GREENER NEVER STOPS, CZYLI ZRÓWNOWAŻONE PODEJŚCIE DO BIZNESU MARKI GARNIER

Przeprowadzone w 2022 roku globalne badanie na temat zachowań konsumentów wykazało, że łącznie 79% ankietowanych chciałoby w 2023 roku wieść bardziej zrównoważone życie. Ekologiczne decyzje można podejmować każdego dnia, a istotną rolę odgrywają w tym firmy, które coraz częściej zdają sobie sprawę z odpowiedzialności jaka za nimi stoi. Zielone zmiany widoczne są także w branży kosmetycznej. Marka Garnier, która od lat działa w imię piękna zarówno swoich klientów, jak i planety, realizując swoje Zielone Zobowiązania, chce przewodzić tym zmianom.

W najnowszym badaniu Garnier, przeprowadzanym przez 3 lata w 9 różnych krajach, analizowano wpływ kryzysu związanego z rosnącymi kosztami życia na ekologiczne zachowania konsumentów. W 2021 roku 83% ankietowanych w globalnym badaniu na temat zachowań konsumentów odpowiedziało, że w 2022 roku chciałoby wieść bardziej zrównoważone życie. Choć ta liczba wydaje się całkiem spora, to wyniki badań powtarzanych w kolejnych latach sugerują, że dla niektórych konsumentów ekologiczne życie może stawać się mniejszym priorytetem, biorąc pod uwagę fakt, że nieco mniej osób (79%) wyraziło chęć bardziej zrównoważonego życia w 2023 roku. Aż 56% ankietowanych podejrzewa, że ich życie będzie mniej ekologiczne w nadchodzącym roku, natomiast 53% oświadczyło, że chce koncentrować wydatki i unikać nadmiernej konsumpcji. Koszty życia to czynnik, który w największym stopniu wpływa na nieprzerwane ekologiczne wybory konsumentów (38%). Drugie w kolejności są obawy co do greenwashingu (22%). 1/3 konsumentów oświadcza, że oba te czynniki tam samo wpływają na ich decyzje.

ZIELONE ZOBOWIĄZANIA GARNIER

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, ale także z myślą o ekologicznych rozwiązaniach dla planety, Garnier podjął zobowiązania i już w 2020 roku wyznaczył sobie konkretne zadania do realizacji na kolejne 5 lat. Raport dotyczący ekologicznych postępów – Sustainability Progress Report, przedstawił serię zrównoważonych celów marki na nadchodzące lata, takich jak m.in.: 95% składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego do 2030 roku; 1500 nieuprzywilejowanych społeczności na świecie, które otrzymają pomoc aż do 2025 roku dzięki programowi Solidarity Sourcing Program[1].

Naszym celem jest oferowanie skutecznych produktów przy zredukowanym wpływie na planetę, dlatego już jakiś czas temu podjęliśmy inicjatywę Green Beauty, w ramach której nasze zielone zobowiązania realizujemy w pięciu obszarach. Są to opakowania, formuły produktów, proces produkcji, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz walka z plastikiem. – komentuje Justyna Garbowska Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L’Oreal – Program ten jest oczywiście kontynuacją strategii całej marki, która od lat angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju. To dla nas niezwykle istotny element działań biznesowych.

Co ważne, wszystkie produkty Garnier na całym świecie uzyskały w 2021 roku certyfikat programu Leaping Bunny Cruelty Free International, wiodącej organizacji pracującej na rzecz ogólnoświatowego zakazu testów na zwierzętach i złotego standardu w zakresie działalności bez okrucieństwa. Garnier to znana nam wszystkim globalna marka. Współpraca z nimi w celu zakończenia testów kosmetyków na zwierzętach i oficjalne zatwierdzenie ich w ramach programu Cruelty Free International Leaping Bunny to prawdziwy kamień milowy. Zajęło to wiele miesięcy, ale firma Garnier skrupulatnie sprawdziła każdego dostawcę i źródło i jesteśmy całkowicie pewni wyników.  – wyjaśnia Michelle Thew, Chief Executive Cruelty Free International.

Dla marki Garnier bardzo ważna jest również kwestia przejrzystości. Konsumenci już teraz mogą korzystać z wyjątkowego narzędzia marki, które zapewnia pełną jasność w kwestii wpływu danego produktu na środowisko. Mowa o Zielonym Systemie Znakowania Produktów. Jest to pionierskie w branży oznaczenie, pierwszy raz wypuszczone na rynku francuskim w 2020 roku dla produktów do pielęgnacji włosów marki Garnier. Zawiera ono system oceny w skali od A do E, gdzie oznakowanie “A” otrzymuje produkt uznany za najlepszy w swojej klasie, jeśli chodzi o jego wpływy środowiskowe.

INNOWACJE PRODUKTOWE

W związku ze swoimi zielonymi zobowiązaniami, marka Garnier wprowadza kolejne innowacje produktowe, oparte na składnikach pozyskiwanych w zrównoważony sposób. Wśród nich znajduje się na przykład bestsellerowy płyn micelarny, który jest hipoalergiczny, odpowiedni dla skóry wrażliwej, nie podrażnia, nie wysusza oraz ma pH naturalne dla skóry. Innowacyjnym produktem jest również wegańskie serum z witaminą C 10% na noc, stworzone po długich latach badań naukowych i zasilane Zieloną Nauką. Z kolei w ramach innowacji w kategorii pielęgnacji włosów, Garnier Fructis stworzył i opatentował technologię koemulsji zapewniającą szamponowi wyjątkowy poziom intensywnej pielęgnacji bez obciążania włosów.

GREENER NEVER STOPS

O wszystkich przełomowych działaniach marki Garnier w stronę zrównoważonego rozwoju można było dowiedzieć się 24 kwietnia w Muzeum Narodowym w Warszawie, gdzie odbyło się wydarzenie pod hasłem „Greener Never Stops”. Podczas eventu zostały przedstawione najważniejsze przedsięwzięcia i cele marki.

W wydarzeniu wzięli udział wyjątkowi goście, w tym znani eksperci z dziedziny ekologii. Gościem specjalnym była Michelle Thew – Chief Executive organizacji Cruelty Free International, która w 2021 roku zatwierdziła markę Garnier w ramach programu Leaping Bunny. Wśród panelistów znaleźli się także: Maciej Marculanis – Prezes Zarządu Stowarzyszenia Czysta Polska, Aleksandra Czajkowska – influencerka oraz edukatorka ekologiczna @ekoalternatywa, która promuje ekologiczny styl życia za pomocą mediów społecznościowych oraz dr Alicja Puścian – neurobiolożka behawioralna, która w swojej pracy badawczej koncentruje się na relacji pomiędzy mózgiem a zachowaniem, szczególnie w kontekście emocji, motywacji i interakcji społecznych, wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii, biologii i analizy behawioralnej. Panel dyskusyjny poprowadzony został natomiast przez Dorotę Wellman, dziennikarkę, prezenterkę i producentkę programów radiowych i telewizyjnych, przy wsparciu Justyny Grabowskiej - Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L'Oreal.

Podczas panelu można było posłuchać dyskusji ekspertów na takie tematy jak na przykład: „Dlaczego nie podejmujemy pilnych działań na rzecz planety?”, „Jak możemy zmienić nasze nawyki, aby dokonywać zrównoważonych wyborów?”, czy też „W jaki sposób marki mogą pomóc konsumentom w przejściu na ekologię?”. Poruszone zostały także kwestie kryzysu związanego z kosztami utrzymania i globalnego kryzysu energetycznego, które w niektórych przypadkach mogą sprawiać, że zrównoważony rozwój przestaje być priorytetem.

Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej przyszłości, w której globalne marki odgrywają kluczową rolę – podejmując działania własne i edukując konsumentów.


[1] co oznacza, m.in. że produkty takie jak Botanic Therapy Honey Treasures będą wytwarzane z wosku pszczelego pozyskiwanego w Burkina Faso w Afryce.

 

 * * *

O Garnier

Od 1940 roku Garnier oferuje skuteczne i innowacyjne produkty do pielęgnacji włosów i twarzy. Marka słynie z połączenia hojności natury – owoców, nasion, pączków i kwiatów – z przynoszącą efekty pielęgnacją skóry i włosów. Aktywne składniki są wydobywane dzięki wnikliwym badaniom i rozwiązaniom technologicznym, które biorą to, co najlepsze z sił i możliwości natury. Garnier od lat działa w imię piękna zarówno naszego, jak i planety. Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, na poczet której Garnier działa w ramach: solidarnego pozyskiwania surowców, ulepszenia biodegradowalności formuł, tworzenia opakowań z recyklingu i do recyklingu oraz pozyskiwania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii wykorzystywanej w zakładach przemysłowych. Wszystkie produkty Garnier posiadają Certyfikat Cruelty Free w ramach programu Leaping Bunny.

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4643

    Curaprox BLACK BOX Travel Set – NOWOŚĆ! Ciemna strona szczotkowania

    Marka Curaprox znana jest z tego, że potrafi zaskakiwać. Robi to również teraz… Przed Tobą zupełnie nowy, niesamowicie fantastyczny zestaw podróżny – Black Box, który będzie idealnie pasować do każdego stylu. Tak, jest czarny, elegancki, po prostu piękny, a do tego mieści się w każdej kieszeni. Niemożliwe? A jednak. Z nim pielęgnację jamy ustnej możesz wznieść na wyższy poziom, gdziekolwiek jesteś i za każdym razem, gdy szczotkujesz. Żadnych kompromisów. Bez próchnicy. Bez przebarwień. Gotowy do podróży? Czytaj dalej

  • 4641

    NOWOŚĆ OD YOPE MOC PIELĘGNACJI MĘSKIEJ TWARZY PŁYNĄCA Z DRZEW

    Marka YOPE wprowadza na rynek nową serię, która spełni oczekiwania mężczyzn poszukujących efektywnej i profesjonalnej pielęgnacji twarzy. Trzy nowe produkty YOPE MEN szybko staną się nieodłącznym elementem codziennej męskiej rutyny pielęgnacyjnej. Czytaj dalej

  • 4624

    Postaw na profesjonalną pielęgnację cery naczynkowej

    Pielęgnacja cery naczynkowej to ogromne wyzwanie. Nie dość, że jest to skóra bardzo wrażliwa, to niewłaściwe postępowanie i stosowanie błędnie dobranych kosmetyków mogą prowadzić do pogorszenia się jej stanu, a nawet do wystąpienia trądziku różowatego. Jak zatem o nią dbać? Po jakie kosmetyki sięgać? Na jakie składniki postawić w codziennej pielęgnacji? Czytaj dalej

  • 4621

    Radykalna pielęgnacja z RADICAL med! Specjalistyczne preparaty do włosów oraz skóry głowy od Instytutu Dermokosmetyków IDEEPHARM

    Stan włosów to wypadkowa wielu czynników począwszy od codziennej pielęgnacji, po ogólną kondycję organizmu. Czasami nie musimy robić prawie nic, aby prezentowały się świetnie, w innym wypadku mamy wrażenie, że żadne starania nie przynoszą zamierzonego efektu. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie ograniczają się do nadmiernego przetłuszczania czy puszenia, a obejmują atopowe zapalenie skóry, zmiany łuszczycowe czy nasilone wypadnie. W takim wypadku warto sięgnąć po produkty do pielęgnacji specjalistycznej z linii RADICAL med. Czytaj dalej

  • 4620

    YOPE – POWAKACYJNA REGENERACJA DLA SKÓRY I WŁOSÓW

    Słońce, upał, woda morska, wiatr, zmiany temperatur negatywnie wpływają na stan włosów i skóry, powodując przede wszystkim ich przesuszenie. W przypadku skóry, suchość może skutkować m.in. nadmiernym łojotokiem, prowadząc do powstawania zaskórników i niedoskonałości. Po wakacjach warto więc zadbać o nawilżenie oraz regenerację włosów i ciała. Szczególnie taką przyjemną i kojącą zmysły… Czytaj dalej

  • 4617

    Czego potrzebują nasze loki? Cud, miód… i aloes

    Delikatne skręty, burza loków lub romantyczne fale. Każdy z typów kręconych włosów wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci podpowiadają, że najcenniejsze dla nich komponenty kryją się w naturze. Poznaj składniki, które sprzyjają sprężystości, nawilżeniu i podatności na stylizację wymarzonych loków. Czytaj dalej

  • 4616

    Owocowa pielęgnacja skóry

    Ekstrakty i kwasy owocowe mają niezwykłą moc. Odżywiają, nawilżają, relaksują, odświeżają i odmładzają. Szkoda byłoby więc ich nie wykorzystać w pielęgnacji skóry. Czytaj dalej

  • 4614

    Świat beauty pokochał OMO. Na czym polega nowy trend mycia włosów?

    OMO to jeden ze skrótów, które zawojowały ostatnio rynek beauty. Jest używany przez fryzjerów, trychologów i włosomaniaczki właściwie bez przerwy. Oznacza odżywienie-mycie-odżywienie włosów, czyli sposób na rutynę pielęgnacyjną nastawioną na dostarczenie pasmom maksymalnej ilości cennych składników. Jak działa OMO? Czytaj dalej

  • 4612

    Łagodzenie, ukojenie i dobra rutyna. Czego potrzebuje skóra atopowa?

    Właściwa pielęgnacja skóry atopowej stanowi kluczowy element wspierający leczenie. To także sposób na znaczną poprawę komfortu życia chorych i zwalczanie dotkliwych objawów towarzyszących AZS – takich, jak świąd czy przesuszenie skóry. Specjaliści wskazują, że kluczem do wyciszenia objawów atopii jest systematyczność i stosowanie właściwie dobranych emolientów. Czytaj dalej

  • 4609

    INGLOT CELEBRUJE 40-LECIE DZIAŁALNOŚCI WYJĄTKOWĄ LIMITOWANĄ KOLEKCJĄ

    <strong>Jubileuszowa kolekcja INGLOT 40 YEARS OF CELEBRATING YOUR BEAUTY to odzwierciedlenie wizji makijażu opartej na celebracji indywidualnego piękna. Kolekcja zawiera bestsellerowe produkty zaprezentowane w odświeżonej i nowoczesnej estetyce – specjalnie zaprojektowaną paletę do makijażu twarzy oraz 3 pomadki do ust o różnych odcieniach i wykończeniach. W designie opakowań z lustrzanym efektem kryje się magia odbicia, które przypomina o docenieniu siebie i swojej wyjątkowości.</strong> Czytaj dalej

  • 4605

    Regeneracja prosto z sadu i ogrodu. Jesienne inspiracje w pielęgnacji ciała.

    Jakie określić idealne domowe, jesienne SPA? To pielęgnacja, która świetnie nawilża i regeneruje, a jednocześnie relaksuje pięknym zapachem. Kosmetolodzy dodają jeszcze: idealne SPA inspirowane jest naturą. Perfekcyjna jesienna, domowa pielęgnacja czerpie to, co najlepsze z polskiego sadu i ogrodu. Eksperci podpowiadają: warto postawić na jabłko i różę. Czytaj dalej

  • 4602

    L’Oréal Professionnel Paris prezentuje nowość – gamę Absolut Repair Molecular

    To innowacja w dziedzinie pielęgnacji włosów, która została stworzona we współpracy z naukowcami i specjalistami w zakresie budowy włosów. Czytaj dalej

  • 4601

    YOPE – 5 PRODUKTÓW, DZIĘKI KTÓRYM PRZEDŁUŻYSZ LATO!

    Wrzesień pachnie już jesienią, ale za sprawą kilku trików, w tym tych kosmetycznych, możemy zatrzymać lato na dłużej. Rabarbar, róża, super jagody, śliwka, letnie kwiaty i owoce to w końcu jego kwintesencja! Czytaj dalej

  • 4599

    Knot Wrap w 16 nowych, wyjątkowych wzorach

    Knot Wrap to pięknie wykonana, zdobiona chusta, która zastępuje jednorazowy papier do pakowania, torbę lub może być wykorzystywana jako apaszka! To także jeden ze znaków rozpoznawczych marki Lush. 16 nowych wzorów właśnie dołączyło do stałej kolekcji. Czytaj dalej

  • 4598

    Bezcenne kwasy i oleje naturalne. Poznaj sposoby na przedłużenie opalenizny

    Skóra łagodnie muśnięta słońcem to trofeum z wakacji, które pozytywnie nastraja do nadchodzącej jesieni i… wygląda przepięknie. Jak przedłużyć ukochaną, letnią opaleniznę? Kosmetolodzy wskazują, że kluczowe dla utrzymania na ciele naturalnego, brązowego kolorytu jest perfekcyjne nawilżenie oraz dobór bezcennych składników regenerujących i łagodzących. Osiągnij efekt glow u schyłku lata! Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/