Czy do kosmetyków trzeba mieć nosa?

Piękne oraz zdrowe włosy to jeden z największych atutów urody i tym samym marzenie większości osób. Czasem jednak droga do idealnej fryzury nie jest łatwa, bo mimo szerokiej oferty kosmetyków pielęgnacyjnych, wcale nie jest łatwo znaleźć najlepsze dla siebie. Bywa, że markowy, pachnący kosmetyk może nam nie służyć, a nawet wyrządzić włosom wiele szkód. Z czego to wynika? Jak się przed tym uchronić?

Zakupy – przyjemne, ale czy na pewno proste?

Stojąc przed półką sklepową możemy czuć się bezradni. Produkty do pielęgnacji włosów kuszą nas kształtami opakowań, pięknymi etykietami, modnymi hasłami, takimi jak „bio” lub „eco”, czy wreszcie wyjątkową kompozycją zapachową, której ostatecznie bardzo często dajemy się oczarować. Im większe nadzieje wiążemy z danym kosmetykiem, tym większe bywa rozczarowanie, gdy ten nie tylko nie działa tak jak zakładaliśmy, ale i np. przysparza nam kłopotliwych dolegliwości. Konsekwencją wyboru niewłaściwego kosmetyku mogą być bowiem różnego rodzaju podrażnienia, a nawet alergie.

Kilka faktów o alergii

Według Polskiego Towarzystwa Alergologicznego alergia to „skłonność do nadmiernego reagowania na powszechnie występujące substancje”, której doświadcza choć raz w ciągu całego swojego życia prawie każdy z nas. Niestety dolegliwość ta przybiera na sile, przez co cieszy się niechlubnym tytułem najpowszechniejszej, przewlekłej choroby cywilizacyjnej w Europie. European Academy of Allergy and Clinical Immunology podaje, że cierpi na nią ponad 150 milionów Europejczyków, czyli ok. 30% wszystkich mieszkańców UE, a w ciągu 8 lat liczba ta wzrośnie do 50%. Wpływa na to rosnąca liczba alergenów, których tylko na ten moment medycyna wyróżnia kilka tysięcy. Wśród nich są alergeny kontaktowe, znajdujące się właśnie m.in. w kosmetykach. Listę najbardziej podrażniających substancji otwiera nikiel, a zaraz po nim wskazuje się na rozmaite mieszkanki zapachowe – naturalne i syntetyczne.

Bezpiecznie, czyli bez zapachu?

National Center for Biotechnology Information z USA zwraca uwagę, że nawet 1/3 wszystkich alergicznych reakcji na kosmetyki jest związana z ich zapachem. Co ciekawe, podrażnienia skórne występują dwa razy częściej u kobiet niż u mężczyzn. Nadwrażliwość zauważa się już w wieku dziecięcym, a u nastolatków liczba reakcji alergicznych wzrasta o 15%.

- Nadwrażliwość na kosmetyki to problem, który pojawia się w rozmowach z naszymi klientami. Oczywiście nie dotyczy każdego, ale jeśli zauważamy jej objawy, należy reagować i przeciwdziałać. Powodem może być to, co daje radość z używania produktów do włosów -  zapach. Lubimy, kiedy szampony i odżywki pięknie pachną, bo zmysłowa nuta dodaje im szlachetności, ale bywa, że nie jest ona przez nas dobrze tolerowana – mówi Tomasz Schmidt, mistrz koloryzacji, współzałożyciel salonów WS Academy. Kiedy przyszedł czas, w którym budowaliśmy z Andrzejem własną markę kosmetyczną, wiedzieliśmy, że muszą się w niej znaleźć również produkty bezzapachowe – zarówno szampony, jak i odżywki. I tak też się stało. W naszych bezzapachowych eliksirach i esencjach nie ma też SLSów oraz parabenów, dzięki czemu mogą po nie sięgać najbardziej wymagający – dodaje.

SLS i parabeny – czy jest się czego bać?

Parabeny wykorzystuje się w kosmetyce ze względu na swoje właściwości konserwujące, natomiast SLSy to detergenty, które silnie odtłuszczają skórę i usuwają z włosów cięższe kosmetyki, takie jak lakiery czy pianki. W opinii amerykańskiego Cosmetic Ingredient Review SLS jest uznany za substancję bezpieczną, niemniej istotnym jest oczywiście sama jakość tego składnika oraz jego stężenie. W obliczu narastających problemów skórnych rzeczywiście jednak niektóre osoby po ich użyciu mogą odczuwać dyskomfort przesuszenia, dlatego podczas zakupów powinny one zwrócić szczególną uwagę na etykiety i to, czy takie komponenty się tam znajdują. Na półce sklepowej można bowiem coraz częściej spotkać produkty bez SLSów, parabenów oraz substancji zapachowych. Są one bezpieczne dla alergików, kobiet ciężarnych oraz matek karmiących, a także dla najmłodszych, czyli po prostu może je stosować każdy.

Bez zapachu, ale nie bez potencjału

Kosmetyk bez zapachu czy innych substancji drażniących jest nie tylko bezpieczny ale i uniwersalny. W dobie minimalizmu i ekologii doskonale wpisuje się w nurt stosowania jednego produktu przez całą rodzinę, bez względu na wiek i płeć. Pozwala również uniknąć efektu łączenia się różnych aromatów, jakie towarzyszą nam na co dzień. - Biorąc poranny prysznic używamy mydła, potem balsamu do ciała, kremu, perfum i w końcu, wychodząc z łazienki, ciągnie się za nami chmura różnych, wymieszanych  zapachów, czasem bardzo dziwnych. Lepiej jeśli otula nas jeden, wiodący zapach. Seria bezzapachowa w naszej linii kosmetycznej została skomponowana tak, że np. do odżywczej esencji można dodać swoich ulubionych perfum, co nie spowoduje żadnej zmiany w jej właściwościach – przekonuje Andrzej Wierzbicki, stylista fryzur, współzałożyciel marki profesjonalnych kosmetyków WS Academy. 

Szukając recepty na piękne włosy nie pominiemy dbałości o skórę głowy, bo zdrowa skóra determinuje wygląd i kondycję każdej fryzury. Zwracajmy zatem uwagę na jej potrzeby oraz obserwujmy reakcje na stosowane kosmetyki. Wybierajmy je świadomie i nie dajmy się podczas zakupów wodzić tylko za nos.

 

Źródło: Grupa dotPR

Udostępnij materiał w

Podaj adres email
I nie przegap więcej żadnego wydarzenia

Nowości kosmetyczne

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 2642

    RÓŻANY KREM NAWILŻAJĄCO-WYGŁADZAJĄCY 30+ z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2641

    RÓŻANY KREM ROZŚWIETLAJĄCY POD OCZY I NA POWIEKI z serii ROSE REVITA EXPERT™ Eveline Cosmetics

    Przełomowa, innowacyjna TECHNOLOGIA REGENERACJI KOMÓREK zainspirowana została badaniami nad mechanizmem naprawy uszkodzeń DNA komórek skóry (nagroda Nobla w dziedzinie chemii w 2015 roku). Stymuluje skórę do wytwarzania tioredoksyny, białka zaangażowanego w ochronę komórki przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym działaniem promieniowania UV, przedłużającego życie komórek. Czytaj dalej

  • 2640

    Natalia Szroeder ambasadorką lakierów Nails Company

    Natalia Szroeder uznawana jest za jedną z najzdolniejszych i najbardziej popularnych wokalistek młodego pokolenia. To artystka, która nie boi się wyzwań. Tym razem będziemy mogli zobaczyć ją w roli ambasadorki lakierów hybrydowych marki Nails Company. Czytaj dalej

  • 2623

    Przeciwzmarszczkowe Serum Maksymalnie Odmładzające Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS 100% KWAS HIALURONOWY

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2622

    Intensywnie - Liftingujący Krem - Koncentrat Regenerujący 60+ Multi - Lifting Hybrydowy 24H LA LUXE PARIS

    MULTI-LIFTING HYBRYDOWY™ to skuteczna seria gwarantująca spektakularny efekt anti-aging. Działa niczym aktywna fuzja 3 zabiegów estetycznych: nici hialuronowych, wypełnienia kolagenowego oraz liftingu peptydowego. Silnie ujędrnia i napina, wygładza zmarszczki i modeluje owal twarzy, przywracając mu odpowiednie proporcje oraz młodzieńczy kształt zbliżony do litery V. Czytaj dalej

  • 2621

    Ultranawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert Eveline Cosmetics

    Ultra nawilżające mleczko do ciała BAMBUS I ALOES z linii Botanic Expert marki Eveline Cosmetics błyskawicznie rewitalizuje, regeneruje i energizuje skórę. Czytaj dalej

  • 2620

    PRZECIWZMARSZCZKOWY KREM REGENERUJĄCY Z serii MEN X-TRÊME anti-age

    Nowatorska formuła kremu oparta na zaawansowanej technologii TRIPLE FORCE X-TRÊME ANTI-AGE™ działa kompleksowo przeciw wszystkim oznakom starzenia się skóry oraz problemom skóry po goleniu. Zapewnia wielokierunkowe działanie redukujące zmarszczki i opóźniające proces starzenia się skóry. Intensywnie nawilża, odżywia, zwiększa dotlenienie komórek, dostarcza energii oraz zapewnia cerze świeży wygląd. Regeneruje, ujędrnia i napina skórę. Czytaj dalej

  • 2619

    LUKSUSOWE SERUM UJĘDRNIAJĄCE Z DROBINKAMI ZŁOTA z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    UKIERUNKOWANY LIFTING KORYGUJĄCY NIEDOSKONAŁOŚCI CIAŁA LUKSUSOWE SERUM UJEDRNIAJĄCE z formułą zawierająca kompozycje starannie wyselekcjonowanych składników aktywnych zapewnia efekt profesjonalnego liftingu i wysmuklenia sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, wzbogacona 24k złotem, wspiera odbudowę siatki kolagenowych włókien podporowych, wzmacniając strukturę skóry. Redukuje podskórna tkankę tłuszczową, uwypuklając zgrabne kształty ciała. Skoncentrowana formuła serum dzień po dniu przeciwdziała zwiotczeniu skóry, wyszczupla i pomaga modelować atrakcyjną sylwetkę. Efekt 14 dniowej kuracji to zmniejszona objętość tkanki tłuszczowej oraz ujędrnienie partii ciała objętych spadkiem sprężystości. Czytaj dalej

  • 2618

    LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE BRZUCH, UDA, POŚLADKI z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    ANTI-CELLULITE SHAPING EXPERT ZAAWANSOWANY RYTUAŁ SILNIE UJĘDRNIAJĄCY LUKSUSOWE SERUM MODELUJĄCE wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota zapewnia efekt precyzyjnego konturowania sylwetki. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, pomaga modelować kształty ciała oraz intensywnie wygładza niedoskonałości problematycznych obszarów ciała spowodowane cellulitem. Dzień po dniu, serum pozwala udoskonalić kształty ciała, unosząc zwiotczałą skórę i przywracając jej naturalne napięcie. Rezultat: skóra ciała jest silnie ujędrniona, kontury ciała wymodelowane, o idealnych kształtach. Czytaj dalej

  • 2617

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU z serii 24K GOLD Eveline Cosmetics

    LUKSUSOWE SERUM LIFTINGUJĄCE DO BIUSTU wzbogacone drobinkami czystego 24-karatowego złota wykorzystuje efekt zaawansowanego nieinwazyjnego liftingu piersi. Rewolucyjna formuła na licencji światowych patentów, oparta na najskuteczniejszych kompleksach aktywnych, działa niczym biostymulator kolagenu, odbudowując siatkę włókien podporowych skóry i widocznie zwiększając napięcie oraz sprężystość biustu. Już po pierwszej aplikacji serum tworzy mikrosiateczkę liftingująca, zapewniając efekt maksymalnie uniesionych, zaokrąglonych piersi. Czytaj dalej

  • 2616

    EKSPRESOWY SAMOOPALACZ W ŻELU DO TWARZY I CIAŁA z serii SUMMER GOLD Eveline Cosmetics

    Stosowanie kosmetycznych metod samoopalających jest popularną, zdrową i wygodną alternatywą do wizyt w solarium lub kąpieli słonecznych, które często mają negatywny wpływ na kondycję skóry. Forma żelu samoopalającego to szybki, bezpieczny i skuteczny sposób na równomierną, łatwą w aplikacji i naturalną opaleniznę bez wysuszania skóry. Czytaj dalej

  • 2576

    Oczyszczanie twarzy - Seria Facemed+

    Seria Facemed+ została opracowana przez nową linię technologiczną Eveline Cosmetics, w ścisłej współpracy z dermatologiem. Facemed+ to innowacyjna seria kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Wyróżniają je wyjątkowo skuteczne składniki aktywne i optymalna tolerancja nawet dla najbardziej wrażliwej skóry - bez parabenów i alkoholu, fizjologiczne pH. Czytaj dalej

  • 2575

    Profesjonalna pielęgnacja z organicznym olejem arganowym Intensywna odbudowa włosów na wiosnę!

    Laboratorium Naukowo- Technologiczne MARION opracowało profesjonalną linię do kompleksowej pielęgnacji włosów. Bazuje ona na organicznym oleju arganowym z kontrolowanych upraw ekologicznych. Olej arganowy jest źródłem odżywczych kwasów omega 6 i 9 oraz witaminy E. W formułach produktów został on połączony z naturalnymi aktywnymi substancjami dobranymi do indywidualnych problemów, aby dostarczyć 100% satysfakcji z pięknych, zdrowych i lśniących włosów. Czytaj dalej

  • 2555

    Przyspieszacz opalania na plażę i do solarium SPF 10 makadamia & kukui oils

    PRZYSPIESZACZ OPALANIA NA PLAŻĘ I DO SOLARIUM o jedwabistej, szybko wchłaniającej się formule z fotostabilnym filtrem SPF 10, aktywuje procesy opalania w skórze i w krótkim czasie pozwala osiągnąć intensywny, złocisty odcień opalenizny. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

  • 2474

    Jak zmienić klienta „rozglądającego się” w „kupującego”?

    Największym wyzwaniem dla sprzedawców odzieży oraz innych produktów nieżywnościowych, jest dziś konwersja klientów. Jeżeli sprzedawca zrozumie drogę do zakupu, jaką pokonują jego klienci, to może zwiększyć swoje szanse na przekształcenie klientów typu „rozglądam się” w typ „kupuję”. Jak tego dokonać? Czytaj dalej

  • 2276

    Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

    Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Czytaj dalej

  • 1584

    Wodorosty znów na fali

    Najnowsze premiery produktów konsumenckich po raz kolejny chcą udowodnić wszechstronność wodorostów jako składnika, ale tym razem na światowym rynku kosmetyków do pielęgnacji ciała. Czytaj dalej

  • 1579

    Kolory 2016 roku

    Pantone, światowy autorytet w dziedzinie koloru, wybrał dwa kolory, które będą królować w 2016 roku: Rose Quartz (# 13-1520) i Serenity (# 15-3919). Rose Quartz prezentuje się jako subtelny odcień różu, z kolei Serenity jako jasnoniebieski. Czytaj dalej

  • 2551

    Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

    Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie. Czytaj dalej

  • 2430

    Urządzenia mobilne stają się najważniejszym narzędziem zakupowym

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Czytaj dalej

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/