Kosmetyki dla mężczyzn – rynek, produkty, najważniejsze preparaty kosmetyczne w męskiej pielęgnacji

Wizerunek mężczyzny zmienił się na przełomie ostatnich lat. Współczesny mężczyzna coraz bardziej dba o siebie, swój wygląd zewnętrzny. Rynek kosmetyków dla mężczyzn intensywnie rozwija się z roku na rok.

W 2016 roku rynek produktów dla mężczyzn w odniesieniu do 2012 wartościowo wzrósł o 19,20 %, a ilościowo wzrósł o 14,60 %. Jeszcze kilka lat temu to domeną kobiet była troska o jak najlepszy wizerunek, teraz to również mężczyźni starają się być atrakcyjniejsi, piękniejsi i młodsi dlatego właśnie stosują kosmetyki do pielęgnacji. Mimo, że mężczyźni dbają o siebie bardziej, największą popularnością cieszą się te kosmetyki, które specjalnie przeznaczone są dla mężczyzn. Przekaz takich kosmetyków musi być dla nich czytelny, by mieli pewność że są to kosmetyki właśnie dla nich, spełniają ich indywidualne potrzeby, ponieważ przekonani są że tylko te produkty są dla nich skuteczne. Ta informacja musi być łatwo zauważalna, stąd też odpowiednia barwa opakowań (przeważnie czarna, czarno-biała, brązowa, granatowa, zielona) oraz czytelna na froncie informacja w nazwie produktu dla mężczyzn bądź po prostu men.

Podobnie jak kobiety mężczyźni stosują kosmetyki do pielęgnacji włosów, ciała oraz twarzy. W odróżnieniu od kobiet mężczyznom nie aż tak bardzo zależy na odpowiednim składzie, nie są dla nich aż tak istotne składniki, które są wykorzystane w kosmetyku. Dla nich najważniejszy jest efekt końcowy, czyli tak naprawdę wskazania do stosowania danego kosmetyku – skuteczność stosowania, wydajność, cena, odpowiedni zapach oraz marka. W kosmetykach dla mężczyzn popularnością cieszą się produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry suchej, wrażliwej. Mężczyzna poszukuje preparatów które chronią przed promieniowaniem UV oraz zmniejszają podrażnienia powstałe wskutek golenia. Oprócz golenia skóra mężczyzn narażona jest na szkodliwe działanie parametrów zewnętrznych, takich jak niekorzystne działanie czynników atmosferycznych, stres środowiskowy.

Biorąc pod uwagę trendy nie można ominąć kosmetyków do pielęgnacji brody. Nowy trend wizerunku współczesnego mężczyzny (niesamowicie męski, zadbany facet z brodą), nazywany jest lumbersuskualnością. Po latach dominacji ideału mężczyzny przedstawianego jako zadbanego, gładkiego metroseksualisty przyszedł czas na powrót mężczyzny utożsamianego z silniejszym od kobiety, mocnym „drwalem”. Zarost stał się głównym atrybutem męskości. Dwa główne elementy produktów do pielęgnacji brody skupiają się na myciu oraz nawilżaniu. Są one specyficzne z punktu widzenia przeznaczenia. Produkty do pielęgnacji brody muszą posiadać w swoim składzie substancje aktywne, które będą pielęgnowały delikatną, skłonną do podrażnień, nadwrażliwości, skórę twarzy, która znajduje się pod owłosieniem ale także kondycjonować, zmiękczać same włosy. Włosy na twarzy są też inne niż te, które rosną na głowie. Są one bardziej sztywne, bardziej oporne na stylizację, włosy te skłonne są do rozdwajania, skóra pod brodą częściej może swędzieć, nadmiernie łuszczyć się. Kosmetyki do pielęgnacji brody mają zmiękczać, natłuszczać włosy, łagodzić podrażnienia. W związku z faktem iż znajdują się one blisko nosa zapach odgrywa również kluczowe znaczenie. Mężczyźni preferują albo typowe męskie zapachy albo nuty cytrusowe. Mężczyzna z zarostem lub brodą nie oznacza klienta, który nie dba o swój wygląd, a jego zarost wynika z nieprzykładania troski o to, jak jest odbierany. Wręcz przeciwnie. Mężczyzna chce, aby widoczne było, że jest świadomy, zarówno samego aktualnego trendu jak i co robić, by wyglądać „w brodzie dobrze”. Dlatego też w kosmetykach do pielęgnacji brody wykorzystuje się substancje aktywne, które dobrze wpływają na stan i jakość włosów. Obok wspomnianych substancji nawilżających, emolientów, składników łagodzących podrażnioną skórę, stosuje się również te które wpływają na porost włosów, zapobiegają ich wypadaniu, wzmacniają włosy oraz je regenerują, poprawiają ich kondycję, nadają blask. Do składników pobudzających ich wzrost zalicza się m.in.: roślinne komórki macierzyste, witaminy z grupy B, ekstrakt z chinowca, żeń-szenia, czy składniki poprawiające ukrwienie takie jak ekstrakt z papryki, kłączy tataraku, kofeina.

Nie wszyscy mężczyźni jednak chcą mieć brodę. Stąd też kosmetyki do golenia oraz kosmetyki po goleniu, nadal należą do najczęściej kupowanych przez nich wyrobów kosmetycznych. Produkt do usuwania owłosienia musi spełniać wiele funkcji jednocześnie. Oczywiście najistotniejsze jest, aby ułatwiał usuwanie zarostu, jednak musi on uwzględniać specyficzną skórę twarzy mężczyzn oraz łagodzić podrażnienia wywołane samym goleniem. Najbardziej popularne są pianki oraz żele do golenia. Zadaniem tych kosmetyków oczywiście oprócz ułatwienia usuwania owłosienia jest pozostawienie skóry odpowiednio nawilżonej oraz łagodzenie podrażnień powstałych podczas golenia. W tym celu stosuje się surowce, które z jednej strony zmiękczają zarost, z drugiej, koją. Oprócz coraz bardziej popularnych w pielęgnacji olejów stosuje się znane od lat: masło shea, kwiat bawełny, glicerynę, aloes, chitozan, kreatynę czy arnikę. Podczas częstego golenia mężczyznom niejednokrotnie doskwiera problem wrastających włosów. Proces ten przyczynia się nie tylko do nieestetycznego wizerunku, może również być przyczyną stanów zapalnych oraz wyprysków. Spowodowało to wzrost popularności wśród mężczyzn peelingów do twarzy, zarówno delikatniejszych, enzymatycznych jak i mechanicznych. W produktach złuszczających do męskiej pielęgnacji twarzy rekomenduje się kwasy owocowe AHA, które oprócz złuszczania naskórka nawilżają i zmiękczają twardą skórę. W peelingach mechanicznych stosuje się standardowe surowce usuwające martwy naskórek takie jak sproszkowane łupiny orzecha włoskiego bądź innych orzechów, kawę, która dodatkowo energetyzuje skórę i poprawia jej ukrwienie.

Kosmetyki do włosów dla mężczyzn to przede wszystkim szampony, produkty przeciw wypadaniu włosów oraz środki do ich stylizacji. Preparaty do pielęgnacji włosów dla mężczyzn odpowiadają głównie na trzy problemy, z którymi borykają się mężczyźni. Należą do nich: wzmożone wypadanie włosów, łupież oraz produkty przeciw siwieniu włosów. Jeżeli mężczyznę nie dotykają powyższe problemy to najczęściej sięga on wtedy po ogólnie dostępne produkty dla kobiet i mężczyzn bądź po popularne preparaty do mycia typu 2 w 1 ( nawilżające, odświeżające produkty do mycia ciała i włosów). Wybierając kosmetyki do mycia ciała i włosów decydujący w wyborze jest zapach produktu. Wśród produktów przeciw wypadaniu włosów najczęściej kupowanym wyrobem jest szampon. Mężczyźni skłonni są stosować również produkty do wcierania w skórę głowy, natomiast zdecydowanie najrzadziej sięgają po wszelkiego rodzaju odżywki do włosów, maski czy olejki. Decydując się na zakup istotna jest dla nich szybkość użycia produktu, wygoda stosowania. Wzmożone wypadanie włosów u mężczyzn związane jest głównie z łysieniem androgenowym. Powstaje ono w wyniku braku genetycznej odporności mieszków włosowych na tzw. dihydrotestosteron (DHT), czyli aktywną pochodną testosteronu. W wyniku jego działania na mieszki włosowe następuje systematyczne osłabienie włosów. Początkowo włosy są coraz cieńsze, delikatniejsze, wolniej rosną, mogą być mniej wybarwione. Z czasem proces ten prowadzi do uśpienia cebulki włosowej, zabliźnienia mieszków. Proces ten na tym etapie jest już nieodwracalny. Można go jednak opóźnić, zatrzymać m.in. stosując inhibitory reakcji przekształcania testosteronu w dihydrostestosteron. Stosując zewnętrzne preparaty wykorzystuje się blokery enzymu, który jest niezbędny do tej hormonalnej transformacji. Na rynku kosmetycznym znajdują się surowce, które mają działanie hamujące enzym 5 alfa reduktazę i je stosuje się, w preparatach przeciw wypadaniu włosów, obok składników czynnych, które poprawiają ukrwienie. Przykładowymi składnikami są ekstrakt z chmielu, drzewa oliwnego czy egzotyczny ekstrakt z kory drzewa Muira Puama. Najczęściej stosowanymi natomiast substancjami czynnymi poprawiającymi krążenie są: kofeina oraz substancje bogate w kofeinę, między innymi ekstrakt z guarany, ekstrakt z kłączy tataraku substancje które zawierają kapsaicynę – np. ekstrakt z papryki czy pieprzu. Kolejnym problemem z którym borykają się mężczyźni jest pojawienie się siwych włosów. Mimo, że problem ten nie doskwiera im tak bardzo jak kobietom, fakt iż dotyka coraz młodszych mężczyzn sprawia, ze kosmetyki przeciw siwieniu cieszą się coraz większym powodzeniem. Współczesny mężczyzna niechętnie będzie sięgał po preparaty do koloryzacji włosów, farby. Stąd też producenci kosmetyków stworzyli dla nich osobną linię szamponów czy preparatów do spryskiwania włosów. Skuteczność ich działania wynika z zastosowania pigmentów bądź ekstraktów roślinnych bogatych w barwniki – m.in. ekstrakt z kasztanowca, henna, ekstrakt z orzecha włoskiego. Na rynku dostępne są również surowce, które pobudzają produkcję barwnika – melaniny w mieszku włosowym. Produkty te jednak trzeba stosować systematycznie, gdyż widoczne efekty wymagają czasu. Zaletą ich stosowania natomiast jest trwałość efektu oraz fakt, iż surowce te mogą być stosowane przy każdym kolorze włosów.

W przypadku substancji aktywnych, które zawierają roślinne barwniki efekt widoczny pojawia się nawet po pierwszym umyciu, jednak nie jest on trwały i stosowanie produktu warunkuje otrzymany kolor – klient nie ma wpływu na odcień włosów. Najczęściej jednak kupowanym przez mężczyzn produktem do pielęgnacji włosów jest szampon przeciwłupieżowy. Potwierdza to fakt, iż w wielu reklamach tych szamponów pojawiają się właśnie panowie. Niejednokrotnie sięgają oni po takie szampony do codziennej pielęgnacji nawet gdy nie borykają się z problemem łupieżu. Przy wyborze takiego szamponu mężczyźni częściej sięgają po produkty odświeżające, chłodzące bądź pobudzające. Efekt taki otrzymuje się dzięki dodatkowi mięty, mentolu bądź wykorzystując odpowiednią kompozycję zapachową. Kolejną grupą kosmetyków popularnych wśród mężczyzn są kosmetyki do stylizacji włosów. Tradycyjnie stosowali oni głównie pomady, żele do włosów. Nowy trend w kosmetykach do stylizacji dla mężczyzn wynika również z mody. Kiedyś mężczyźni mieli przede wszystkim krótkie włosy, czasem długie. W dzisiejszych czasach w wizerunku mężczyzny znaczną rolę odgrywa także fryzura. Stąd też włosy mają różną długość, ścięcia. Pojawił się więc szeroki wachlarz kosmetyków dedykowanych utrwalaniu fryzury. Obok past do stylizacji, gum, kremów, dostępne są również ponownie po przerwie pomady, spray’e, woski, pianki czy lakiery. Wybór odpowiedniego kosmetyku zależny jest od typu włosów oraz efektu końcowego, który chce się uzyskać. W kosmetykach do stylizacji najważniejsze będą substancje bazowe warunkujące jaka będzie fryzura, a nie substancje aktywne gdyż kosmetyki te nie mają za swój cel kondycjonować, pielęgnować, odżywiać włosów. Coraz częściej na kosmetykach do stylizacji włosów pojawia się informacja dot. tzw. „naturalnej stylizacji”. Związane jest to z ogólnym trendem naturalności preparatów kosmetycznych, gdyż zazwyczaj jako substancje utrwalające fryzurę stosuje się polimery stylizujące syntetyczne bądź biotechnologiczne. Efekt naturalnej stylizacji otrzymuje się dzięki wykorzystaniu substancji filmotwórczych oraz naturalnych substancji zagęszczających. Konsumentom zależy, aby stworzona fryzura wyglądała jak najbardziej naturalnie przy jednoczesnej wysokiej jej trwałości. Takie właściwości kosmetyku można osiągnąć dzięki wykorzystaniu m.in. oleju jojoba ( wosku), kwasu alginowego (otrzymanego m.in. z alg lub trawy morskiej, gumy ksantanowej (powstałej podczas bakteryjnej fermentacji), pektyn (wykorzystuje się głównie pulpę jabłkową oraz skórki owoców cytrusowych) , karagenu (otrzymanego z alg czerwonych). Z punktu widzenia technologicznego do najważniejszych parametrów surowców wykorzystywanych w produktach stylizujących zalicza się szybką i łatwą rozpuszczalność zagęstników, transparentność otrzymanego produktu, szeroki zakres pH wyrobu oraz odporność na działanie innych substancji aktywnych zawartych w wyrobie. W celu zwiększenia trwałości fryzury stosuje się także dodatek filtrów promieniowania UV. Zgodnie z aktualnymi trendami produkty do stylizacji mają pełnić funkcję tzw. kosmetyku multi funkcjonalnego. Oznacza to, że produkty stylizujące mają również za zadanie: intensywnie nawilżać, wzmacniać włosy, odżywiać je nadawać im blasku oraz chronić. Trzecim najważniejszym zadaniem kosmetyku do stylizacji dla mężczyzn jest podkreślenie indywidualności klienta, który ma odebrać dany produkt jako ten dedykowany specjalnie dla niego. Podkreślając swoją fryzurę mężczyzna ma podkreślić swoją osobowość, charakter. Wśród kosmetyków dla mężczyzn bardzo istotne miejsce na liście zajmują dezodoranty. Należą one do jednego z trzech, obok szamponu i żelu pod prysznic najczęściej przez nich kupowanego kosmetyku pielęgnującego. Bycie aktywnym sportowo, prowadzenie zdrowego trybu życia jest aktualnie bardzo modne, stąd też rynek dezodorantów oraz antypersirantów dla mężczyzn bardzo się rozwija. Najistotniejszym parametrem oceny oczywiście jest skuteczność działania, następnie zapach produktu. Mężczyźni zdecydowanie intensywniej się pocą, sam zapach potu również jest bardziej wyczuwalny. Dezodoranty, antyperpiranty mogą mieć różne formy podania kosmetyku: aerozole, sztyft y, dezodoranty w kulce, preparaty w żelu czy w kremie. Najbardziej popularne wśród mężczyzn jednak są aerozole, co wiąże się z największą łatwością stosowania oraz możliwością aplikacji kosmetyku w tej formie na różne partie ciała. W przekazach marketingowych dezodorantów nacisk kładzie się na skuteczność działania – czas, podczas którego producent deklaruje ochronę przed poceniem się oraz informacja dotycząca braku wpływu kosmetyku na ubiór – np. hasła mówiące że kosmetyk nie pozostawia białych czy żółtych śladów na ubraniu. Mężczyźni coraz bardziej dbając o siebie coraz częściej również golą nie tylko twarz, ale także ciało pod pachami. Wiąże się to z koniecznością stosowania w dezodorantach dla mężczyzn także składników pielęgnujących skórę, nawilżających, łagodzących, przeciw zapalnych, wzmacniających naturalną barierę ochronną skóry. Dzięki tym składników kosmetyk ma zapewnić działanie regenerujące skórę po przeprowadzeniu działań mechanicznie uszkadzających naskórek. Takie właściwości kosmetyczne posiadają np.: babka lancetowana, rumianek, algi, olej awokado, kokosowy, słonecznikowy. Podczas tworzenia receptury kosmetyku, którego zadaniem jest ochrona przed poceniem się, zapewnienie świeżości należy wziąć pod uwagę różnice między dezodorantem a antyperpirantem. Zadaniem dezodorantu jest tak naprawdę wyłącznie maskowanie przykrego zapachu potu, który powstaje pod wpływem działania drobnoustrojów (sam pot jest bezwonny). W tym celu stosuje się głównie kompozycje zapachowe oraz alkohol etylowy czy srebro koloidalne, które wykazują działanie przeciwbakteryjne. Działanie antyperspirantu natomiast polega na blokowaniu wydzielania potu. W tym celu stosuje się m.in. sole glinu, związki glinowo – cyrkonowe, pochodne krzemionki, związki aluminium, cyclopenthasiloxane. Jeżeli mężczyzna nie ma problemu z nadmiernym poceniem zaleca się zatem stosowanie dezodorantu, gdyż antyperspirant blokując wydzielanie potu zaburza naturalny proces chłodzenia organizmu. Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku pojawiły się produkty, których działanie silnego stresu, wysiłku aktywuje działanie kosmetyku oraz takie, które zgodne są z trendem kosmetycznym popularnym od lat – czyli wykorzystaniem składników pochodzenia naturalnego, m.in. nanosrebra, olejków eterycznych, komosy ryżowej, skrobi. Coraz większym zainteresowaniem wśród mężczyzn cieszą się kremy do twarzy, również te przeciwzmarszczowe, a także popularne wśród kobiet tzw. kremy BB, których zadaniem jest nie tylko nawilżenie i odżywienie skóry, ale także jej ochrona, krycie niedoskonałości. Świadomość mężczyzn o pielęgnacji wykraczającej poza samo golenie związana jest presją, którą wywierają na nich kobiety. Atrakcyjność mężczyzny w oczach kobiet jest zdecydowanie większa, gdy widzą one zadbanego mężczyznę. Dlatego też mężczyźni przykładają większą wagę do pielęgnacji skóry, stosując kremy nawilżające, łagodzące, pobudzające, anti - aging, zmniejszające oznaki zmęczenia. Należy tutaj jednak podkreślić, że kosmetyki te muszą być inne niż te dla kobiet. Wynika to zarówno z wspomnianej wcześniej konieczności stosowania przez mężczyzn kosmetyków dla mężczyzn ale także z innych potrzeb skóry męskiej. Skóra mężczyzn jest grubsza niż u kobiet o 15 do 20%, zawiera znacznie więcej pigmentu. P osiada ona również inny skład, znacznie więcej włókien kolagenowych oraz elastynowych, dzięki czemu u panów oznaki starzenia się, pojawienie zmarszczek widoczne są znacznie później. Gruczoły łojowe zdolne są do produkcji aż 3 razy większej ilości sebum. Mężczyźni poszukują kremu, który nie będzie pozostawiał na twarzy tłustego filmu, będzie natomiast szybko się wchłaniał oraz łatwo rozprowadzał. Aplikacja kosmetyku musi być łatwa i szybka. Substancjami aktywnymi w kremie dla mężczyzn są zazwyczaj surowce, które często stosowane są w preparatach po goleniu, składniki a działaniu nawilżającym oraz przeciwzapalnym, łagodzącym. Do takich substancji należą składniki NMF – czyli naturalnego czynnika nawilżającego – w jego skład wchodzą m.in. mocznik, sodium PCA, które n awilżają skórę suchą i przesuszoną, przywracają właściwe nawilżenie skórze starzejącej się, uelastyczniają i zmiękczają naskórek, regenerują i wygładzają. Dzięki przywróceniu funkcji ochronnych, skóra mężczyzn staje się mniej podatna na uszkodzenia oraz podrażnienie np. podczas golenia. Podobne właściwości posiadają D panthenol, allantoina, kwas hialuronowy, które zmniejszają pieczenie, ułatwiają regenerację uszkodzonego naskórka, zmniejszają zaczerwienie skóry. Nieprawidłowo pielęgnowana skóra męska, bardzo często wygląda na szarą, z męczoną, matową. Stąd też niejednokrotnie w kremach stosuje się składniki rozjaśniające cerę, rozświetlające, takie jak witamina C, świetlik. W kremach do twarzy stosuje się także składniki antyoksydacyjne, głównie witaminy A oraz E oraz ekstrakty roślinne bogate w polifenole, m.in. zieloną herbatę, czarne oraz czerwone owoce, malwę, nagietek, żeń-szeń, miłorząb japoński. Ich dodatkową zaletą są właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu stosuje się je również w preparatach po goleniu. Biorąc pod uwagę większą liczbę gruczołów łojowych, często mężczyźni mają skórę skłonną do przetłuszczania, dlatego uzasadnione jest wykorzystanie w recepturze składników o właściwościach matujących, które zapobiegają świeceniu się skóry. W tym celu stosuje się substancje które albo absorbują nadmiar sebum albo rozpraszają światło, między innymi glinki, krzemionkę, polimery. Działając na źródło problemu, czyli regulując pracę gruczołów stosuje się także ekstrakty roślinne, takie jak: ekstrakt z szałwii, rozmarynu, pokrzywy. Niejednokrotnie skóra przetłuszczająca się występuje gdy w skórze występuje niedobór wody. Skóra próbuje wtedy nadrobić niedobór nawodnienia wzmożoną produkcją sebum, dlatego substancje nawilżające powinny znaleźć się zarówno w kremach do cery suchej, wrażliwej jak i tłustej, mieszanej. W kosmetykach przeciwstarzeniowych stosuje się podobne substancje, które znaleźć można w kosmetykach dla kobiet. Wśród najważniejszych można znaleźć: kolagen, elastynę, wyciągi z roślinnych komórek macierzystych, peptydy. Rynek kosmetyków dla mężczyzn nadal się rozwija. Mężczyźni są lojalnymi klientami, decyzję zakupu podejmują szybko, coraz większą wagę przykładają do pielęgnacji, dlatego też warto rozwijać ten rynek. Znając specyficzne potrzeby zarówno skóry jak i włosów oraz wiedząc czym mężczyźni kierują się podczas podejmowania decyzji zakupowych, rynek produktów do pielęgnacji dla mężczyzn może stanowić istotny filar w wypracowaniu zysku przedsiębiorstwa.

Małgorzata Bajerska

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 1/2017

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

  • 2554

    LUKSUSOWE MGIEŁKI SAMOOPALAJĄCE DO TWARZY I CIAŁA

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma mgiełki samoopalającej to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2553

    Ochronny krem do twarzy FAMILY 50 SPF UVA+UVB Eveline Cosmetics

    Wysoko wodoodporny ochronny krem do twarzy z filtrami SPF 50 UVA/UVB zapewnia skuteczną, szeroką ochronę skóry twarzy, szyi i dekoltu przed promieniami słonecznymi oraz fotostarzeniem. Czytaj dalej

  • 2552

    Intensywnie naprawczy balsam po opalaniu makadamia & kukui d-panthenol Eveline Cosmetics

    Multiregenerująca formuła do skóry suchej i wrażliwej, o wysokiej zawartości D-panthenolu, olejku makadamia i olejku kukui, błyskawicznie łagodzi i uspokaja skórę podrażnioną opalaniem na słońcu, jak również w solarium. Czytaj dalej

Czytaj inne

FACEBOOK

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/