Inspiracja płynąca z opakowań - przegląd opakowań

Na rynku nieustannie pojawiają się nowe produkty. Jest ich tak dużo, że z łatwością można pominąć wartościowe perełki, nawet jeśli staramy się być ze wszystkim na bieżąco. Dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu kilka ciekawych opakowań, które ujrzały światło dzienne w ostatnim czasie.

Linia kosmetyków Lady Gaga

“Ostatnią rzeczą, której świat teraz potrzebuje jest kolejna marka kosmetyczna. No ale cóż...” powiedziała niedawno Lady Gaga ogłaszając start swojej linii kosmetyków pod nazwą HAUS. Na początek dostępnych będzie kilka zestawów składających się raptem z trzech produktów. Linia ta powstała we współpracy z MUA Sarah Tanno, a o samej barwie ekscentryczna wokalistka mówi, że jest to zupełnie nowa jakość koloru, która pozwoliła jej znaleźć własny głos w świecie makijażu. Celem opakowań była więc możliwie najlepsza ekspozycja produktu i koloru. Dobrze się stało, że uniknięto krzykliwych, przegadanych opakowań, które odciągnęłyby uwagę od zawartości. A znając zamiłowanie artystki do wyrazistych kreacji można było mieć obawy, czy uda jej się powstrzymać zapędy do iście barokowych projektów. Na szczęście udało się stworzyć coś ciekawego, charakterystycznego a zarazem uniwersalnego. Produkty mają być dystrybuowane we współpracy z Amazonem, co wróży im dodatkowe szanse na sukces. Jeśli więc Lady Gaga nie straci szybko zainteresowania tematem, to może się okazać, że na scenę wkroczy ciekawy gracz - wyrazisty, bezkompromi-sowy, czujący potrzeby konsumentów, autentyczny w oczach millenialsów.

Szampon i odżywka w kostce - Somma

Oto  koncepcja,  która  jeszcze  nie  zadebiutowała,  ale  już warto mieć ją na uwadze, zwłaszcza w segmencie kosmetyków bio. Szampony i odżywki w kostce, tworzone pod marką Somma, same w sobie są produktem ekologicznym. Nie tylko mają być trzykrotnie bardziej wydajne od tradycyjnych szamponów i odżywek, lecz do tego zostały zapakowane w ekologiczny i biodegradowalny materiał SCOBY, który tworzy skuteczną barierę, blokując dostęp wody i powietrza. Na chwilę obecną cena materiałów jest z kolei barierą dla wejścia produktu na rynek masowy. Prace jednak trwają i nawet jeśli nie uda się tym razem, to któreś z kolei podejście odniesie w końcu sukces i tego typu “owijki” staną się standardem w bio-kosmetykach.

Ciekawy i nowatorski surowiec został do tego uzupełniony białą wsuwką, wykonaną z papieru o wyrazistej strukturze, w którym wytłoczono ilustrację roślinną i nadrukowano tylko minimum informacji. Tłoczenie zamiast pełnego nadruku jest także  świadomą  pro-ekologiczną  decyzją,  która  ma  na  celu ograniczenie do minimum ilości zużywanych materiałów. Z całą pewnością warto docenić tak kompleksowe podejście i z uwagą wypatrywać dalszych losów Sommy.

Twiggie & Rose – czyste i minimalistyczne opakowania

Kiedy tworzysz ręcznie robione kosmetyki w małych partiach,  ze  starannie  dobranymi  składnikami,  to  potrzebujesz również opakowań, które będą spójne z Twoją filozofią. Takich, które natychmiastowo i bezbłędnie będą komunikować wyznawane przez Ciebie wartości. Zanim klienci przeczytają treści na opakowaniu, to już będą czuli z jakim produktem mają do czynienia i czego mogą się po nim spodziewać. Z takiego założenia wyszli twórcy brandu Twiggie & Rose. Ich opakowania są czyste, minimalistyczne, z odpowiednio zaplanowaną i zrealizowaną hierarchią informacji. Całości dopełnia charakterystyczne zamknięcie kojarzące się zarówno z lekami wyrabianymi dawniej ręcznie na zamówienie w aptekach, jak i przywodzące na myśl pieczęć lakową. Takie rozwiązanie natychmiastowo kojarzy się z wysoką jakością, za którą ktoś ręczy osobiście. To właśnie tego typu subtelne, ale przemyślane i spójne z misją marki detale, są kluczowe w budowaniu unikalnego i wyróżniającego się brandu.

Mydła Avanthika

Jednak  nie  samymi  eko-ręcznie-robionymi-niszowymi produktami człowiek żyje. Na rynku jest zarówno popyt jak i  podaż  na  produkty  klasycznie  massmarketowe,  które  nie zawsze mają ambicje przekazywać klientom swoją filozofię. Im wystarczy to, że są dobrym produktem w dobrej cenie. I nie ma w tym nic złego. Ba! Jest to godne pochwalenia, gdy producent rozumie, że posiadając po prostu porządny produkt, nie próbuje na siłę dorabiać do niego sztucznej filozofii i cudownych właściwości. Jednak zmieniające się trendy i  oczekiwania  odbiorców,  ogólne  zmiany  estetyki  panującej w branży kosmetycznej stanowią rosnące wyzwanie dla projektantów. Nie można wszak zupełnie ignorować zmian, a z drugiej strony nie każdy produkt potrzebuje czy wymaga  nawiązań  do  natury,  ekologii,  czy  minimalizmu.  Dlatego kreacje  massmarketowych  opakowań  niezmiennie  pozostają  wyzwaniem  dla  projektantów.  Przed  taką  próbą  stanęli również  twórcy  opakowań  dla  mydeł  Avanthika.  Wybrnęli z tego całkiem zręcznie, stawiając na konkretne kody kolorystyczne przypisane do poszczególnych produktów, wyraźne zdjęcia i rozpoznawalną kompozycję.

Można mieć co prawda pewne zastrzeżenia co do tego, że tył opakowań jest zdecydowanie zbyt podobny do frontu, co może skutkować błędną ekspozycją na półkach - pracownicy sklepów mogą ustawić opakowania tyłem, zamiast przodem. Również lekki dyskomfort może budzić fakt, że ze względu na hierarchię informacji opakowania na pierwszy rzut oka mogą się bardziej kojarzyć z suplementami diety niż mydłami. Ogólnie jednak jest to ciekawa próba i warto ją docenić.

Minimum środków, maksimum treści

Sukces nie zawsze wymaga wymyślania nowych rozwiązań, na które nikt wcześniej nie wpadł. Czasem wystarczy zastosowanie jednego ze znanych motywów, ale w nowym kontekście. Jest to jedyna w tym zestawieniu praca studencka, ale warta uwagi ze względu na ciekawe połączenie rozwiązania graficznego z istotą samego produktu. Oto koncepcyjny projekt opakowań dla farb do włosów, tworzonych w oparciu o naturalne składniki i pigmenty. Numeracja opakowań służy zarówno temu, by przyporządkować numer produktu każdej barwie, jak i staje się pretekstem do graficznego przedstawienia istoty produktu - czyli naturalnych pigmentów. Dlatego liczby te są tak pokazane, jakby rzeczywiście były usypane z danego składnika za pomocą szablonu. Są więc dokładne, starannie wykreślone, ale z okazjonalnie lekko rozsypanymi krawędziami. Daje nam to świetny i zapadający w pamięć efekt końcowy. Minimum środków a maksimum treści.

 

Antoni Łuchniak
Kółko i krzyżyk – studio graficzne

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 3289

    ZATRZYMAJ CZAS Z LINIĄ KREMÓW PRZECIWZMARSZCZKOWYCH OD NIVEA

    Potrzeby skóry zmieniają się wraz z wiekiem. Z biegiem lat nasza cera stawia nam coraz większe wyzwania, także w kwestii jej pielęgnacji. Linia kremów przeciwzmarszczkowych od NIVEA z Olejkami Młodości inspirowanych potrzebami cery w różnym wieku, zadba o piękny i młody wygląd kobiet po 45-tym, 55-tym i 65-tym roku życia. Czytaj dalej

  • 3285

    NOWOŚĆ: Wysuwane pędzle od Real Techniques idealne na podróż!

    Pakując się w podróż, mamy wielki dylemat. Czy zapakować wszystkie swoje kosmetyki i akcesoria do makijażu? A jak czegoś mi zabraknie podczas wykonywania makijażu? W takich sytuacjach potrzebujemy akcesoriów wielofunkcyjnych. Real Techniques nadchodzi z pomocą! Oferta marki zostaje poszerzona o trzy wysuwane, nowe pędzle: do podkładu, pudru oraz różu, które zostały stworzone specjalnie dla Twojej wygody w podróży. Czytaj dalej

  • 3281

    tołpa dermo face futuris 30+

    Czy dzisiejsze 30-latki pamiętają telefon “na kablu”, kasetę magnetofonową czy VHS? Tak, ale … tylko z opowieści rodziców i dziadków. Wiele z nich było świadkami narodzin Facebooka, zdawało maturę w czasach, kiedy istniała już Wikipedia i zaczynało studia w czasach, gdy Polska była w Unii Europejskiej. To właśnie pokolenie „Y” tzw. „milenialsi” – osoby urodzone w latach 1981–1995. W Polsce jest ich już blisko 11 mln. Należą do nich m.in. Anna Lewandowska, Zosia Zborowska, Joanna Kulig, Anja Rubik, Paulina Krupińska, Agnieszka Radwańska. Czytaj dalej

  • 3272

    Zatrzymaj słońce z NIVEA SUN!

    Długie godziny spędzone w słońcu na plaży, w górach czy nad jeziorem… Po kąpielach słonecznych nasza skóra często potrzebuje dodatkowego nawilżenia. Z pomocą przychodzi nowa linia kosmetyków NIVEA AFTER SUN, której kluczowym składnikiem jest aloes! Dzięki wyjątkowym właściwościom tej rośliny kosmetyki z linii NIVEA AFTER SUN zadbająo skórę, ale także przedłużą efekt opalenizny i pozwolą się nią cieszyć jeszcze długo po zakończonym urlopie! Czytaj dalej

  • 3265

    Laura Conti Sugar Lip Scrub Regeneracyjny piling do ust

    Laura Conti Sugar Lip Scrub to regeneracyjny piling do ust na bazie naturalnych składników roślinnych, połączonych z drobinkami z pestek żurawin. Bardzo pomocny w przypadku spierzchniętych ust oraz przesuszonego naskórka. Pięknie go wygładza i odświeża, pobudza krążenie i przywraca zdrowy koloryt. Czytaj dalej

  • 3264

    Laura Conti Miracle Color Lip Gel koloryzujący żel do ust, który nie zmywa się nawet po wypiciu kawy

    LAURA CONTI Miracle Color Lip Gel, koloryzujący żel do ust zawiera unikalną kompozycję płynnego masła shea, masła mango oraz nowoczesne emolienty. Szybko i intensywnie nawilża naskórek, zmiękcza go, wygładza i zwiększa jędrność. Chroni przed przesuszeniem. Czytaj dalej

  • 3263

    LATO PEŁNE ZABAWY dzięki wakacyjnej kolekcji marki Bell

    Lato, lato wszędzie… to najgorętsza pora roku która rozpieszcza nas cudowną pogodą, promiennymi kolorami. Nasz upragniony czas zasłużonego odpoczynku i doskonałej zabawy. Na samą myśl o wakacjach humor nam się poprawia, bo kto z nas nie kocha powiewu morskiej bryzy czy aromatów świeżych kwiatów i owoców? Kto z nas nie wraca wspomnieniami do pełnego słońca, błogiego relaksu i letnich atrakcji? Czytaj dalej

  • 3262

    Poznaj nową odsłonę MATIS PARIS!

    Współcześnie, w dobie kosmetyków, które są do siebie podobne konieczna jest identyfikacja, wyróżniająca markę i nadająca jej niepowtarzalności. MATIS jako firma kosmetyczna z wieloletnią tradycją potrzebowała silnego i wyrazistego wizerunku. Postanowiono więc podkreślić wartość produktów, ich wyjątkowe właściwości, efektywność oraz stworzyć bardziej wyrazisty wygląd. Celem Matis było stworzenie wizerunku marki, która już od pierwszej chwili będzie kojarzyć się z francuskim stylem i tradycyjną pielęgnacją, jednak zachowując przy tym ducha nowoczesności. Czytaj dalej

  • 3259

    Męskie nowości od BI-ES

    BI-ES przedstawia trzy nowe zapachy przeznaczone dla mężczyzn. Desperado, Man's Fresh oraz Gold, to zapachy stworzone dla silnych, niezależnych i pewnych siebie mężczyzn. Czytaj dalej

  • 3257

    Sekrety urody gejszy YOSKINE GEISHA GOLD SECRET

    YOSKINE GEISHA GOLD SECRET to ekskluzywna linia silnie odmładzających kosmetyków, które powstały z inspiracji niezwykłą urodą japońskich gejsz oraz strzeżonymi od wieków sekretami ich pielęgnacji. Czytaj dalej

  • 3255

    SUN FOR EVERYONE od ALKEMIE!

    Czy wiesz, że ochrona przeciwsłoneczna to nie tylko konieczność nakładania filtra SPF? Powinniśmy dbać również o głębokie partie naszej skóry. W ciągu roku oddziałują na nas dwa rodzaje promieniowania – UVA i UVB. Latem UVB, które stanowi ok. 5% całego promieniowania UV, pozostawia na naszej skórze opaleniznę, ale przy nadmiernej ekspozycji ciała na opalanie może spowodować poparzenia słoneczne. Czytaj dalej

  • 3254

    żeLOVE i mistLOVE – pokochasz tę eksplozję nawilżenia!

    Skóra uwielbia być nasycona wilgocią, a teraz jest szczególnie spragniona nawilżenia. Zapewnij jej to, co kocha: ekstrakty roślinne i składniki pochodzenia naturalnego! Czytaj dalej

  • 3253

    BAKING SODA + OPTYCZNY ROZJAŚNIACZ = MOC UŚMIECHU w paście do zębów whiteON DOUBLE WHITE

    Płynący z serca uśmiech sprawia, że wyglądamy atrakcyjnie, nasze rysy łagodnieją, a twarz staje się rozpromieniona. Wiemy, że śmiech poprawia nastrój i wywołuje uczucie szczęścia. Jest naukowo udowodnione, że podczas uśmiechu nasz mózg uwalnia endorfiny. Dlatego im więcej się uśmiechasz, tym lepsze są Twoje relacje z innymi. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/