Dzień Ziemi z L’Oréal Professionnel Paris – zrównoważony rozwój jako priorytet

Dzień Ziemi to okazja, aby zwolnić i poświęcić chwilę uwagi Planecie. Szczególnie teraz, w dobie kryzysu klimatycznego, powinniśmy o nią dbać i starać się powstrzymać postępujące zmiany. Liczą się zarówno odpowiedzialne decyzje jednostek, które podjęte przez większą liczbę osób, mogą przynieść prawdziwą zmianę, jak i poczynania dużych korporacji – te, stając się bardziej „zielonymi”, już jako pojedyncze podmioty są zdolne do prawdziwych przełomów w tym obszarze. Marką, która od lat traktuje kwestie zrównoważonego rozwoju priorytetowo, jest L’Oréal Professionnel Paris.

Nie od dzisiaj ekologia stanowi wiodący temat w branży beauty. Dużą nadzieję daje fakt, że aktualnie wiele większych i mniejszych marek decyduje się na odpowiednie kroki, chociażby podczas dobierania składów kosmetyków  czy tworzenia opakowań. Jest to odpowiedź na potrzeby i oczekiwania konsumentów, którzy będąc świadomymi tego, jaki jest stan środowiska, oczekują od najbardziej przyczyniających się do tego podmiotów odpowiednich reakcji. Chodzi nie tylko o słowne deklaracje, ale realne, podparte danymi działania. Takie, jakie już od 2013 roku podejmuje L’Oréal Professionnel Paris.

Już 10 lat temu cała Grupa L’Oréal, której częścią jest L’Oréal Professionnel Paris, wystartowała z pierwszym skupionym na zrównoważonym rozwoju programem o nazwie „Sharing Beauty with All”, dzięki któremu biznesowy sposób działania został zrewolucjonizowany. Kolejnym przełomowym krokiem jest realizowany do dziś projekt Grupy L’Oréal „L’Oréal for the Future”. Jego premiera miała miejsce w 2020 roku, kiedy to wyznaczono najważniejsze „zielone” zobowiązania. Należą do nich:

  1. Zmniejszenie wpływu marki i wzmocnienie jej ekosystemu biznesowego, aby zapewnić, że działania są prowadzone z poszanowaniem granic planety.
  2. Pomoc w rozwiązywaniu najbardziej palących problemów środowiskowych i społecznych, przed którymi stoi świat.

W ramach tych 2 filarów L’Oréal Professionnel Paris podejmuje szereg działań w 4 głównych obszarach – klimat, woda, zasoby, bioróżnorodność.

Woda

Dla marki z sektora beauty woda stanowi podstawę działalności. Jest niezbędna na każdym etapie – od produkcji kosmetyków, przez ich użycie, aż do zapewnienia, że produkty mają minimalny wpływ na życie wodne, gdy trafiają do kanalizacji. Każdy z tych etapów L’Oréal Professionnel Paris stara się optymalizować, by miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. I tak produkty tworzone w Europie pochodzą z fabryki, która wykorzystuje innowacyjną technologię Waterloop[1]. Oznacza to, że 100% wody używanej w procesach przemysłowych jest oczyszczane i przetwarzane w fabryce, w celu ponownego wykorzystania.

Jeśli chodzi o ograniczenia zużycia wody podczas użytkowania produktów, największe zmiany były potrzebne w obszarze działań profesjonalistów i salonów fryzjerskich. To tam do niedawna konieczne było zużywanie dużej ilości wody, aby wypłukiwać formuły kosmetyczne. Dlatego L’Oréal Professionnel Paris, we współpracy ze szwajcarskim start-upem Gjosa, stworzył słuchawkę prysznicową Water Saver. To urządzenie, które wykorzystuje opatentowaną technologię fragmentacji wody, pozwalającą zaoszczędzić do 69% tego cennego zasobu[2].

Z kolei kwestię ograniczenia wpływu na życie wodne L’Oréal Professionnel Paris adresuje, utrzymując średnią biodegradowalność szamponów na poziomie aż 91%[3].

Recykling

To dla L’Oréal Professionnel Paris bardzo ważny I rozbudowany obszar, który podzielono na trzy filary: redukcja, recykling oraz ponowne wykorzystanie. Ich realizacja objawia się między innymi w transformacjach salonów fryzjerskich współpracujących z marką. Udostępniono im szampony i odżywki Serie Expert w formie refilli. To rozwiązanie pozwala uzupełniać zapasy kończących się produktów bez konieczności niepotrzebnego wymieniania butelek na nowe, a dodatkowo  – opakowania refilli również zostały stworzone z plastiku z recyklingu.

Odpowiednich zmian dokonano również na poziomie tworzenia opakowań produktów. Kosmetyki Serie Expert do 95% pochodzą z recyklingu, a wszystkie tubki do profesjonalnej koloryzacji Dia Light oraz iNOA są wykonane w 95% z aluminium, również pochodzącego z recyklingu.

Niezwykle istotne jest też to, że L’Oréal Professionnel Paris wyposażył 3000 salonów na całym świecie w systemy recyklingu, aby pomóc w przekierowaniu ponad 110 ton odpadów rocznie. Ta ilość stanowi równowartość połowy wagi piramidy w Luwrze.

A skupiając się na działaniach lokalnych, należy wspomnieć również o tym, że w Polsce marka ze wszystkich salonów fryzjerskich, z którymi współpracuje, zbiera i sortuje odpady aluminiowe, aby następnie mogły być one ponownie przetworzone. 

Cruelty free

Chcąc kompleksowo zatroszczyć się o Planetę, L’Oréal Professionnel Paris pamięta również o zwierzętach. Ich dobro leży w centrum uwagi całej Grupy L’Oréal, która już w 1989 roku, czyli 14 lat przed wprowadzeniem właściwego prawa przez UE, całkowicie zaprzestała testowania swoich produktów na zwierzętach. Alternatywą stała się wówczas technologia Episkin – opracowana na podstawie przełomowych, bioinżynieryjnych badań. Jest to zrekonstruowana z ludzkiego naskórka sztuczna skóra, która może być wykorzystywana do oceny oddziaływania składników kosmetycznych oraz produktów na ludzkiej skórze.

Działania L’Oréal Professionnel Paris to faktyczne, podparte danymi kroki, które mają realny wpływ na stan środowiska. Marka pokazuje, że będąc dużym, globalnym graczem, można działać odpowiedzialnie. Jest inspiracją dla branży, a dla pojedynczych osób – źródłem, które w świadomy i mający zredukowany do minimum wpływ na Planetę, pozwala czerpać korzyści z domowych i profesjonalnych zabiegów pielęgnacyjnych, koloryzacyjnych czy stylizacyjnych.

W Dzień Ziemi zatrzymajmy się na chwilę, przeanalizujmy podejmowane na co dzień decyzje i sprawdźmy, czy nie możemy zrobić czegoś więcej dla naszej Planety.

 


[2] Zmniejszenie przepływu wody w porównaniu do średniego przepływu w salonie we Francji.

[3] Zgodnie z OECD 301 lub podobnym badaniem.

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4643

    Curaprox BLACK BOX Travel Set – NOWOŚĆ! Ciemna strona szczotkowania

    Marka Curaprox znana jest z tego, że potrafi zaskakiwać. Robi to również teraz… Przed Tobą zupełnie nowy, niesamowicie fantastyczny zestaw podróżny – Black Box, który będzie idealnie pasować do każdego stylu. Tak, jest czarny, elegancki, po prostu piękny, a do tego mieści się w każdej kieszeni. Niemożliwe? A jednak. Z nim pielęgnację jamy ustnej możesz wznieść na wyższy poziom, gdziekolwiek jesteś i za każdym razem, gdy szczotkujesz. Żadnych kompromisów. Bez próchnicy. Bez przebarwień. Gotowy do podróży? Czytaj dalej

  • 4641

    NOWOŚĆ OD YOPE MOC PIELĘGNACJI MĘSKIEJ TWARZY PŁYNĄCA Z DRZEW

    Marka YOPE wprowadza na rynek nową serię, która spełni oczekiwania mężczyzn poszukujących efektywnej i profesjonalnej pielęgnacji twarzy. Trzy nowe produkty YOPE MEN szybko staną się nieodłącznym elementem codziennej męskiej rutyny pielęgnacyjnej. Czytaj dalej

  • 4624

    Postaw na profesjonalną pielęgnację cery naczynkowej

    Pielęgnacja cery naczynkowej to ogromne wyzwanie. Nie dość, że jest to skóra bardzo wrażliwa, to niewłaściwe postępowanie i stosowanie błędnie dobranych kosmetyków mogą prowadzić do pogorszenia się jej stanu, a nawet do wystąpienia trądziku różowatego. Jak zatem o nią dbać? Po jakie kosmetyki sięgać? Na jakie składniki postawić w codziennej pielęgnacji? Czytaj dalej

  • 4621

    Radykalna pielęgnacja z RADICAL med! Specjalistyczne preparaty do włosów oraz skóry głowy od Instytutu Dermokosmetyków IDEEPHARM

    Stan włosów to wypadkowa wielu czynników począwszy od codziennej pielęgnacji, po ogólną kondycję organizmu. Czasami nie musimy robić prawie nic, aby prezentowały się świetnie, w innym wypadku mamy wrażenie, że żadne starania nie przynoszą zamierzonego efektu. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie ograniczają się do nadmiernego przetłuszczania czy puszenia, a obejmują atopowe zapalenie skóry, zmiany łuszczycowe czy nasilone wypadnie. W takim wypadku warto sięgnąć po produkty do pielęgnacji specjalistycznej z linii RADICAL med. Czytaj dalej

  • 4620

    YOPE – POWAKACYJNA REGENERACJA DLA SKÓRY I WŁOSÓW

    Słońce, upał, woda morska, wiatr, zmiany temperatur negatywnie wpływają na stan włosów i skóry, powodując przede wszystkim ich przesuszenie. W przypadku skóry, suchość może skutkować m.in. nadmiernym łojotokiem, prowadząc do powstawania zaskórników i niedoskonałości. Po wakacjach warto więc zadbać o nawilżenie oraz regenerację włosów i ciała. Szczególnie taką przyjemną i kojącą zmysły… Czytaj dalej

  • 4617

    Czego potrzebują nasze loki? Cud, miód… i aloes

    Delikatne skręty, burza loków lub romantyczne fale. Każdy z typów kręconych włosów wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci podpowiadają, że najcenniejsze dla nich komponenty kryją się w naturze. Poznaj składniki, które sprzyjają sprężystości, nawilżeniu i podatności na stylizację wymarzonych loków. Czytaj dalej

  • 4616

    Owocowa pielęgnacja skóry

    Ekstrakty i kwasy owocowe mają niezwykłą moc. Odżywiają, nawilżają, relaksują, odświeżają i odmładzają. Szkoda byłoby więc ich nie wykorzystać w pielęgnacji skóry. Czytaj dalej

  • 4614

    Świat beauty pokochał OMO. Na czym polega nowy trend mycia włosów?

    OMO to jeden ze skrótów, które zawojowały ostatnio rynek beauty. Jest używany przez fryzjerów, trychologów i włosomaniaczki właściwie bez przerwy. Oznacza odżywienie-mycie-odżywienie włosów, czyli sposób na rutynę pielęgnacyjną nastawioną na dostarczenie pasmom maksymalnej ilości cennych składników. Jak działa OMO? Czytaj dalej

  • 4612

    Łagodzenie, ukojenie i dobra rutyna. Czego potrzebuje skóra atopowa?

    Właściwa pielęgnacja skóry atopowej stanowi kluczowy element wspierający leczenie. To także sposób na znaczną poprawę komfortu życia chorych i zwalczanie dotkliwych objawów towarzyszących AZS – takich, jak świąd czy przesuszenie skóry. Specjaliści wskazują, że kluczem do wyciszenia objawów atopii jest systematyczność i stosowanie właściwie dobranych emolientów. Czytaj dalej

  • 4609

    INGLOT CELEBRUJE 40-LECIE DZIAŁALNOŚCI WYJĄTKOWĄ LIMITOWANĄ KOLEKCJĄ

    <strong>Jubileuszowa kolekcja INGLOT 40 YEARS OF CELEBRATING YOUR BEAUTY to odzwierciedlenie wizji makijażu opartej na celebracji indywidualnego piękna. Kolekcja zawiera bestsellerowe produkty zaprezentowane w odświeżonej i nowoczesnej estetyce – specjalnie zaprojektowaną paletę do makijażu twarzy oraz 3 pomadki do ust o różnych odcieniach i wykończeniach. W designie opakowań z lustrzanym efektem kryje się magia odbicia, które przypomina o docenieniu siebie i swojej wyjątkowości.</strong> Czytaj dalej

  • 4605

    Regeneracja prosto z sadu i ogrodu. Jesienne inspiracje w pielęgnacji ciała.

    Jakie określić idealne domowe, jesienne SPA? To pielęgnacja, która świetnie nawilża i regeneruje, a jednocześnie relaksuje pięknym zapachem. Kosmetolodzy dodają jeszcze: idealne SPA inspirowane jest naturą. Perfekcyjna jesienna, domowa pielęgnacja czerpie to, co najlepsze z polskiego sadu i ogrodu. Eksperci podpowiadają: warto postawić na jabłko i różę. Czytaj dalej

  • 4602

    L’Oréal Professionnel Paris prezentuje nowość – gamę Absolut Repair Molecular

    To innowacja w dziedzinie pielęgnacji włosów, która została stworzona we współpracy z naukowcami i specjalistami w zakresie budowy włosów. Czytaj dalej

  • 4601

    YOPE – 5 PRODUKTÓW, DZIĘKI KTÓRYM PRZEDŁUŻYSZ LATO!

    Wrzesień pachnie już jesienią, ale za sprawą kilku trików, w tym tych kosmetycznych, możemy zatrzymać lato na dłużej. Rabarbar, róża, super jagody, śliwka, letnie kwiaty i owoce to w końcu jego kwintesencja! Czytaj dalej

  • 4599

    Knot Wrap w 16 nowych, wyjątkowych wzorach

    Knot Wrap to pięknie wykonana, zdobiona chusta, która zastępuje jednorazowy papier do pakowania, torbę lub może być wykorzystywana jako apaszka! To także jeden ze znaków rozpoznawczych marki Lush. 16 nowych wzorów właśnie dołączyło do stałej kolekcji. Czytaj dalej

  • 4598

    Bezcenne kwasy i oleje naturalne. Poznaj sposoby na przedłużenie opalenizny

    Skóra łagodnie muśnięta słońcem to trofeum z wakacji, które pozytywnie nastraja do nadchodzącej jesieni i… wygląda przepięknie. Jak przedłużyć ukochaną, letnią opaleniznę? Kosmetolodzy wskazują, że kluczowe dla utrzymania na ciele naturalnego, brązowego kolorytu jest perfekcyjne nawilżenie oraz dobór bezcennych składników regenerujących i łagodzących. Osiągnij efekt glow u schyłku lata! Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/