Henkel notuje dobre wyniki w pierwszym kwartale 2017

Po raz pierwszy przychody ze sprzedaży przekroczyły 5 mld euro, osiągając wartość 5, 064 mld euro: co stanowi 13,6% wzrost w ujęciu nominalnym i 4,0% w ujęciu organicznym.

W pierwszym kwartale roku Henkel odnotował bardzo dobre wyniki mimo niezwykle trudnych warunków rynkowych. Rynki dóbr konsumpcyjnych charakteryzowała narastająca presja cenowa oraz presja związana z działaniami promocyjnymi. Mimo to udało nam się znacząco zwiększyć przychody ze sprzedaży oraz zyski, a także zapewnić dalszy wzrost skorygowanej rentowności sprzedaży. Po raz pierwszy wartość kwartalnych przychodów ze sprzedaży przekroczyła 5 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny także wzrósł do rekordowego poziomu. Do tego sukcesu i wysokich zysków przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe oraz działalność prowadzona we wszystkie regionach − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkla.

Osiągnięcie tak dobrych wyników możliwe było dzięki naszym czołowym markom i innowacjom, a także szczególnej uwadze, jaką poświęcamy klientom i konsumentom, przyspieszeniu działań na polu cyfrowym oraz dużemu zaangażowaniu pracowników firmy na całym świecie” − dodał Hans Van Bylen. „Kontynuowaliśmy wzmacnianie naszego portfela i podpisaliśmy dwie istotne umowy przejęć.”

Komentując rok obrotowy 2017, Hans Van Bylen powiedział: „Przewidujemy, że zmienność i niepewność otoczenia gospodarczego utrzymają się cały rok. Kursy walut prawdopodobnie nadal będą się wahać, a ceny towarów wzrosną. Przewidujemy również narastanie presji cenowej oraz presji związanej z działaniami promocyjnymi na rynkach dóbr konsumpcyjnych. Niemniej jednak dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować rentowny wzrost”.

Mimo trudnych warunków rynkowych Henkel potwierdza prognozę wyników na bieżący rok obrotowy: „Przewidujemy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2% do 4%. Spodziewamy się również, że skorygowana marża EBIT zwiększy się do ponad 17,0%, a skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 7%–9%” – powiedział Hans Van Bylen.

Przychody ze sprzedaży i wynik finansowy za pierwszy kwartał 2017 r.

Przychody ze sprzedaży za pierwszy kwartał 2017 r. osiągnęły rekordowy poziom 5, 064 mld euro, rosnąc w ujęciu nominalnym o 13,6% w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Dodatni wpływ różnic kursowych odpowiada za 1,1% odnotowanego wzrostu. Wpływ transakcji przejęć i zbycia aktywów wyniósł 8,5% i dotyczył przede wszystkim przejęcia spółki The Sun Products Corporation. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − aż o 4%.

Do zwiększenia sprzedaży w ujęciu organicznym przyczyniły się wyniki wszystkich sektorów biznesowych. Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) znacznie zwiększył sprzedaż w ujęciu organicznym – o 5,5%. Sektor Beauty Care (kosmetyki) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,3%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano znaczny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 3,0%.

Po raz kolejny rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się do wzrostu wyników Grupy w ujęciu organicznym, generując wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 6,7%. Tymczasem na rynkach rozwiniętych wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym wyniósł 2,1%, co również stanowi dobry wynik.

Henkel odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym we wszystkich regionach geograficznych: sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 1,8%. Europa Wschodnia osiągnęła wzrost na poziomie 4,4%. W Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 2,2%. W regionie Ameryki Północnej sprzedaż wzrosła o 2,9%. Ameryka Łacińska osiągnęła wzrost na poziomie 8,2%, a region Azji i Pacyfiku − na poziomie 9,1%.

Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 854 mln euro i był wyższy o 13,8%. Do tak dobrych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe.

Skorygowana rentowność sprzedaży (EBIT) wzrosła o 0,1 p.p. do poziomu 16,9%.

Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększył się o 11,0%, z kwoty 1,27 euro do 1,41 euro.

Stosunek kapitału obrotowego netto do przychodów ze sprzedaży obniżył się do 4,9%, co oznacza poprawę o 0,5 p.p.

Pozycja finansowa netto firmy Henkel na dzień 31 marca 2017 r. wyniosła -1, 961 mld euro (31 grudnia 2016 r.: -2, 301 mld euro). Zmiana w stosunku do stanu na koniec 2016 r. wynika przede wszystkim z dodatniego salda wolnych przepływów pieniężnych.

Wyniki w podziale na sektory biznesowe

W pierwszym kwartale sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 5,5%. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 7,1%, do poziomu 2, 295 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 10,5% i wyniósł 415 mln euro. Bardzo wysoki wzrost, do poziomu 18,1%, odnotowano na pozycji skorygowanej rentowności sprzedaży.

W pierwszym kwartale sektor biznesowy Beauty Care (kosmetyki) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,3%. Nominalnie sprzedaż wzrosła o 6,4%, do 1, 011 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy w ujęciu rok do roku o 7,4% i wyniósł 169 mln euro. Skorygowana rentowność również znacznie wzrosła, do poziomu 16,7%.

W pierwszym kwartale sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 3,0%. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 29,5% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, osiągając wartość 1, 726 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 22,8% i wyniósł 298 mln euro, natomiast skorygowana rentowność sprzedaży ukształtowała się na poziomie 17,3%. Przejęta spółka The Sun Products Corporation miała istotny udział w wynikach sprzedaży i zysku operacyjnym.

Portfel wzmocniony akwizycjami atrakcyjnych aktywów

Henkel podpisał umowę nabycia Darex Packaging Technologies, spółki obsługującej klientów na całym świecie, od GCP Applied Technologies, a także umowę nabycia meksykańskiego producenta kosmetyków do pielęgnacji włosów Nattura Laboratorios.

Podtrzymanie prognozy na 2017 r.

Henkel podtrzymuje prognozę wyników na rok obrotowy 2017. Spółka przewiduje wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w każdym z sektorów biznesowych w przedziale między 2% a 4%. Skorygowana rentowność sprzedaży (EBIT) ma wzrosnąć w ujęciu rok do roku do poziomu powyżej 17,0%. Zgodnie z oczekiwaniami Henkel, skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wyniesie pomiędzy 7% a 9%.

 

Źródło: Biuro prasowe firmy Henkel

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

  • 2554

    LUKSUSOWE MGIEŁKI SAMOOPALAJĄCE DO TWARZY I CIAŁA

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma mgiełki samoopalającej to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2553

    Ochronny krem do twarzy FAMILY 50 SPF UVA+UVB Eveline Cosmetics

    Wysoko wodoodporny ochronny krem do twarzy z filtrami SPF 50 UVA/UVB zapewnia skuteczną, szeroką ochronę skóry twarzy, szyi i dekoltu przed promieniami słonecznymi oraz fotostarzeniem. Czytaj dalej

Czytaj inne

FACEBOOK

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/