Częściej i chętniej sięgamy po łatwiejsze w użyciu kapsułki do prania

Z danych gromadzonych w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż rynek kapsułek do prania w płynie odnotowuje obecnie dynamiczny wzrost. Jest to najszybciej rozwijający się segment spośród środków do prania. W ostatnich 12 miesiącach wartość zakupów kapsułek dokonanych przez gospodarstwa domowe wzrosła o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

W tym czasie rynek kapsułek do prania wzrósł do poziomu 350 mln złotych, co stanowiło około jednej czwartej wszystkich wydatków gospodarstw domowych na środki do prania. Wzrost wolumenowy był jeszcze szybszy, osiągając w analizowanym okresie 16 proc. Zwiększyła się również liczba gospodarstw, które zdecydowały się na zakup kapsułek do prania. W analizowanym okresie blisko 5 mln gospodarstw sięgnęło po ten produkt.

Kategoria kapsułek do prania w płynie rozwija się nie tylko dzięki nowym nabywcom, ale również dzięki częściej dokonywanym zakupom. W analizowanym okresie kapsułki były kupowane przeciętnie niemal 3 razy w roku. W dodatku aż 60 proc. gospodarstw, które kupiły kapsułki do prania, zdecydowało się na powtórny zakup produktu z tego segmentu w ciągu 12 miesięcy. Jednocześnie spadły jednorazowe wydatki na kapsułki do prania. Podczas pojedynczego aktu zakupu gospodarstwo średnio wydało niecałe 26 złotych, co przełożyło się również na niższe wydatki na gospodarstwo w ciągu całego roku (przeciętnie nieco ponad 71 złotych). Wynikało to z niższych średnich cen oraz mniejszej kupowanej ilości.

Wśród wiodących marek na rynku kapsułek do prania, najwyższe udziały miał Ariel, w czołówce znalazły się również Persil i Vizir. Wymienione marki stanowiły około 80 proc. całego rynku kapsułek do prania. Kapsułki do prania są rynkiem produktów markowych, na którym marki własne sieci handlowych mają mniejsze znaczenie.

Zakupy kapsułek były dokonywane głównie w dyskontach, hipermarketach, drogeriach i supermarketach stanowiących razem 90 proc. rynku. Sprzedaż kapsułek do prania najszybciej rozwijała się w dyskontach i supermarketach, jednocześnie w pozostałych kanałach, czyli hipermarketach i drogeriach również zanotowano wzrosty.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3177

    BASF: Nowa koncepcja spersonalizowanych kosmetyków

    Coraz więcej osób uważa czynności pielęgnacyjne za klucz do indywidualizmu i różnorodności. BASF spełnia rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące produktów kosmetycznych odzwierciedlających ich indywidualne potrzeby i niuanse ich codziennego życia dzięki nowej koncepcji spersonalizowanych kosmetyków. Czytaj dalej

  • 2537

    Sei bellissima! Jesteś piękna! Trendy w manicure na sezon wiosna / lato 2017 od Nails Company

    Tegoroczna wiosna zapowiada się wyjątkowo soczyście! Po jesiennych trendach w manicure, w których królowały bardziej stonowane odcienie lakierów, nadchodzi czas na prawdziwie kolorystyczny zawrót głowy! Nails Company wita wiosnę serią rajskich błękitów, dziewczęcych różów oraz apetycznych neonów. Czytaj dalej

  • 3289

    ZATRZYMAJ CZAS Z LINIĄ KREMÓW PRZECIWZMARSZCZKOWYCH OD NIVEA

    Potrzeby skóry zmieniają się wraz z wiekiem. Z biegiem lat nasza cera stawia nam coraz większe wyzwania, także w kwestii jej pielęgnacji. Linia kremów przeciwzmarszczkowych od NIVEA z Olejkami Młodości inspirowanych potrzebami cery w różnym wieku, zadba o piękny i młody wygląd kobiet po 45-tym, 55-tym i 65-tym roku życia. Czytaj dalej

  • 3285

    NOWOŚĆ: Wysuwane pędzle od Real Techniques idealne na podróż!

    Pakując się w podróż, mamy wielki dylemat. Czy zapakować wszystkie swoje kosmetyki i akcesoria do makijażu? A jak czegoś mi zabraknie podczas wykonywania makijażu? W takich sytuacjach potrzebujemy akcesoriów wielofunkcyjnych. Real Techniques nadchodzi z pomocą! Oferta marki zostaje poszerzona o trzy wysuwane, nowe pędzle: do podkładu, pudru oraz różu, które zostały stworzone specjalnie dla Twojej wygody w podróży. Czytaj dalej

  • 3281

    tołpa dermo face futuris 30+

    Czy dzisiejsze 30-latki pamiętają telefon “na kablu”, kasetę magnetofonową czy VHS? Tak, ale … tylko z opowieści rodziców i dziadków. Wiele z nich było świadkami narodzin Facebooka, zdawało maturę w czasach, kiedy istniała już Wikipedia i zaczynało studia w czasach, gdy Polska była w Unii Europejskiej. To właśnie pokolenie „Y” tzw. „milenialsi” – osoby urodzone w latach 1981–1995. W Polsce jest ich już blisko 11 mln. Należą do nich m.in. Anna Lewandowska, Zosia Zborowska, Joanna Kulig, Anja Rubik, Paulina Krupińska, Agnieszka Radwańska. Czytaj dalej

  • 3272

    Zatrzymaj słońce z NIVEA SUN!

    Długie godziny spędzone w słońcu na plaży, w górach czy nad jeziorem… Po kąpielach słonecznych nasza skóra często potrzebuje dodatkowego nawilżenia. Z pomocą przychodzi nowa linia kosmetyków NIVEA AFTER SUN, której kluczowym składnikiem jest aloes! Dzięki wyjątkowym właściwościom tej rośliny kosmetyki z linii NIVEA AFTER SUN zadbająo skórę, ale także przedłużą efekt opalenizny i pozwolą się nią cieszyć jeszcze długo po zakończonym urlopie! Czytaj dalej

  • 3265

    Laura Conti Sugar Lip Scrub Regeneracyjny piling do ust

    Laura Conti Sugar Lip Scrub to regeneracyjny piling do ust na bazie naturalnych składników roślinnych, połączonych z drobinkami z pestek żurawin. Bardzo pomocny w przypadku spierzchniętych ust oraz przesuszonego naskórka. Pięknie go wygładza i odświeża, pobudza krążenie i przywraca zdrowy koloryt. Czytaj dalej

  • 3264

    Laura Conti Miracle Color Lip Gel koloryzujący żel do ust, który nie zmywa się nawet po wypiciu kawy

    LAURA CONTI Miracle Color Lip Gel, koloryzujący żel do ust zawiera unikalną kompozycję płynnego masła shea, masła mango oraz nowoczesne emolienty. Szybko i intensywnie nawilża naskórek, zmiękcza go, wygładza i zwiększa jędrność. Chroni przed przesuszeniem. Czytaj dalej

  • 3263

    LATO PEŁNE ZABAWY dzięki wakacyjnej kolekcji marki Bell

    Lato, lato wszędzie… to najgorętsza pora roku która rozpieszcza nas cudowną pogodą, promiennymi kolorami. Nasz upragniony czas zasłużonego odpoczynku i doskonałej zabawy. Na samą myśl o wakacjach humor nam się poprawia, bo kto z nas nie kocha powiewu morskiej bryzy czy aromatów świeżych kwiatów i owoców? Kto z nas nie wraca wspomnieniami do pełnego słońca, błogiego relaksu i letnich atrakcji? Czytaj dalej

  • 3262

    Poznaj nową odsłonę MATIS PARIS!

    Współcześnie, w dobie kosmetyków, które są do siebie podobne konieczna jest identyfikacja, wyróżniająca markę i nadająca jej niepowtarzalności. MATIS jako firma kosmetyczna z wieloletnią tradycją potrzebowała silnego i wyrazistego wizerunku. Postanowiono więc podkreślić wartość produktów, ich wyjątkowe właściwości, efektywność oraz stworzyć bardziej wyrazisty wygląd. Celem Matis było stworzenie wizerunku marki, która już od pierwszej chwili będzie kojarzyć się z francuskim stylem i tradycyjną pielęgnacją, jednak zachowując przy tym ducha nowoczesności. Czytaj dalej

  • 3259

    Męskie nowości od BI-ES

    BI-ES przedstawia trzy nowe zapachy przeznaczone dla mężczyzn. Desperado, Man's Fresh oraz Gold, to zapachy stworzone dla silnych, niezależnych i pewnych siebie mężczyzn. Czytaj dalej

  • 3257

    Sekrety urody gejszy YOSKINE GEISHA GOLD SECRET

    YOSKINE GEISHA GOLD SECRET to ekskluzywna linia silnie odmładzających kosmetyków, które powstały z inspiracji niezwykłą urodą japońskich gejsz oraz strzeżonymi od wieków sekretami ich pielęgnacji. Czytaj dalej

  • 3255

    SUN FOR EVERYONE od ALKEMIE!

    Czy wiesz, że ochrona przeciwsłoneczna to nie tylko konieczność nakładania filtra SPF? Powinniśmy dbać również o głębokie partie naszej skóry. W ciągu roku oddziałują na nas dwa rodzaje promieniowania – UVA i UVB. Latem UVB, które stanowi ok. 5% całego promieniowania UV, pozostawia na naszej skórze opaleniznę, ale przy nadmiernej ekspozycji ciała na opalanie może spowodować poparzenia słoneczne. Czytaj dalej

  • 3254

    żeLOVE i mistLOVE – pokochasz tę eksplozję nawilżenia!

    Skóra uwielbia być nasycona wilgocią, a teraz jest szczególnie spragniona nawilżenia. Zapewnij jej to, co kocha: ekstrakty roślinne i składniki pochodzenia naturalnego! Czytaj dalej

  • 3253

    BAKING SODA + OPTYCZNY ROZJAŚNIACZ = MOC UŚMIECHU w paście do zębów whiteON DOUBLE WHITE

    Płynący z serca uśmiech sprawia, że wyglądamy atrakcyjnie, nasze rysy łagodnieją, a twarz staje się rozpromieniona. Wiemy, że śmiech poprawia nastrój i wywołuje uczucie szczęścia. Jest naukowo udowodnione, że podczas uśmiechu nasz mózg uwalnia endorfiny. Dlatego im więcej się uśmiechasz, tym lepsze są Twoje relacje z innymi. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/