Daniel Jan Palonek, prezes, założyciel Empire Pharma, w wywiadzie dla Świata Przemysłu Kosmetycznego

Kategoria: Aktualności Bliżej branży
6 min. czytania

Świat Przemysłu Kosmetycznego: Znana z gabinetów kosmetycznych marka mesoBOOST® wkroczyła w obszary kosmetyki domowej i jest dostępna w sieci HEBE. Skąd decyzja o zmianie koncepcji dystrybucyjnej?

Daniel Jan Palonek: Marka mesoBOOST® obecna jest w 1500 gabinetów kosmetycznych, gdzie buduje swoją renomę od 2015 roku. Zaobserwowaliśmy, że konsument oczekuje od nas szerokiej dystrybucji i dostępności produktów, stąd zdecydowaliśmy się na to, żeby rozpocząć współpracę z HEBE w tym zakresie. Jest to współpraca na wyłączność, ponieważ to właśnie w HEBE została wyodrębniona półka profesjonalna, co jest dla nas niezwykle ważne. Produkty będą dostępne w 300 wyselekcjonowanych sklepach stacjonarnych oraz w hebe.pl, co też stanowi element realizacji strategicznego założenia. HEBE jest marką wysoko pozycjonowaną, szanowaną, dlatego postanowiliśmy umieścić markę mesoBOOST®, która także ma bardzo wysoki poziom zaufania klientek, właśnie tam.

Podsumowując, decyzja o wejściu do dystrybucji w HEBE miała na celu zwiększenie dostępności produktów, do których klienci są przyzwyczajeni, którym ufają. Chcemy, by mogli kupić je zawsze, kiedy odczują taką potrzebę – także np. w święta, w weekendy, czy w wakacje. Warto podkreślić, że klienci prosili nas o to – często bezpośrednio. Pytali, czemu nie mogą kupić produktów w sklepie. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw tej potrzebie.

ŚPK: Co stanowi wyróżniki marki mesoBOOST®?

DJP: Po pierwsze, mesoBOOST® jest marką przygotowaną pod rynek profesjonalny. To oznacza wysokie stężenia składników aktywnych i wysoką ich przenikalność do skóry właściwej. Mode of action kosmetyków jest tak zaprojektowany, by spełniał warunki kosmetyku profesjonalnego. Po drugie, stale pracujemy nad rozwojem marki. Trzecia kwestia, która wyróżnia brand, to jego geneza – czyli połączenie produktów z zabiegami mezoterapii. W korzeniach tej marki jest to, by składniki aktywne były wtłaczane bardzo głęboko i w punkt – to oznacza człon „meso”. „Boost” z kolei sygnalizuje, że marka działa silnie, a tym samym skutecznie.

Warto podkreślić także to, że na mesoBOOST® składa się 7 oryginalnych linii produktowych bazujących na składnikach aktywnych o udowodnionym działaniu na skórę. Co istotne, produkty z różnych serii można łączyć w zależności od potrzeb cery. Marka proponuje także kosmetyki bardzo innowacyjne, o unikalnym składzie, jak peeling Red Power, czy cała linia Lift Shot oparta o połączenie heksapeptydu i kwasu GABA.

ŚPK: Gdzie i w jakich warunkach powstają Wasze kosmetyki? Skąd czerpiecie składniki, komponenty?

DJP: Produkty powstają, oczywiście, w warunkach Good Manufacturing Practice. Kierujemy się także normami ISO. To podstawa. Komponenty do produkcji kosmetyków mesoBOOST® sprowadzamy z wielu zakątków świata. Jest to gwarantem skuteczności, ponieważ każdy składnik przywozimy dokładnie z tego źródła, w którym odznacza się on najwyższą jakością i czystością. Pamiętajmy o tym, że ten sam komponent można na rynku kupić różnej jakości – np. glicerynę, która jest dostępna zarówno w jakości farmaceutycznej jak przemysłowej. Analogicznie, dotyczy to większości składników. My świadomie decydujemy się na najlepsze, najczystsze komponenty. To założenie mocno przekłada na jakość oraz skuteczność marki mesoBOOST®.

Warto podkreślić, że mesoBOOST® to marka profesjonalna, która jest przecież używana do mezoterapii, gdzie przerywamy ciągłość naskórka. Najwyższa jakość jest zatem absolutną koniecznością.

Podsumowując, nasze składniki są absolutnie unikatowe, co w konsekwencji przekłada się na wyselekcjonowaną dystrybucję, na jaką się zdecydowaliśmy. Jest tak, ponieważ dokładnie tyle kosmetyków jesteśmy wstanie wyprodukować zachowując najwyższą jakość.

ŚPK: Produkty mesoBOOST® sprzedawane są w zróżnicowanych opakowaniach. Niektóre kosmetyki wyposażone są w opakowania airless, a niektóre w pipety. Dlaczego?

DJP: Inspirację w tym zakresie czerpiemy z badań rynku profesjonalnego. Bierzemy pod uwagę opinie kosmetologów i klientów co do tego, jakie rozwiązania zapewniają im największe poczucie komfortu. Zróżnicowanie wynika z charakterystyki samych składników aktywnych w poszczególnych produktach, a także z formy kosmetyków – ich gęstości, zastosowania itp. Co istotne, wszystkie produkty zapewniają najwyższy stopień wydajności i higieniczności w domowej pielęgnacji.

ŚPK: mesoBOOST® to marka oparta na sprawdzonych, zróżnicowanych składnikach aktywnych. Które z nich są warte szczególnej uwagi?

DJP: Na pewno warto podkreślić linię LIFT SHOT, która oparta jest o unikalne na skalę światową połączenie neurotransmitera GABA i heksapeptydu. Oba składniki wykazują działanie podobne do toksyny botulinowej i powodują bardzo widoczne wygładzenie zmarszczek mimicznych, jednak aktywność każdego z nich ma inny mechanizm. To zróżnicowanie maksymalizuje efektywność kosmetyków, czyli serum i kremu. LIFT SHOT to linia, która na ten moment nie znajduje konkurencji na rynku z uwagi właśnie na to innowacyjne połączenie.

Drugą wartą wyróżnienia linią mesoBOOST® jest WIT C 15%. Tu także występują trzy różne formy witaminy C, które w efekcie są maksymalnie skuteczne pod kątem odmładzania, rozjaśniania i wygładzania cery. Jako trzecią należy wyróżnić linię mesoBOOST® EXTRA LIFT z retinolem w dwóch różnych stężeniach. Dzięki temu produkty można dostosować do indywidualnych potrzeb cery. Retinol to król kosmetyki profesjonalnej, który poprzez stymulację fibroblastów do produkcji kolagenu i elastyny działa mocno przeciwstarzeniowo, zapewnia skórze gładkość oraz niweluje zmarszczki. Co istotne, retinol dla marki mesoBOOST® sprowadzamy specjalnie z Japonii. Jest to, oczywiście, komponent o wyższej cenie, ale wykazujący najwyższą skuteczność.

ŚPK: Czy mesoBOOST® to marka typowo anti-agingowa?

DJP: Marka mesoBOOST® przeznaczona jest dla kobiet i mężczyzn w różnym wieku. To chciałbym zaakcentować. Produkty będą działały zarówno u osiemnastolatki, jak u bardzo dojrzałego mężczyzny. Podkreślamy, że należy odpowiednio wcześnie zapobiegać zmianom na skórze – np. tym starzeniowym lub zapalnym. U osób z niższego pułapu wiekowego produkty będą zatem działały prewencyjnie, natomiast u osób starszych – będą niwelowały zaistniałe już zmiany. Bardzo rekomendujemy działanie o charakterze zapobiegawczym. mesoBOOST® jest marką, która od samego początku edukowała każdą klientkę i klienta w zakresie prewencji. To dla nas bardzo ważne i wpisuje się w naszą misję.

Chciałbym podkreślić, jak ogromną pracę wykonują kosmetyczki, które uczą i uświadamiają klientki na temat roli prewencji w kosmetologii, edukują społeczeństwo. Dzięki temu rynek staje się coraz bardziej świadomy, jak bardzo istotne jest wczesne zapobieganie problemom skórnym oraz objawom starzenia. To bardzo pozytywne zjawisko.

ŚPK: Jak widzicie markę mesoBOOST® za pięć lat?

DJP: Na pewno będziemy koncentrowali się na wąskiej grupie klientów. Nie chcemy, by marka wyszła do bardzo szerokiej dystrybucji, ale zależy nam na tym, żeby była dostępna. Stąd wybór 300 sklepów w dobrych lokalizacjach, z półką profesjonalną, w których klienci będą mogli kupić swoje ulubione produkty.

ŚPK: Inauguracji marki towarzyszy kampania w mediach tradycyjnych i społecznościowych, wspierana eventowo. Jakie są Państwa dalsze plany w obszarze promocji?

DJP: Inauguracji marki na rynku w nowym kanale dystrybucji towarzyszyła intensywna obecność w mediach społecznościowych i tradycyjnych, a także wydarzenia specjalne, które właśnie się odbyły. Celem kampanii było poinformowanie klientów o nowych kanałach dystrybucji, ale także uwypuklenie wyróżników marki. Obecnie w 6 punktach w HEBE trwają dermokonsultacje, podczas których nasze ekspertki badają skórę i udzielają porad dotyczących doboru kosmetyków. W najbliższym czasie planujemy zawęzić komunikację i będziemy skłaniali się ku bardziej specjalistycznym aktywnościom marketingowym.

Dziękujemy za rozmowę 

 * * *

mesoBOOST® to marka z wieloletnim doświadczeniem na rynku profesjonalnym, która od lat wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów w całej Polsce. Obecnie linie produktowe mesoBOOST® dostępne są w drogeriach HEBE – dla efektywnej i spersonalizowanej pielęgnacji domowej. mesoBOOST® oznacza ponadprzeciętną skuteczność oferowanych terapii przeciwstarzeniowych, aktywnie poprawiających stan skóry, redukujących zmarszczki, przywracających gęstość, jędrność i blask skóry. Bazą produktów są wyselekcjonowane składniki aktywne o najwyższej skuteczności terapeutycznej

Więcej informacji: www.mesoboost.pl

Więcej informacji:  https://www.empire.org.pl/