Kosmetyki kolorowe – przegląd trendów

Potrzeba upiększania ciała towarzyszyła człowiekowi od zarania dziejów, wykopaliska archeologiczne i malowidła naścienne odkrywane przez badaczy w jaskiniach i starożytnych pałacach pokazują, że naszym praprzodkom nie były obce tatuaże, olejki do perfumowania ciała, czy tworzone na bazie wyciągów naturalnych i składników mineralnych farby do zdobienia skóry.

Doskonale znane dziś na całym świecie marki jak Maybelline, L’Oréal czy Helena Rubinstein raczkowały gdy na świecie szalała wojenna zawierucha. Reklamy kosmetyków do makijażu Maybelline pozwalały przetrwać Amerykankom ciężkie powojenne czasy i przystosować się do nowej rzeczywistości, wzywającej je do pracy zawodowej w zastępstwie wdrożonych do armii mężczyzn. Gdy wybuchł niedawny światowy kryzys gospodarczy branża jak zaklęcie powtarzała hasło „efekt szminki” – kosmetyki kolorowe cieszyły się i nadal będą się cieszyć zainteresowaniem ze strony konsumentów.

Prognozy

Prognozy agencji Markets a nd Markets przewidują, że do roku 2020 rynek kosmetyków kolorowych osiągnie wartość 77,7 miliardów dolarów, w 2014 roku jego wartość oceniana była na 57,4 miliarda dolarów1. W przypadku polskiego rynku, kosmetyki kolorowe stanowią 9,7% ogółu wprowadzanych produktów2. Ankieta przeprowadzona przez Euromonitor International wśród 6000 konsumentów dokonujących zakupów on-line w 16 krajach, wykazała iż o wyborze danej marki kosmetyków kolorowych decyduje w dużej mierze ich przystępna cena, kolejnym decydującym czynnikiem jest funkcjonalność produktów3. Już od wielu lat producenci kosmetyków do makijażu dbają o to, by ich produkty nie tylko zdobiły i pozwalały kreować własny indywidualny wizerunek, ale również charakteryzowały się działaniem nawilżającym, przeciwzmarszczkowym, czy fotoochronnym. Intensywny rozwój rynku kosmetyków kolorowych obserwowany jest m.in. w Brazylii, Rosji, Indiach, Chinach, Arabii Saudyjskiej, Tajlandii, Indonezji, czy Turcji3.

Segment kosmetyków kolorowych obejmuje kosmetyki do twarzy (podkłady, bazy, pudry, róże), kosmetyki do oczu (cienie, tusze, kredki, eyelinery), produkty do ust (szminki, pomadki, konturówki, błyszczyki, kredki), a także produkty do paznokci. Poniżej zostaną omówione trendy z jakimi mamy obecnie do czynienia oraz surowce przydatne w realizacji innowacyjnych koncepcji kosmetyków kolorowych.

Makijaż twarzy

Szybkie tempo życia sprawia, że konsumenci poszukują kosmetyków, które będą natychmiastowo maskować mankamenty skóry, wygładzać zmarszczki, zapewniać promienny, świeży wygląd. Mówi się nawet o kosmetykach z efektem selfie-ready, sam termin pochodzi oczywiście od nazwy spontanicznych zdjęć umieszczanych na portalach społecznościowych przez pokolenie millenialsów. Konsumenci oczekują by podkłady i kremy koloryzujące odznaczały się lekką, nieklejącą się konsystencją, trwałością, dobrze rozświetlały cerę, maskowały mankamenty, a zarazem pielęgnowały cerę. Wymaganiom tym można sprostać przy pomocy m.in. wypełniaczy funkcjonalnych4.
Właściwości wypełniaczy zależne są m.in. od struktury powierzchni, właściwości i rozkładu cząstek. Wypełniacze o strukturze płytkowej nadają skórze wrażenie gładkości, idealnie przylegają do skóry i dają efekty optyczne od połysku po mat. Wypełniacze sferyczne natomiast zapewniają dobre krycie, pudrowe aksamitne odczucia, dobrze zrównoważone rozprowadzanie i efekt miękkiego wykończenia4. Efekt soft -focus i wrażenie cery pozbawionej niedoskonałości, sedno kosmetyków selfie-ready, opiera się na prawach fizyki – zasadzie rozpraszania światła. Rozpraszanie światła, czy też odbicie rozproszone, polega na odbijaniu promieniowania świetlnego padającego na cząsteczki wypełniacza we wszystkich kierunkach4. Wypełniacze sferyczne stwarzają natomiast możliwość optycznej redukcji zmarszczki, wpływając na rozproszenie światła w jej zagłębieniu i redukcję obszaru cienia w zmarszczce, a przez to ograniczenie jej widoczności4. Oprócz wypełniaczy funkcjonalnych, w kosmetykach selfie-ready sprawdzą się czynniki filmowtórcze, opracowane na bazie protein sojowych, pullanu, celulozy, jak i żywice silikonowe. Polymethylsilsesquioxane jest przykładem żywicy silikonowej o trójwymiarowej strukturze, której cząsteczki zapewniają skuteczne rozproszenie światła i efekt pudrowego poślizgu na powierzchni skóry5.

Ważną grupą surowców na której bazuje kosmetyka kolorowa są silikony, stosowane od 1953 r. Przez lata sprawdziły się w roli dobrze tolerowanych przez skórę, nietłustych i stabilnych chemicznie środków filmotwórczych zapobiegających ucieczce wody z naskórka, jako kondycjonery nadające miękkość i połysk włosom, związki dobrze dyspergujące pigmenty, poprawiające odczucia sensoryczne i rozprowadzanie m.in. podkładów. Szeroka fala krytyki ze strony konsumentów spowodowała iż koncerny chemiczne stale poszukują surowców o działaniu alternatywnym dla silikonów. Do takich związków należy m.in. PPG-3 Isostearyl Methyl Ether6 - emolient wydajnie zwilżający pigmenty, szybko rozprzestrzeniający się na skórze, zapewniający lekkie, suche i gładkie odczucia. Ciekawą alternatywą, wpisującą się w ideę zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju są surowce pozyskiwane z materiałów biodegradowalnych.

Mieszanina Isoamyl Laurate i Isoamyl Cocoate, pozyskiwana z cukru i oleju kokosowego, charakteryzuje się niską lepkością i odczuciami pozostawianymi na skórze podobnymi do D5, sprawdza się jako medium dyspergujące pigmenty, m.in. dwutlenek tytanu, a także jako świetny rozpuszczalnik dla filtrów organicznych6. Silybum Marianum Ethyl Ester pozyskiwany z nasion Ostropestu plamistego, zawiera w składzie 50% kwasu linolenowego, odznacza się niskim napięciem powierzchniowym, zapewniającym szybkie rozprzestrzenianie po skórze, dobre właściwości zwilżające i dyspergujące6.

Istotnym elementem makijażu jest makijaż oczu. W przypadku cieni do powiek ciekawy efekt, polegający na wrażeniu zmiany koloru w zależności od kąta patrzenia tzw. efekt przejścia kolorów, można uzyskać stosując pigmenty zbudowane z półprzezroczystego podłoża oraz jednej lub kilku warstw innych materiałów. Promienie świetlne przechodząc miedzy poszczególnymi warstwami, ulegają załamaniu, pochłanianiu, odbiciu i interferencji, dając w efekcie wrażenie wędrówki koloru. W skład półprzezroczystego podłoża wchodzi pojedyncza warstwa TiO2 o wysokim w spółczynniku załamania światła, warstwa SiO2 o niskim współczynniku załamania i kolejna warstwa dwutlenku tytanu. Połączenia warstw TiO2 z warstwą SiO2 tworzy interferencję, dającą efekt przejścia koloru7.

Makijaż ust

Wymagania klientów odnośnie produktów do makijażu ust są wielorakie. Idealny produkt powinien zapewniać uczucie gładkości, ale nie tłustości, kolor powinien być trwały i jednakowo intensywny w miarę u pływu czasu, a s am sztyft łatwo rozprowadzać się po skórze. Istotnym parametrem poszukiwanym przez konsumentów jest trwałość szminki, odporność na ścieranie, a także to by sztyft nie pozostawiał kolorowych śladów na powierzchniach mających kontakt z wargami typu szklanki, czy chusteczki. W badaniu konsumenckim przeprowadzonym w 2014 r. w Stanach Zjednoczonych, 61% ankietowanych użytkowników kosmetyków kolorowych do ust wymieniło długotrwały efekt szminki (long – wearing) jako istotny czynnik decydujący o wyborach zakupowych. W okresie od września 2010 do września 2015 r. 39% spośród wszystkich dostępnych w sprzedaży kosmetyków do makijażu ust posiadało claim „long lasting”8. Długotrwały efekt zapewnia szminkom i błyszczykom zastosowanie w formulacji poliisobutenu, surowców opartych na poliwinylopirolidonie (VP/Eicosene Copolymer, VP/Hexadecane Copolymer), kopolimerach akrylowych – Acrylate Copolymer, Acrylate/Acrylamide Copolymer8. Trwałość koloru wspomaga również Shorea Robusta Resin, otrzymywana poprzez nacięcie kory drzewa Shorea Robusta, porastającego głównie południowe zbocza Himalajów. Surowiec połączony z emolientami, działa jako czynnik filmotwórczy, zapewnia połysk, zwiększa przyczepność produktu do warg, pozostawia na ustach gładki film i nie wysusza ich8.

Oprócz długotrwałego efektu duże znaczenie dla klientów odgrywają właściwości nawilżające pomadek. W ankiecie przeprowadzonej przez Mintel w 2014 r. 67% badanych wskazało na właściwości nawilżające jako na najbardziej pożądane benefity9. Składnikiem zapewniającym efektywne nawilżenie delikatnej skóry warg jest m.in. trójmetyloglicyna, związek z grupy betain, czwartorzędowa sól amoniowa, występująca jako jon obojnaczy, obecna w organizmach ssaków i pełniąca funkcję osmolitu. Bezwodna wersja betainy sprawdza się w pomadkach nawilżających, w pudrach wspomaga właściwości kryjące i homogeniczność koloru.

Olej rycynowy jest tradycyjnie wykorzystywanym do recepturowania szminek i sztyftów składnikiem bazowym, zwłaszcza ze względu na zdolność efektywnej dyspersji pigmentów oraz wiązania niepolarnych wosków i polarnych olejów wchodzących w skład receptury. Wadą oleju rycynowego jest jego wysoka podatność na utlenianie, dlatego też poszukuje się surowców alternatywnych. Przykład zamiennika stanowi Polyester-4, surowiec sprawdza się jako rozpuszczalnik barwników i medium dyspergujące pigmenty, umożliwia recepturowanie produktów o bogatej, kremowej teksturze, zapewniających ustom połysk i gładkość. Badanie porównujące właściwości Polyester-4 i dwóch emolientów: Pentaerythrityl Tetraisostearate i Diisostearyl Malate, wskazało na znacznie lepszą stabilność oksydacyjną w przypadku Polyester-410. Inną alternatywę dla oleju rycynowego może stanowić kompleks Capryloyl Glycerin – kwasu tłuszczowego otrzymywanego z odpadowych surowców pozostających przy rozłupywaniu orzechów kokosa oraz kwasu sebacynowego otrzymywanego z oleju rycynowego. Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer - emolient, humektant, solubilizator, związek dyspergujący pigmenty zapewnia właściwości aplikacyjne porównywalne z olejem rycynowym i jest przy tym mniej podatny na procesy utleniania11. Badanie (test Rancimat, polegający na utlenianiu próbki za pomocą powietrza w stałej temperaturze) wykonane przez producenta surowca wykazało iż polimer jest 50% bardziej stabilny niż olej rycynowy. Balsamy i pomadki do ust z wykorzystaniem surowca wykazują wyższy stopień połysku, a także lepiej nawilżają wargi, co zostało udowodnione w testach przy użyciu kutometru MPA580 Courage+Khazaka. Ponadto Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer absorbuje wodę z otoczenia (wykazany w badaniach 1,39% wzrost masy surowca w ciągu 24h), przez co włączony do pomadek, zapewnia ustom optymalne nawilżenie11.

Jeśli chodzi o trendy marketingowe, od pewnego czasu popularnością cieszą się pomadki żelowe, czy też pomadki o intensywnie nasyconym kolorze, nadające ustom matowe wykończenie. Klarowne, przezroczyste sztyft y można uzyskać m.in. dzięki połączeniu poliamidów Polyamide-8 i Polyamide-3, związki te zapewniają efekt long-lasting, wodoodporność, połysk, umożliwiają zawieszenie pigmentów, ozdobnych drobin, poprawiają odporność na ścieranie12. Efekt matowego wykończenia makijażu ust można uzyskać przy pomocy połączenia polimeru filmotwórczego Hydrogenated Polycyclopentadiene i izododekanu. Surowiec poprawia odporność na ścieranie, adhezję do skóry, nadaje połysk i ułatwia zawieszenie pigmentów. W matowych pomadkach sprawdzi się również talk modyfikowany powierzchniowo za pomocą ITT - trizostearynianu izopropylotytanu. Surowiec poprawia dyspergowalność proszków w olejach naturalnych, estrach, węglowodorach, wykazuje dobre powinowactwo do skóry13. W uzyskaniu intensywnego, nasyconego koloru pomocne będą dyspersje pigmentów, dla przykładu dyspersja 70% powierzchniowo modyfikowanego za pomocą triizostearynianu izopropylotytanu, pigmentowego dwutlenku tytanu czy tlenków żelaza w mieszaninie estrów13.

Ciekawym pomysłem są balsamy do ust pakowane w obustronne opakowania, pozwalające na zamknięcie dwóch sztyftów o różnych zapachach i smakach w jeden pojemnik14. Warto wspomnieć również o opakowaniu typu „jumbo stick”, które zabezpiecza sztyft przed uszkodzeniami i odkształceniami powstającymi w wyniku codziennego użytkowania.

Stylizacja paznokci

Moda na kolorowe paznokcie sięga czasów antycznych. W starożytnych Chinach, Babilonie i Egipcie, kobiety dekorowały paznokcie przy użyciu ekstraktów roślinnych oraz pasty przygotowywanej z wosku pszczelego, wyciągów roślinnych i białek jaj. Lakier do paznokci, jaki znamy dzisiaj został wynaleziony po I Wojnie Światowej, jako efekt rosnącego zainteresowania nitrocelulozą i sposobami jej przemysłowego wykorzystania. Sześć najważniejszych czynników decydujących o wyborze danego lakieru do paznokci, wymienionych przez uczestniczki badania przeprowadzonego przez Kansas State University, to: kolor, cena, sposób aplikacji, stopień krycia, szybkość wysychania i długotrwały efekt15.

Podobnie jak w pozostałych kategoriach kosmetyków, wśród produktów do paznokci również obserwuje się zacieranie granic między koloryzacją a pielęgnacją. W kategorii lakierów do paznokci rosną w siłę produkty, mające nie tylko nadać modny kolor płytce paznokcia, ale też pielęgnować ją, wzmacniać i niwelować uszkodzenia. W Stanach Zjednoczonych kosmetyki do pielęgnacji paznokci zanotowały w latach 2013-15 18%-owy wzrost sprzedaży16. Połączenie „koloryzacji” płytki paznokcia z jej pielęgnacją z powodzeniem znajdzie nabywców wśród klientów salonów kosmetycznych, poddających paznokcie częstym zabiegom manicure hybrydowego, akrylowego i innym metodom stylizacji, nie pozostającym bez wpływu na stan płytki paznokcia. Raport agencji Mintel Nail Color and Care US 2016 Report16 jednoznacznie wskazuje iż blisko jedna czwarta badanych ma obawy co do szkodliwego wpływu związków chemicznych, ponadto 25% kobiet w Wielkiej Brytanii wyraziło w badaniu zainteresowanie produktami nie tylko zapewniającymi paznokciom kolor ale również nawilżenie i wzmocnienie. Przykładem nowych, „hybrydowych” produktów do paznokci może być Nails Inc Gel Effect Coconut Brights Collecti on, zawierający w składzie wodę kokosową, znaną z właściwości nawilżających i wzmacniających16. Huile au Miel Nourishing Nail Care od Manucurist stanowi natomiast połączenie oleju sojowego, oleju z migdałów, oleju arganowego, słonecznikowego, karotenoidów i ekstraktu z miodu, mających za zadanie odżywiać i wzmacniać paznokcie. Zdolność wzmacniania i utwardzania płytki paznokciowej wykazuje również olej pozyskiwany z kory drzew Pistacia lentiscus występującego na greckiej wyspie Chios17. Konsumenci przywiązują dużą uwagę do trwałości stosowanych preparatów, dlatego nie mija moda na kosmetyki do paznokci z efektem long-lasting. Według Mintel, 41% kobiet w Wielkiej Brytanii jest zdania, że stosowany przez nie lakier do paznokci nigdy nie jest tak trwały, jakby tego po nim oczekiwały16.

Ciekawą propozycją zwłaszcza dla zwolenników ekologii i rodziców, mogą okazać się lakiery wodne. Lakiery wodne mogą być definiowane jako kompleks koloidalnej dyspersji polimerów i pigmentów w wodzie18. Polimery pełnią rolę lepiszcza, zagęstnika i czynnika dyspergującego pigmenty. Surowcem wykorzystywanym do produkcji lakierów wodnych jest m.in. Polyurethane-35, umożliwiający uzyskanie delikatnego, elastycznego filmu na powierzchni paznokcia, a także poprawiający wodoodporność produktu19. Innym przykładem surowca umożliwiającego recepturowanie polecanych zwłaszcza dla dzieci i nastolatków, ekologicznych i pozbawionych rozpuszczalników organicznych lakierów wodnych jest Styrene/Acrylates Ammonium Methacrylate Copolymer20. Surowiec zapewnia połysk paznokcia, efekt long-lasting i fast dry a także trwałość koloru.

W kwestii nietypowych efektów zdobień warto wspomnieć o lakierach zmieniających kolor bazujących na zjawisku termochromizmu lub fotochromizmu. Farbki do tego typu zdobień zawierają w składzie związki organiczne o układzie sprzężonym benzopiranu/benzooksazyny i drugiego fragmentu aromatycznego, zaliczane do grupy spiropiranów i spirooksazyn21. Do modnych efektów na paznokciach zaliczyć można zdobienia satynowe i matowe, wykonywane przy pomocy lakierów zawierających w składzie krzemionkę. Efekt wzoru tkaniny, przypominający trójwymiarową siatkę przeplatanych włókien, możliwy do uzyskania dzięki włóknom politereftalanu etylenu21. Przez krótki czas popularne były również paznokcie z wykończeniem o strukturze kawioru, uzyskiwanym przy pomocy plastikowych bądź szklanych mikrogranulek, paznokcie magnetyczne, czy też tzw. „crackle effects”. Na uwagę zasługuje polski patent dotyczący lakierów z dodatkiem związków podobnych do tych wykorzystywanych w soczewkach kontaktowych, pozwalających na przepływ tlenu miedzy płytką paznokcia, a otoczeniem, cieszący się zainteresowaniem zwłaszcza w krajach muzułmańskich21.

Siła technologii

Dynamiczny rynek kosmetyczny nie pozostaje obojętny wobec rozwoju technologii cyfrowej, eksperci zwracają uwagę na rosnące znaczenie aplikacji mobilnych22. Aplikacje przypominające o konieczności ponownego nałożenia na skórę kremu z filtrem, pomocne w ocenie znamion skórnych, czy te pozwalające dobrać kolor szminki czy cieni do powiek najlepiej pasujących do naturalnego koloru skóry i włosów, są coraz częściej wspominane w branżowych mediach. Makeup Genius App, to pierwszy wirtualny doradca, pozwalający na stworzenie różnorodnych wersji makijażu, podobną aplikację, pozwalającą m.in. na optymalny dobór błyszczyka do ust oferują swoim klientom drogerie Sephora23.

Podsumowanie

Tego roku kolekcje kosmetyków kolorowych, zgodnie z wytycznymi Pantone przybrały barwę pastelowego różu i chłodnego błękitu, pojawiają się opinie, że po nich przyjdzie moda na kolory Ziemi, brązy, zielenie i szarości. Trendy w kosmetykach kolorowych ulegają szybkim zmianom, w zasadzie nie wiadomo do końca, czy dyktują je domy mody, czy ulica. Wspomniane w artykule rozwiązania na pewno nie wyczerpują tematu, pokazują za to dynamikę i potencjał rozwoju rynku kosmetyków kolorowych oraz innowacyjność i elastyczność branży surowcowej, często inspirującej producentów kosmetyków i wyprzedzającej potrzeby konsumentów. Przegląd mód i trendów ostatnich kilkunastu miesięcy pozwala zauważyć, iż mimo szybko zmieniających się upodobań, takie cechy produktów jak: właściwości pielęgnujące, długotrwały efekt i korzystna relacja ceny do jakości, niezmiennie pozostają obiektem zainteresowania konsumentów.

 

 

 

 

Aneta Kołaczek
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

 

BIBLIOGRAFIA

1.http://www.gcimagazine.com/marketstrends/segments/cosmetics/List-Top-Drivers-of-Color-Cosmetics-to-2020-323896161.html
2.http://www.mediolan.msz.gov.pl/pl/nasze_projekty/projekty_ekonomiczne/polskie_firmy_we_wloszech/sektor_kosmetyczny/opis_sektora_kosmetycznego;jsessionid=3D70FB93BC9CA54CE4BA018B900
1817D.cmsap1p
3.http://www.gcimagazine.com/marketstrends/segments/cosmetics/The-F-Word-of-Color-Cosmetics-Functionality-290670871.html?prodrefresh=y&ajs_aid=5abcd498-15aa-43c6-89c4-ef955c4b32f0&ajs_uid=3247D3899812H1W
4. Wypełniacze funkcjonalne i ich wpływ na formulacje kosmetyczne, L.Heider, M. Termer, S. Weger, J. Zurlage, F. Pflücker, Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 4/2015
5. Materiały firmy Bluestar Silicones
6. Looks good, feels great, J. Woodruff , SPC Soap, Perfumery & Cosmetics, January 2014 Vol 88 No 1
7. Eksplozja emocji – trendy 2017 wymagają zaawansowanej technologii, V. Pian, Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 4/2015
8. Market relevance of lipstick transferresistance, M. Heldermann, Personal Care, March 2016
9. http://www.mintel.com/press-centre/beauty-and-personal-care/colorcosmetics-sales-trends
10. Maximizing the Performance of Color Cosmetics by Multifunctional Ingredients, M. Heldermann, K. Burch, SOFW-Journal, 138, 3-2012
11. Natural polimer for modern colour applications, R. Burgo, Y. He, L.Lampe, E. Mustafa, Personal Care, February 2014
12. Materiały firmy Croda
13. Materiały firmy Kobo
14. https://thefriendend.com/
15. An Exploratory Study of the Factors That May Affect Female Consumer’s Buying Decision of Nail Polishes, Ch. Sun, K. Adhikari, K. Koppel, Cosmetics, 2015, 2, 187-195
16. http://www.mintel.com/blog/beauty-market-news/beauty-spot-nailcolour-care
17. Materiały firmy ProTec Ingredia
18. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?di=10.1.1.581.4314&rep=rep1&type=pdf
19. Materiały firmy Bayer
20. Materiały firmy Interpolymer
21. Technology-driven trends in nail polish color and texture, F. C. Pagano, Cosmetics&Toiletries January/February 2014
22. http://www.cosmeticsdesign.com/Market-Trends/CD-Buzz-Latestanalysis-on-the-winning-digital-tacti cs-for-beauty-players
23. https://sephoravirtualartist.com/

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

  • 2554

    LUKSUSOWE MGIEŁKI SAMOOPALAJĄCE DO TWARZY I CIAŁA

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma mgiełki samoopalającej to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2553

    Ochronny krem do twarzy FAMILY 50 SPF UVA+UVB Eveline Cosmetics

    Wysoko wodoodporny ochronny krem do twarzy z filtrami SPF 50 UVA/UVB zapewnia skuteczną, szeroką ochronę skóry twarzy, szyi i dekoltu przed promieniami słonecznymi oraz fotostarzeniem. Czytaj dalej

  • 2552

    Intensywnie naprawczy balsam po opalaniu makadamia & kukui d-panthenol Eveline Cosmetics

    Multiregenerująca formuła do skóry suchej i wrażliwej, o wysokiej zawartości D-panthenolu, olejku makadamia i olejku kukui, błyskawicznie łagodzi i uspokaja skórę podrażnioną opalaniem na słońcu, jak również w solarium. Czytaj dalej

Czytaj inne

FACEBOOK

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/