawet nie tyle gotowego wyrobu, co przede wszystkim użytej w nim substancji aktywnej, powinien zatem uwzględniać efekt generowany przez placebo. Deklarowane w kosmetykach modelujących sylwetkę wyniki maksymalnego wyszczuplenia kosmetycznego są oczywiście bardzo zróżnicowane, w zależności od części ciała oraz czasu aplikacji. W uproszczeniu można przyjąć, że w przypadku talii najczęściej spotykana redukcja to maksymalnie ok. 2,5 cm, rzadziej powyżej 3 cm, natomiast w przypadku ud i bioder maksymalnie 3 do 4 cm. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że różnica między kolejnymi szczeblami w tabeli rozmiarów odzieży to ok. 4 cm, utrata 2-3 cm obwodu raczej nie jest zjawiskiem spektakularnym. Bardzo obiecujące na tle dotychczasowych standardów stają się najnowocześniejsze substancje aktywne o właściwościach wyszczuplających i przeciwcellulitowych, dla których potwierdzono efekty średniego wyszczuplenia na poziomie zbliżonym lub nawet przewyższającym maksymalne wyniki produktów klasycznych, a uzyskiwane rezultaty maksymalne należy uznać wręcz za bezprecedensowe. Nie zmienia to jednak faktu, że żaden kosmetyk nigdy nie zastąpi regularnej aktywności fizycznej oraz zbilansowanej diety, o czym doskonale wiedzą nie tylko konsumenci, ale także producenci kosmetyków modelujących. Z przymrużeniem oka należałoby zatem potraktować jedną z deklaracji marketingowych wyszczuplającego produktu rynkowego, który „stosowany wraz z regularnymi ćwiczeniami fizycznymi pozwala ujędrnić skórę brzucha oraz zmniejszyć obwód w talii”.

Marcin Siekierski,
Provital Polska Sp. z o.o.

Artykuł powstał na podstawie prelekcji "Kosmetyczne wyszczuplanie - hiy czy mit?", wygłoszonej podczas 5. Kongresu Świata Przemysłu Kosmetycznego w Warszawie.

WIĘCEJ INFORMACJI

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

Czytaj inne

FACEBOOK

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/