Dobre wyniki Henkla za trzeci kwartał

Henkel podtrzymuje prognozy wyników sprzedaży na rok obrotowy i podnosi prognozy zysku na akcję. • Bardzo wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu nominalnym − o +4,9%, do poziomu 4,981 mld euro, i istotny wzrost w ujęciu organicznym − o + 3,0% • Dalszy wzrost marży EBIT* − o +40 p.b., do nowego rekordowego poziomu 18,0% • Znaczny wzrost zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS)* − o +8,5%, do 1,54 euro • Prognozy na cały rok obrotowy: Podtrzymanie szacunków wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie od 2% do 4% oraz wzrostu marży EBIT* do ponad 17,0%; podniesienie prognozy wzrostu wskaźnika EPS * do około 9%

Henkel notuje dobre wyniki za trzeci kwartał. Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, uzyskaliśmy dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży i zysków. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe. Osiągnęliśmy znaczny wzrost organiczny sprzedaży na poziomie 3%, podczas gdy w ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o około 5% – powiedział Hans Van Bylen, Prezes Zarządu Henkel. – Odnotowaliśmy istotny wzrost skorygowanego wyniku EBIT, a skorygowana marża EBIT sięgnęła rekordowego poziomu 18%. Znaczny wzrost wypracowaliśmy również w zakresie skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną. Ponadto z powodzeniem sfinalizowaliśmy trzy przejęcia, które znacząco wzmocnią naszą działalność.

Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego. Kursy walut będą w coraz większym stopniu negatywnie odbijać się na wynikach. Na rynku dóbr konsumpcyjnych prawdopodobnie utrzyma się niekorzystna koniunktura. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i realizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział Hans Van Bylen.

Henkel podtrzymuje prognozę wyników sprzedaży na cały rok obrotowy 2017. Równocześnie, pomimo coraz bardziej odczuwalnego negatywnego wpływu różnic kursowych, Henkel podnosi prognozę zysku na akcję. – Nadal spodziewamy się organicznego wzrostu przychodów ze sprzedaży o 2% do 4% na poziomie Grupy oraz wzrostu skorygowanej marży EBIT do ponad 17,0%. Jeżeli chodzi o wartość skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną, to obecnie spodziewamy się wzrostu na poziomie około 9% − powiedział Hans Van Bylen.

Przychody ze sprzedaży i wynik finansowy za trzeci kwartał 2017 r.

W trzecim kwartale 2017 r. przychody ze sprzedaży wzrosły w ujęciu nominalnym o 4,9%, do 4,981 mld euro. Wahania kursów walut skutkowały obniżeniem przychodów ze sprzedaży o 4,2%. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 6,1% wzrostu przychodów. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,0%.

Sektor Beauty Care (kosmetyki) wykazał wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,5%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,8%.

Po raz kolejny rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się wzrostu wyników Grupy w ujęciu organicznym, generując wysoki wzrost organiczny przychodów ze sprzedaży na poziomie 5,0%. Na rynkach rozwiniętych dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym również była dodatnia, na poziomie 1,5%.

W Europie Zachodniej, przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym ukształtowały się poziomie analogicznego kwartału ubiegłego roku. Natomiast we wszystkich pozostałych regionach odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym: W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 4,8%. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży o 3,2%. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży sięgnął 3,2%. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła o 2,8%, a w regionie Azji i Pacyfiku – o 6,4%.

Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 897 mln euro, co oznacza wzrost o 7,1%. Do wzrostu tego wskaźnika przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe.

Skorygowana rentowność sprzedaży (marża EBIT) wzrosła o 0,4 p.p., do poziomu 18,0%.

Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) zwiększył się o 8,5%, z kwoty 1,42 euro do 1,54 euro.

Stosunek kapitału obrotowego netto do przychodów ze sprzedaży wyniósł 5,6%, co oznacza wzrost o 0,4 p.p. w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego.

Wyniki w podziale na sektory biznesowe

W trzecim kwartale sektor biznesowy Beauty Care (kosmetyki) osiągnął wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 0,5%. W ujęciu nominalnym sprzedaż wyniosła 941 mln euro, co oznacza ujemną dynamikę w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 0,5% i wyniósł 171 mln euro. Również skorygowana rentowność sprzedaży bardzo istotnie się zwiększyła, do poziomu 18,1%.

W trzecim kwartale sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 1,8%. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 10,6% w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku, osiągając wartość 1,636 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 10,9% i wyniósł 294 mln euro. Skorygowana rentowność sprzedaży nie zmieniła się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, kształtując się na poziomie 17,9%.

Portfel wzmocniony akwizycjami atrakcyjnych aktywów

Finalizacja transakcji nabycia działającej globalnie spółki Darex Packaging Technologies, Grupy Sonderhoff oraz Nattura Laboratorios pozwoliła firmie Henkel na dalsze wzmocnienie portfela biznesowego.

Bardzo dobre wyniki działalności za pierwsze dziewięć miesięcy 2017 r.

Po raz pierwszy w historii Henkel przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy przekroczyły poziom 15 mld euro, zwiększając się o 9,3%, do 15,143 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,1%, w czym miały swój udział wszystkie trzy sektory biznesowe.

Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 10,5%, z 2,407 mld euro do 2,660 mld euro, a w zakresie skorygowanej rentowności sprzedaży odnotowano poprawę z 17,4% do 17,6%. Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększył się o 10,0%, z kwoty 4,09 euro do 4,50 euro.

W ciągu dziewięciu miesięcy 2017 r. sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 4,6%. Istotny wzrost odnotowano w zakresie skorygowanej rentowności sprzedaży, która wyniosła 18,8%. Sektor Beauty Care (kosmetyki) wykazał wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,9%. Również skorygowana rentowność sprzedaży znacząco wzrosła, do 17,6%. Sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) osiągnął wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,2%. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 17,6%.

Pozycja finansowa netto firmy Henkel na 30 września 2017 r. wyniosła -3,336 mld euro (31 grudnia 2016 r.: -2,301 mld euro). Główną przyczyną zmiany w stosunku do stanu z końca roku 2016 były płatności za nabyte aktywa.

Poprawa prognoz na 2017 r.

Henkel aktualizuje prognozę wyników na rok obrotowy 2017. Firma podtrzymuje swoje oczekiwania co do wzrostu przychodów ze sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym na poziomie 2%−4%. Obecnie Henkel przewiduje wzrost w ujęciu organicznym na poziomie 4%–5% w sektorze Adhesive Technologies, 0%–1% w sektorze Beauty Care oraz ok. 2% w sektorze Laundry & Home Care. Nadal spodziewana jest poprawa skorygowanej rentowności sprzedaży (marży EBIT) w ujęciu rok do roku, do poziomu powyżej 17,0%. Biorąc pod uwagę bardzo dobre wyniki działalności, Henkel aktualizuje swoje szacunki skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną i obecnie prognozuje jego wzrost na poziomie ok. 9%.

 

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/